AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #1 Skrevet 11. mai 2024 Er dere beruset foran ungdommen deres? Mannen og jeg er uenig om dette. Han kan dra til en kompis en lørdag ettermiddag for å se fotball og drikke øl. Han tåler lite og kommer hjem tidlig på kvelden og er synlig beruset. Han mener at det er greit. Jeg tror ikke at 16 åringen liker det, men han sier ikke så mye Anonymkode: ac3bd...495
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #2 Skrevet 11. mai 2024 Om 16åringen ikke liker det så tenker jeg at det ikke er greit. Husker selv i tenårene at jeg ikke likte det når mamma var beruset (pappa drakk ikke alkohol så den var grei). Hun oppførte seg fjollete og rart. Det var bare pinlig og ekkelt. Anonymkode: 306a9...476
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #3 Skrevet 11. mai 2024 Her hadde ikke ungdommen brydd seg. Så lenge han bare er i godt humør og ikke blir ufin og slik, så hadde ikke det vært noe jeg hadde reagert på om mannen gjorde. Har du snakket med 16.åringen i steder for å bare tro at han reagerer på der? Anonymkode: ecb6a...bb3 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #4 Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om 16åringen ikke liker det så tenker jeg at det ikke er greit. Husker selv i tenårene at jeg ikke likte det når mamma var beruset (pappa drakk ikke alkohol så den var grei). Hun oppførte seg fjollete og rart. Det var bare pinlig og ekkelt. Anonymkode: 306a9...476 Vi hører det på stemmen hans bare etter litt alkohol. Han snøvler. Og han sover også sittende i sofaen når han kommer hjem 🤔 Anonymkode: ac3bd...495
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #5 Skrevet 11. mai 2024 Nei det er jeg/vi ikke. Men vi kan fint ta oss ett glass vin eller øl til mat eller på helg. Men aldri vært synlig beruset foran barna. Anonymkode: 64006...bf4
Grevling Skrevet 11. mai 2024 #6 Skrevet 11. mai 2024 Det er greit å drikke litt, men ikke hvis det fører til slørete stemme og oppførsel. Foreldre skal tross alt være trygge rollefigurer for barn. For de som ikke tåler noen glass en gang før de begynner å miste balansen og stemmen skjelver bør heller korke flasken. Det er ikke alle som tåler alkohol. Dessverre er det altfor få som innser det på grunn av hvor sosialt akseptert det er. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #7 Skrevet 11. mai 2024 Her veit ikke barna forskjell på øl eller brus. Fordi jeg og faren deres fint kan ta oss noe å drikke uten at barna merker noe. Hadde jeg sett min far beruset som16 åring hadde jeg ikke brydd meg. Snakk heller med han i sted for å anta. Anonymkode: 4df8f...875
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #8 Skrevet 11. mai 2024 Jeg hadde ikke brydd meg om det som 16 åring, men folk er vel forskjellig Anonymkode: a3a45...8af
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #9 Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er dere beruset foran ungdommen deres? Mannen og jeg er uenig om dette. Han kan dra til en kompis en lørdag ettermiddag for å se fotball og drikke øl. Han tåler lite og kommer hjem tidlig på kvelden og er synlig beruset. Han mener at det er greit. Jeg tror ikke at 16 åringen liker det, men han sier ikke så mye Anonymkode: ac3bd...495 Du tror ikke ungdommen liker det, har du spurt eller er det kun fordi du selv ikke liker det,? Anonymkode: 929c1...fc1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #10 Skrevet 11. mai 2024 Nei, det er vi ikke. Sånt skal barn og unge slippe å se. Jeg har selv aldri sett mine foreldre beruset og er ganske sikker på at jeg hadde syntes det var ubehagelig. Jeg drikker svært like og sjelden alkohol. Anonymkode: 7823d...ef9 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #11 Skrevet 11. mai 2024 Aldri tenkt det er ubehagelig å se foreldre beruset Anonymkode: 929c1...fc1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #12 Skrevet 11. mai 2024 Jeg er oppvokst med foreldre som drakk alkohol til middagen, men de ble aldri synlig beruset. Etter at jeg bikket 15, var de av og til lett beruset. Dette var bare morsomt for min del. Gikk helt fint med meg, så går sikkert fint med 16-åringen din også. Har hatt kjempegodt forhold til mor og far hele livet. Anonymkode: f6787...719
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #13 Skrevet 11. mai 2024 Nei, ungdommen min tror nok jeg er verdens kjedeligste på fest og avholds Anonymkode: 779b5...b21
Arild37 Skrevet 11. mai 2024 #14 Skrevet 11. mai 2024 På den alderen hadde jeg allerede vært med på fest med pappa, endte med oss og to andre drakk konjakk til solen gikk opp, det var vel første gang jeg så han ordentlig full. Noen mener sikkert det er galskap, men ser tilbake til det med gode minner. Utenom det, så så jeg han ikke mer enn brisen iblant, noe som aldri plaget meg, hadde han derimot kommet hjem full hver helg, så ville jeg nok reagert, så det handler vel mye om hyppighet
luxifine Skrevet 11. mai 2024 #15 Skrevet 11. mai 2024 Snakk ned ungdommen din og hør hvordan h*n virkelig føler. Som 16 åring husker jeg at mamma var "lystig" et par ganger hun kom hjem fra byen, jeg opplevde det som kleint og litt ubehagelig, men ikke verre enn at jeg sa god natt og gikk på rommet mitt. Tror ikke jeg reflekterte mye over det. Barn og ungdom merker det fort når de voksne drikker. Eldre barn blir nok ikke redde på samme måte som mindre barn da en 16 åring vet kjapt hva det går i, og at det går over til i morgen. Samtidig om far er full, snøvler, sjangler og har tatt det helt ut vil jeg si det er å dra det for langt. Et par øl for å kose seg, vise måtehold og være en god forbilde er bra, gjentatte fyllekuler derimot syntes jeg lite om.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #16 Skrevet 11. mai 2024 Hadde en venn i ungdommenhvor foreldrene ofte drakk og kranglet, så han sov ofte hos oss Så holder oss edru her, sålenge har ansvar for barn Anonymkode: 779b5...b21
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #17 Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi hører det på stemmen hans bare etter litt alkohol. Han snøvler. Og han sover også sittende i sofaen når han kommer hjem 🤔 Anonymkode: ac3bd...495 Da har han ikke bare drukket litt. Synes det er totalt uakseptabelt. Anonymkode: 46d67...8c0
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #18 Skrevet 11. mai 2024 Hvis 16 åringen ikke liker det, så bør han dempe seg. Det finnes tusen historier om samme situasjon der ungdommen kan like det, til like det litt, til å hate det. hva andre gjør eller opplever det er ikke relevant. Det som er viktig her er hva ditt barn reagerer og forholde seg ril det Anonymkode: 44247...4f5
Gjest Anonyme-meg Skrevet 11. mai 2024 #19 Skrevet 11. mai 2024 Hør med sønnen din om hva han mener om det. Ikke gå ut ifra atdu tror han ikke liker det. Faren min drakk også mye, men han var alltid glad beruset, så jeg brøy meg ikke.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #20 Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er dere beruset foran ungdommen deres? Mannen og jeg er uenig om dette. Han kan dra til en kompis en lørdag ettermiddag for å se fotball og drikke øl. Han tåler lite og kommer hjem tidlig på kvelden og er synlig beruset. Han mener at det er greit. Jeg tror ikke at 16 åringen liker det, men han sier ikke så mye Anonymkode: ac3bd...495 Nei, har virkelig ikke noe behov for det. En av oss kan ta en maks 2 øl en veldomig veldig sjelden gang. Aldri beruset, aldri full og alltid en edru! Vi drikker for det meste vann eller brus! Vokste opp med alkoholikere og barna mine skal ikke det! Anonymkode: e55ec...3f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå