Gå til innhold

Beste mellomlanding (stopover) på vei til Australia?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal til Australia neste år (med barn), og jeg fungerer på å legge inn en stopover på vei hjem. Dette hvis det ikke blir altfor dyrt, selvsagt. 
Hva er de beste og enkleste stedene å stoppe? 
Noen alternativer jeg har funnet (vanlige flyruter) er: 

Dubai/Doha: Ønsker ikke det pga komplett mangel på likestiling.

Singapore: I utgangspunktet veldig positiv, men det var der vi stoppet sist, og jeg kunne tenke meg å prøve noe nytt. 
Bangkok: Slitsom storby med barn (har vært der før), og jeg vet ikke om jeg er interessert i å reise til et badested (men det er et alternativ)

Hong Kong: Er i utgangspunktet mitt førstevalg, men jeg er redd mannen setter foten ned pga politikk. Jeg er også bekymret for datasikkerhet - hvordan beskytte telefonene våre? 
Andre? Ideelt sett skulle vi reist via Stillehavet og stoppet i Fiji eller noe 🤣 men det blir vel både dyrt og unødvendig langt. Reiser til Australia går stort sett via Asia fra Europa?

Anonymkode: da29b...9e5

Videoannonse
Annonse
Gjest Gentleman59
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi skal til Australia neste år (med barn), og jeg fungerer på å legge inn en stopover på vei hjem. Dette hvis det ikke blir altfor dyrt, selvsagt. 
Hva er de beste og enkleste stedene å stoppe? 
Noen alternativer jeg har funnet (vanlige flyruter) er: 

Dubai/Doha: Ønsker ikke det pga komplett mangel på likestiling.

Singapore: I utgangspunktet veldig positiv, men det var der vi stoppet sist, og jeg kunne tenke meg å prøve noe nytt. 
Bangkok: Slitsom storby med barn (har vært der før), og jeg vet ikke om jeg er interessert i å reise til et badested (men det er et alternativ)

Hong Kong: Er i utgangspunktet mitt førstevalg, men jeg er redd mannen setter foten ned pga politikk. Jeg er også bekymret for datasikkerhet - hvordan beskytte telefonene våre? 
Andre? Ideelt sett skulle vi reist via Stillehavet og stoppet i Fiji eller noe 🤣 men det blir vel både dyrt og unødvendig langt. Reiser til Australia går stort sett via Asia fra Europa?

Hvis jeg forstår deg rett så skal dere ha en overnatting eller to på stedet dere mellomlander? 

Forsøk Skyscanner.com - der får du brukbar oversikt. 

Jeg ville valgt ruten med mist venting, men det er jo et personlig valg. 

AnonymBruker
Skrevet
Gentleman59 skrev (58 minutter siden):

Hvis jeg forstår deg rett så skal dere ha en overnatting eller to på stedet dere mellomlander? 

Forsøk Skyscanner.com - der får du brukbar oversikt. 

Jeg ville valgt ruten med mist venting, men det er jo et personlig valg. 

Jeg tenkte å ha en 3-4 overnattinger på et av stedene hvor vi mellomlander, ja. Men jeg gjør jo bare det hvis det er et sted jeg virkelig har lyst til å besøke. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har flydd via Los Angeles. Lengre flighter, men vi skulle møte noen venner.

Anonymkode: f50f0...cfe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De vanligste alternativene er vel Dubai, Doha og Singapore. 

Anonymkode: 87e29...004

Skrevet

Har hatt Singapore som stopover med barn, det er fineste og beste alternativet. I tillegg flyr du nok med Singapore Airlines da, og det gir god comfort på reisen. 
Uten barn har jeg fokusert på å komme raskest mulig frem, uten stopover. 

AnonymBruker
Skrevet

Bangkok er en åpenbar mulighet.

Anonymkode: ea859...212

AnonymBruker
Skrevet

Malaysia - Kuala lumpur

Anonymkode: ed642...4dd

• Hjerte 1
Skrevet

Bangkok og book en bil til Hua Hin. Ca 3 timer ned dit. Perfekt badested.

Eller så finnes det masse å oppleve i Singapore - selv om dere har vært der før. 

Med barn ville jeg kanskje vurdere Dubai. Dyrt, men man kan ha det fint der. Til tross for ulikt kvinnesyn (de er jo nesten som i vesten der, spør du meg).

Jeg vet også det går turer via India, men det er jo enda mer hektisk enn Thailand.

Et annet alternativ er å sjekke mulighet for å sy sammen flere billetter. Dvs booke turen ned i en billett og hjemreisen med 2-3 enveis billetter. Dette øker fleksibiliteten noe. Men man mister garanti i tilfelle sene flighter (som jo ikke vil være noe issue siden dere skal stoppe en stund). Oneworld har også en løsning hvor man kan sy sammen jorden rundt billetter. Verdt å sjekke

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 22.21):

Vi har flydd via Los Angeles. Lengre flighter, men vi skulle møte noen venner.

Anonymkode: f50f0...cfe

USA er aldri feil, men jeg er redd billettene er mye dyrere? 

AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 22.23):

De vanligste alternativene er vel Dubai, Doha og Singapore. 

Anonymkode: 87e29...004

Ja, jeg vet. Av de tre er det bare Singapore jeg vurderer. 

reiseglad skrev (På 12.5.2024 den 2.44):

Har hatt Singapore som stopover med barn, det er fineste og beste alternativet. I tillegg flyr du nok med Singapore Airlines da, og det gir god comfort på reisen. 
Uten barn har jeg fokusert på å komme raskest mulig frem, uten stopover. 

Enig i at Singapore Airlines er bra, og Singapore er et enkelt reisemål med barn. Men jeg kunne tenke meg noe annet denne gangen, selv om jeg liker Singapore. 

AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 8.41):

Bangkok er en åpenbar mulighet.

Anonymkode: ea859...212

Kunne tenke meg noe annet, som jeg skrev i HI… 

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Malaysia - Kuala lumpur

Anonymkode: ed642...4dd

Det er en spennende mulighet, har du vært der med barn (tenåringer)?

BlackSunshine skrev (21 timer siden):

Bangkok og book en bil til Hua Hin. Ca 3 timer ned dit. Perfekt badested.

Eller så finnes det masse å oppleve i Singapore - selv om dere har vært der før. 

Med barn ville jeg kanskje vurdere Dubai. Dyrt, men man kan ha det fint der. Til tross for ulikt kvinnesyn (de er jo nesten som i vesten der, spør du meg).

Jeg vet også det går turer via India, men det er jo enda mer hektisk enn Thailand.

Et annet alternativ er å sjekke mulighet for å sy sammen flere billetter. Dvs booke turen ned i en billett og hjemreisen med 2-3 enveis billetter. Dette øker fleksibiliteten noe. Men man mister garanti i tilfelle sene flighter (som jo ikke vil være noe issue siden dere skal stoppe en stund). Oneworld har også en løsning hvor man kan sy sammen jorden rundt billetter. Verdt å sjekke

Hvis vi kun skal bade, kan vi like gjerne gjøre det i Australia, tenker jeg…India utgår av årsaken du nevner, særlig når jeg er alene med barn. 
Det er mye igjen å se i Singapore, ja. Det er mest jeg som har lyst til å oppleve et nytt land. 🙈 

Interessant mulighet mtp flere billetter, det skal jeg sjekke! 

AnonymBruker
Skrevet

Er det østkysten du skal til? 

jeg har flydd ned der en del ganger og den turen jeg ikke tar igjen er via hong kong. Det er mer fordi den er så lang (hvertfall fra Sydney). 
 Å fly med thai til Bangkok er veldig praktisk og greit, det samme med kuala lampur og Singapore. 

Nå vet jeg ikke hvor dyre flybilletter dere kjøper; men sjekket rast med Oslo-LA-Fiji-Sydney-Oslo. Med noen netter både i LA og Fiji og billettene var ikke helt gale på ca 22 000 per pers. 

Det er også mulighet å fly til Filippinene. Må bytte fly på vei dit, men Qantas flyr direkte til Sydney. 

Anonymkode: 73b52...35c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden): 

Enig i at Singapore Airlines er bra, og Singapore er et enkelt reisemål med barn. Men jeg kunne tenke meg noe annet denne gangen, selv om jeg liker Singapore. 

Det er en spennende mulighet, har du vært der med barn (tenåringer)?

Jeg har vært i KL med barn, de trivdes godt der. Mye å oppleve. Når dine er tenåringer er det jo midt i blinken. KL tower er kult for barna.  

Men jeg ville mye heller valgt Singapore Airlines foran Malaysian Airlines om jeg skulle velge flyselskap. KLM flyr vel også til KL, og de var ikke å foretrekke for noen år siden. Vet ikke om de nå har satt inn større og bedre fly. 

AnonymBruker
Skrevet
reiseglad skrev (På 13.5.2024 den 21.37):

Jeg har vært i KL med barn, de trivdes godt der. Mye å oppleve. Når dine er tenåringer er det jo midt i blinken. KL tower er kult for barna.  

Men jeg ville mye heller valgt Singapore Airlines foran Malaysian Airlines om jeg skulle velge flyselskap. KLM flyr vel også til KL, og de var ikke å foretrekke for noen år siden. Vet ikke om de nå har satt inn større og bedre fly. 

Takk for tips! KL er definitivt på lista. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2024 den 19.47):

jeg har flydd ned der en del ganger og den turen jeg ikke tar igjen er via hong kong. Det er mer fordi den er så lang (hvertfall fra Sydney). 
 Å fly med thai til Bangkok er veldig praktisk og greit, det samme med kuala lampur og Singapore. 

Nå vet jeg ikke hvor dyre flybilletter dere kjøper; men sjekket rast med Oslo-LA-Fiji-Sydney-Oslo. Med noen netter både i LA og Fiji og billettene var ikke helt gale på ca 22 000 per pers. 

Det er også mulighet å fly til Filippinene. Må bytte fly på vei dit, men Qantas flyr direkte til Sydney. 

Det er faktisk ikke helt avklart om vi skal til østkysten. Ideelt sett vil jeg fly inn/ut av ulike byer. Aktuelle alternativer akkurat nå er Perth og Brisbane, muligens Darwin eller Cairns. Noen netter i LA og Fiji hadde vært helt fantastisk!! Jeg skal sjekke det. Vi tenkte oss egentlig ikke til Sydney, selv om jeg elsker Sydney, siden det er vinter (og vi var der i en måned forrige gang vi var i Australia). Men jeg skal absolutt vurdere det!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2024 den 19.47):

Hvor finner du flybilletter via LA og Fiji? Jeg finner kun reiser via Asia. 

Ser Tokyo også dukker opp som mulig transfersted, det hadde vært helt fantastisk! 😍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor finner du flybilletter via LA og Fiji? Jeg finner kun reiser via Asia. 

Ser Tokyo også dukker opp som mulig transfersted, det hadde vært helt fantastisk! 😍

Jeg gikk inn på momondo og la til flere byer som stopp. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg gikk inn på momondo og la til flere byer som stopp. 

Takk for tips! Jeg søkte opp det selv også, men jeg ser det (ikke overraskende) blir ganske mye dyrere, og mange av rutene var med flyselskap om ikke er i samme allianse, så da er det risky hvis man mister fly nummer én…
Jeg sjekket litt mer nå, og jeg ser det er jo et annet alternativ til å ta en stopp på vei hjem også, og det er rett og slett å fly til et annet sted t/r Australia før man reiser hjem. Det er bare 3,5 time hver vei/2500kr til Fiji og 3 timer/1700kr til Auckland fra Brisbane. Hvis vi legger inn 5-6 dager ekstra, kan vi få med oss et land til på en ganske enkel måte. Hvis vi avslutter turen i Brisbane, er det i alle fall enkelt å gjøre det på den måten. 

Tusen takk for tips fra alle! Akkurat nå er de heteste kandidatene, i ikke prioritert rekkefølge: 

- stopover i Tokyo (var ikke veldig dyrt)

- stopover i Hong Kong (men alle flybillettene jeg har sett til nå var veldig dyre)

- fly t/r New Zealand fra Brisbane 

Andre gode kandidater er Singapore eller KL som stopover, eller Fiji t/r fra Australia. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for tips! Jeg søkte opp det selv også, men jeg ser det (ikke overraskende) blir ganske mye dyrere, og mange av rutene var med flyselskap om ikke er i samme allianse, så da er det risky hvis man mister fly nummer én…
Jeg sjekket litt mer nå, og jeg ser det er jo et annet alternativ til å ta en stopp på vei hjem også, og det er rett og slett å fly til et annet sted t/r Australia før man reiser hjem. Det er bare 3,5 time hver vei/2500kr til Fiji og 3 timer/1700kr til Auckland fra Brisbane. Hvis vi legger inn 5-6 dager ekstra, kan vi få med oss et land til på en ganske enkel måte. Hvis vi avslutter turen i Brisbane, er det i alle fall enkelt å gjøre det på den måten. 

Tusen takk for tips fra alle! Akkurat nå er de heteste kandidatene, i ikke prioritert rekkefølge: 

- stopover i Tokyo (var ikke veldig dyrt)

- stopover i Hong Kong (men alle flybillettene jeg har sett til nå var veldig dyre)

- fly t/r New Zealand fra Brisbane 

Andre gode kandidater er Singapore eller KL som stopover, eller Fiji t/r fra Australia. 

Jeg fløy Air New Zealand (Star alliance) Osl-London(om jeg husker rett)-LA-Cook øyene - Aukland - Hong Kong - hjem.

Vi fikk hjelp av reisebyrå til å bestille flybillettene. Tror ikke vi betalte mer enn 14-15000,- pr pers for billettene, men dette er mange år siden og prisnivået er dessverre et annet nå.

Jeg elsker Singapore - det er en av mine favorittbyer og har hatt stopp der både til Australia og Thailand. Selv om jeg har vært der flere ganger kommer det til å være mitt foretrukne stopp på neste tur til Australia.

Hong Kong likte jeg ikke i det hele tatt. Vanskelig å sette fingeren på akkurat hva som var «galt», og det er en by jeg ikke kommer til å reise tilbake til.

Anonymkode: 0de5f...775

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg fløy Air New Zealand (Star alliance) Osl-London(om jeg husker rett)-LA-Cook øyene - Aukland - Hong Kong - hjem.

Vi fikk hjelp av reisebyrå til å bestille flybillettene. Tror ikke vi betalte mer enn 14-15000,- pr pers for billettene, men dette er mange år siden og prisnivået er dessverre et annet nå.

Jeg elsker Singapore - det er en av mine favorittbyer og har hatt stopp der både til Australia og Thailand. Selv om jeg har vært der flere ganger kommer det til å være mitt foretrukne stopp på neste tur til Australia.

Hong Kong likte jeg ikke i det hele tatt. Vanskelig å sette fingeren på akkurat hva som var «galt», og det er en by jeg ikke kommer til å reise tilbake til.

Anonymkode: 0de5f...775

Jeg fløy omtrent den samme ruta for mange år siden også, men som du sier - prisnivået er et helt annet nå. Jeg bestilte billettene hos Kilroy, som fremdeles finnes, og det var spesielle ungdomsbilletter. Det er ikke aktuelt nå. Men jeg ser at man kan komme seg ned til 20k, eller til og med under 20k også, t/r Australia - og da har jeg til og med sett bort fra de aller verste melkerutene, som kan komme under 15k. Jeg kommer nok til å gå til et reisebyrå først (Australiareiser, tror jeg), og se hva de kan finne av billetter, både med og uten stopover på vei hjem. Men om det blir vanskelig, er det relativt enkelt å skaffe billetter uten stopover og heller reise en kjapp tur til NZ eller Fiji før vi tar fatt på reisen hjem. Føler jeg må benytte muligheten når vi vel befinner oss på den andre siden av jordkloden! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...