Octopus Skrevet 24. august 2024 Forfatter #61 Del Skrevet 24. august 2024 (endret) 5+0, 20DPO Uka som gikk (uke 5) Nå er jeg på 5+0 og trer inn i den 6. graviduka. Min form/symptomer: Veldig slapp, trøtt og sliten. Jeg har også mye hodepine, særlig på morgenen. Bittelitt kvalme nå og da, men den forsvinner hvis jeg slapper helt av, ikke veldig plaget av det. Drømmer mye rart, våkner tidlig, stuptrøtt i 20-tiden. Ømme bryster. Nå er hele brystet ømt og ikke bare brystvortene. Jeg syns også brystvortene har endret litt form. Tanker: Jeg er fortsatt veldig redd for SA eller alle verst, MA. Jeg har selvfølgelig lest masse skrekkhistorier på nett om par som kommer på TUL, og de oppdager MA eller tom fostersekk. Skremmende. Jeg gleder meg til jeg har passert 12. uke og kan slippe å holde det hemmelig. Det blir rart og gøy å få mage, jeg har tidligere slitt med overvekt, så det blir rart å gå opp i vekt uten at det er forbundet med noe negativt. Utførte svangerskapskontroller (totalt): Ingen foreløpig Cravings: Vann med kullsyre, ketsjup, veldig lyst på McDonalds-mat (som jeg egentlig ikke liker), men jeg har kun spist det en gang siden jeg ble gravid, det er jo ikke akkurat spesielt sunt. Aversjoner: Alkohol, kaffe, påleggssalater, Snøfrisk, sennep, Pepsi Max og egentlig alt med kunstig søtning Pica: Ingen Innkjøp: Foreløpig har jeg bare kjøpt en bok til å fylle inn som heter "Min graviditet". Så kjøpte jeg en bag jeg skal bruke som fødebag, men den kan fint brukes til alle mulige reiser også. Jeg har lyst på sånn BBHUGME-gravidepute. Jeg har egentlig hatt lyst på den siden før jeg ble gravid. Den ser veldig behagelig ut Vekt: + 0,6 kg totalt Midjemål: Har ikke målt dette siden jeg ble gravid, men målte for første gang i dag. Brukes som utgangspunkt til senere målinger. Dagens HCG-stigning. Litt sterkere enn i går. Jeg droppa den digitale. Jeg har selvfølgelig vært på Googler'n igjen, og sett flere ikke får "3+ uker" før etter uke 7, så jeg får vente litt til. Endret 24. august 2024 av Octopus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 28. august 2024 Forfatter #62 Del Skrevet 28. august 2024 5+4, 24DPO I går (23 DPO) tok jeg en ny strimmeltest, og den var svakere enn på lørdag. Jeg ble veldig bekymret og googlet og googlet og var så redd for at noe var galt. Jeg kom over andre tråder med kvinner i samme situasjon, og jeg leste om «the hook effect» som visstnok er en greie når HCG-nivået blir høyt nok. Testene blir så mettet at fargen blir svakere. Testene jeg brukte koster omtrent 1,- på eBay også, så det er nok ikke de mest pålitelige til å måle økning. I dag (24 DPO) tok jeg den siste digitale testen med ukesindikator jeg har liggende. Heldigvis viste den 3+, så da fikk jeg litt ro i sjela igjen. Jeg skal slutte å teste nå og bekymre med unødvendig. Nå er det bare en uke og en dag til tidlig ultralyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 31. august 2024 Forfatter #63 Del Skrevet 31. august 2024 6+0 Uka som gikk (uke 6) Nå er jeg på 6+0 og trer inn i den 7. graviduka. Min form/symptomer: Denne uka har jeg kjent på morgenkvalme. Ikke kastet opp noe, men er småuggen og uvel fra morgen og til lunsj. Hvis jeg sover mye og er uthvilt er det mindre enn hvis jeg ert trøtt og sliten. Tanker: Jeg er fortsatt redd for MA/SA. Jeg gleder meg til TUL neste uke. Da skal vi se om det er et bankende hjerte inni der. Utførte svangerskapskontroller (totalt): Ingen foreløpig Cravings: Vann med kullsyre, ketsjup, sjokolade, appelsinjuice Aversjoner: Alkohol, påleggssalater, Snøfrisk, sennep, Pepsi Max og egentlig alt med kunstig søtning Pica: Ingen Innkjøp: Ikke noe Vekt: + 1,2 kg totalt (+ 0,6 kg denne uka, syns det er i overkant) Midjemål: + 0 cm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 5. september 2024 Forfatter #64 Del Skrevet 5. september 2024 (endret) 7+0 I dag var vi på tidlig ultralyd Det var utrolig gøy å se det bittelille hjerte slå på skjermen 🫀. Hun satt meg frem to dager, så jeg er 7+0 i dag, og ikke 6+5 som jeg trodde. "Enten var eggløsningen før du trodde, eller så blir babyen stor som pappaen sin", som hun sa. Hjerteslag, plommesekk og alt ser helt normalt ut Jeg er glad det er en inni der og ikke flere. Jeg bekymrer meg litt for at jeg legger på meg for mye, jeg skal snakke med legen om det til uka. Jeg har første svangerskapskontroll på tirsdag. Jeg har en historikk med fedme, overspising og prediabetes, så jeg må være ekstra oppmerksom under graviditeten, så det ikke sklir helt ut og jeg får en svangerskapsdiabetes og en kjempestor baby Endret 5. september 2024 av Octopus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 10. september 2024 Forfatter #65 Del Skrevet 10. september 2024 7+5 I dag var jeg på første svangerskapskontroll hos legen Jeg som er så sjelden hos legen syns nesten det er stas å være der. Jeg hadde bra blodtrykk og hun syns ikke min vektoppgang på + 2,4 kg så langt var noe å henge seg oppi, så det var bra. Jeg gleder meg til jeg får svar på blodprøvene. Jeg fikk mannen også til å ta prøver siden vi først skulle dit begge to. Jeg innbiller meg at han har noen lave verdier av enkelte vitaminer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 15. september 2024 Forfatter #66 Del Skrevet 15. september 2024 (endret) 8+3 Uka som gikk (uke 8 ) Nå er jeg på 8+3 og har tredd inn i den 9. graviduka. Min form/symptomer: Trøtt, sliten, forstoppelse Tanker: Frykten for MA/SA avtar hver dag heldigvis. Jeg har fått tidlig ultralyd på sykehuset 9/10 og ordinær 3/12. Jeg gleder meg veldig! Teller dager til uke 12 har passert. Under en mnd igjen nå! Utførte svangerskapskontroller (totalt): Svangerskapskontroll hos lege 10/9 Cravings: Vann med kullsyre, Lion-sjokolade, is Aversjoner: Alkohol, påleggssalater, Snøfrisk, sennep, Pepsi Max og egentlig alt med kunstig søtning Pica: Ingen Innkjøp: BBHugme og fått et lass med utstyr av ei venninne som ikke skal ha flere barn Vekt: + 2,4 kg totalt Midjemål: + 2 cm Endret 15. september 2024 av Octopus 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 21. september 2024 Forfatter #67 Del Skrevet 21. september 2024 (endret) 9+2 Uka som gikk (uke 9 ) Nå er jeg på 9-2 og har tredd inn i den 10. graviduka. Min form/symptomer: Trøtt, sliten, forstoppelse, ikke noe nytt der Tanker: Gleder meg mer og mer til jeg har passert 12. uke! Gleder meg til å få mage og. Jeg kjenner i blant strekk/bevegelse i livmoren, det er moro Utførte svangerskapskontroller (totalt): Tidlig ultralyd (privat) 5/9 Svangerskapskontroll hos lege 10/9 Jordmortime 19/10 Cravings: Vann med kullsyre, is, Solrik, sjokolademelk, berlinerbolle med sjokolade fra Meny Aversjoner: Alkohol, italiensk salat, Snøfrisk, sennep, Pepsi Max og egentlig alt med kunstig søtning Pica: Ingen Innkjøp: Ikke noe denne uken. Vekt: + 2,3 kg totalt Midjemål: + 3 cm Endret 21. september 2024 av Octopus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 21. september 2024 Forfatter #68 Del Skrevet 21. september 2024 9+2 I dag da jeg gikk på do i morges hadde jeg bittelitt frisk blod på papiret og en dråpe i do. Jeg ble selvfølgelig kjempeengstelig og googlet og googlet. Jeg har ikke opplevd noe blødning siden festeblødningen dagen før positiv test. Men etter å ha lest litt ble jeg beroliget. Det er ganske vanlig å oppleve sånne små, lette blødninger. Det kan ha vært fra et sprengt blodkar. Jeg leste også at rundt uke 10 tar morkaka over for plommesekken som også kan føre til lettere blødninger, så jeg prøver å holde meg ved godt mot. Det kom ikke noe mer blod etter det, og jeg håper det holder seg sånn. Hvis ikke ringer jeg sykehuset på mandag og hører om jeg kan få en ultralyd eller måling av HcG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 28. september 2024 Forfatter #69 Del Skrevet 28. september 2024 10+2 Uka som gikk (uke 10 ) Min form/symptomer: Trøtt, sliten og sulten. Litt forstoppelse, men ikke så ille som det var før. Ikke blødd noe mer Tanker: Teller dager til ultralyd og passering av 12. uke. Denne uken spurte en kollega om jeg var gravid og. Jeg bare lo det bort og sa jeg hadde lagt på meg Utførte svangerskapskontroller (totalt): Tidlig ultralyd (privat) 5/9 Svangerskapskontroll hos lege 10/9 Jordmortime 19/10 Cravings: Alt med smelta oss. Skal kjøpe mer etterpå. Mm! Aversjoner: Alkohol, italiensk salat, Snøfrisk, sennep, Pepsi Max og egentlig alt med kunstig søtning Pica: Ingen Innkjøp: Jumpsuit og kjole, men er vel til jeg blir litt større rundt magan. Vekt: + 2,6 kg totalt Midjemål: Glemte å måle denne uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 10. oktober 2024 Forfatter #70 Del Skrevet 10. oktober 2024 (endret) 12+0 I går var vi på ultralyd Det var utrolig gøy å se den lille i magen. Alt stod bra til! Gleder meg allerede til neste ultralyd i desember Nå har jeg fortalt om det på jobben og til flere venner. Samt svigers. De ble veldig glade og innrømmet at de hadde håpet på dette lenge🥰 men de ønsket ikke å mase Endret 11. oktober 2024 av Octopus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 11. oktober 2024 Forfatter #71 Del Skrevet 11. oktober 2024 12+1 Føler de oppdateringene ukentlig er litt kjedelig. Skjer ikke så mye forskjellig fra uke til uke. Hatt to runder med voldsom kvalme og oppkast. Ellers fin! Blir bra så fort jeg spyr. Så har jeg voldsomt dilla på Hold-It. Den innbakte pizzaen fra Stabburet. Sendte mannen ut på rundtur i hele Stavanger for å oppdrive den. Kom hjem med seks pakker. Hvis noen andre ble fysen på dette nå, anbefaler jeg den på 180 grader i 12 min i airfryer mye bedre enn mikro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmel123 Skrevet 30. oktober 2024 #72 Del Skrevet 30. oktober 2024 Octopus skrev (På 10.10.2024 den 8.38): 12+0 I går var vi på ultralyd Det var utrolig gøy å se den lille i magen. Alt stod bra til! Gleder meg allerede til neste ultralyd i desember Nå har jeg fortalt om det på jobben og til flere venner. Samt svigers. De ble veldig glade og innrømmet at de hadde håpet på dette lenge🥰 men de ønsket ikke å mase Så kjekt å følge deg! Har du fått vite skjønn på ultralyden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 30. oktober 2024 Forfatter #73 Del Skrevet 30. oktober 2024 Himmel123 skrev (1 time siden): Så kjekt å følge deg! Har du fått vite skjønn på ultralyden? 14+6 Hei Takk! Nei, det var for tidlig å se. Vi tenker uansett å vente til fødsel. Vi har begge en følelse av at det blir jente, så det blir spennende å se om det er riktig Både gutt og jente er like velkomment her, så vi håper ikke på det ene eller det andre. Gleder meg skikkelig til neste ultralyd 3. desember og teller uker. Det er så gøy å kikke inn Håper jeg snart kjenner liv. Det blir en daglig trygghet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vero95 Skrevet 31. oktober 2024 #74 Del Skrevet 31. oktober 2024 Octopus skrev (På 10.10.2024 den 8.38): 12+0 I går var vi på ultralyd Det var utrolig gøy å se den lille i magen. Alt stod bra til! Gleder meg allerede til neste ultralyd i desember Nå har jeg fortalt om det på jobben og til flere venner. Samt svigers. De ble veldig glade og innrømmet at de hadde håpet på dette lenge🥰 men de ønsket ikke å mase Nå skal jeg også på ultralyd er 13+1 i dag håper veldig på å få vite kjønn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 31. oktober 2024 Forfatter #75 Del Skrevet 31. oktober 2024 Vero95 skrev (43 minutter siden): Nå skal jeg også på ultralyd er 13+1 i dag håper veldig på å få vite kjønn Spennende! Skriv gjerne hva det blir! Har dere tenkt på navn og sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vero95 Skrevet 1. november 2024 #76 Del Skrevet 1. november 2024 Octopus skrev (På 31.10.2024 den 10.45): Spennende! Skriv gjerne hva det blir! Har dere tenkt på navn og sånn? Vi har ikke bestemt oss for navn. Det var mulig å se kjønn vi skal ha gender reveal på søndag 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 1. november 2024 Forfatter #77 Del Skrevet 1. november 2024 Vero95 skrev (2 minutter siden): Vi har ikke bestemt oss for navn. Det var mulig å se kjønn vi skal ha gender reveal på søndag 😍 Lykke til! Vet dere som foreldre hva det blir, eller har det blitt gitt på lapp til noen som skal arrangere for dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vero95 Skrevet 2. november 2024 #78 Del Skrevet 2. november 2024 Octopus skrev (22 timer siden): Lykke til! Vet dere som foreldre hva det blir, eller har det blitt gitt på lapp til noen som skal arrangere for dere? Jeg vet det for jeg så det selv 🙈 var veldig lett å se 😂 og far var ikke med på ultralyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet 2. november 2024 Forfatter #79 Del Skrevet 2. november 2024 Vero95 skrev (9 timer siden): Jeg vet det for jeg så det selv 🙈 var veldig lett å se 😂 og far var ikke med på ultralyd Åja, var det gutt? 🤰🏻 Da er man jo ofte helt sikker hvis man ser underlivet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 3. november 2024 #80 Del Skrevet 3. november 2024 Octopus skrev (9 timer siden): Åja, var det gutt? 🤰🏻 Da er man jo ofte helt sikker hvis man ser underlivet Både jeg og jordmor kunne umiddelbart se at jeg ventet jente. De to strekene er veldig lette å kjenne igjen mannen stakkar så ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå