Gå til innhold

Mitt anbud -troverdig? Erfaringer?

Mayer

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp med ca 2 dagers snekkerarbeid. Ble kontaktet av et firma (trolig enkeltpersonsforetak). Gjorde litt research og denne mannen er tidligere dømt for underslag av store summer (ca. 400 000,-) fra en stiftelse og et dødsbo, men slapp unna med samfunnstjeneste. Han har gitt meg et tilbud som er litt dyrt men får jobben gjort. Dette er forholdsvis enkelt snekkerarbeid som han sikkert får til - men er det naivt av meg å ansette ham? Jeg har ikke fått særlig mange henvendelser og trenger jobben gjort.

Noen som har erfaringer generelt med mitt anbud?

Endret av Mayer
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har heller dårlig erfaring fra mitt anbud. Prisen angitt ble bare en brøkdel av fakturaen som ble sendt ut...

Du kan kontakte snekkerfirmaer direkte via epost. 'Alle' har en nettside, der finner du epost. Skriv en fellesmail til alle med dine detaljer om jobben.

Anonymkode: 9f0cf...1d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har brukt Mitt Anbud 2 ganger og vært veldig fornøyd. Oppgitt pris har stemt og jobben har blitt utført på angitt tid. Har ventet til jeg har fått 2-3 anbud og så tatt et valg. Hopper ikke på første og "beste"

Men: Jeg hadde aldri ansatt noen som er dømt for gjentatte underslag 

Anonymkode: 097c0...006

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode erfaringer her. Maler dukket opp og gjorde jobben til avtalt pris og tid. Jeg googlet han selvsagt først.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bedre erfaringer med folk vi har kontaktet selv.

Tok drenering. Vil si at han som gjorde det gikk for den MINDRE optimale løsningen (vortepapp uttafor), og det var ikke han som gjorde jobbe, men litauiske arbeidere som såvidt snakket norsk. Han bare jom innom et par gsnger og krangla på kontrakten vi hadde. Ble gjort ellers bra da.

Skulle bygge bad og mannen ville ta det over MittAnbud. Fikk inn ulike greier: mange uten våtromssertifisering o.l., og han som ble valgt ut til slutt var bare representant av firma - var helt andre som faktisk gjorde jobben, og noen av dem virket som aldri hadde rørt i et verktøy før... det var så utrolig mye styr, og jeg måtte i bunn og grunn selv sette meg inn I hvordan hver eneste del av badet skulle gjøres og gå over og kommentere på at ting skulle rettes opp. Til slutt SÅ det bra ut, men vi har mange meter uisolerte PEX-rør, så det tar er minutt (bokstavelig talt) før vannet blir varmt, vannet frøs i veggen, så der måtte man gjøre om, fallet i dusjen var feil, så det måtte utbedres, menkunne ikke gjøres 100% fordi de allerede hadde satt inn (limt) dusjdørene over. Ødela gulvet på rommet ved siden av, var utrolig dårlige på å dekke til now som helst, så nærmest hele huset måtte vaskes pga byggestil.

Har også lagt og støpt varmekabel i rom, gjort mye elektrisk, lys, varmtvannsbereder, vinduer, graving ute o.l. der vi selv kontaktet firmaet - inkludert å bare spørre folk som jobber for naboer om de har noe tid. Der har erfaringene vært mye bedre. Beste erfaringer fra folk for venner har anbefalt.

Min erfaring er at de som er gode trenger normalt ikke lete etter jobber på MittAnbud. Det skulle gjerne vært et sted der arbeidere kunne velge lettere de tingene de gjerne vil drive med, men har blitt et sted der de som ikke blir ansatt gjerne går...

Endret av katties
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber i forsikringsselskap, vår bygningstakstmann grøsser når han hører Mitt anbud….

Anonymkode: a7102...24b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fikk ETT tilbud fra kun EN elektriker for å henge opp lampe. Han skulle ha 5000kr for å henge den opp. 

Mistenker at det er firma som generelt sliter med å få oppdrag, som er tilknyttet mittanbud. Vanlige firma, får nok oppdrag og blir bestilt direkte uten at det skal gjøres en omvei som «mittanbud». Litt påfallende  at det var kun ETT firma fra hele fylket som tok kontakt om oppdraget. Og da ligger en av landets største byer også i fylket. 

Anonymkode: cdc60...130

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...