Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har 150 000 tilgjengelig, noen som vet hvordan et holdingselskap bør investere? Er det noen gebyrer eller annet å tenke på?Hva bør jeg investere i..?

Alternativt kan jeg vel ta ut utbytte eller lønn, men "trenger" egentlig ikke pengene nå og det er vel dumt mtp på skatt.

Anonymkode: 87ba4...7a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Litt få opplysninger her for å gi et kvalifisert svar.

Disse 150.000 - er de tidligere opptjent overskudd eller innskutt kapital? Hvis de er innskutt kapital kan du gjøre en kapitalnedsettelse og ta ut penger uten å betale skatt. 

Ellers må du jo nesten velge selv ut fra risikoprofil og preferanser hva du eventuelt skal investere i. Jeg er egentlig glad i rentefond med moderat risikoprofil og 8-9% avkastning for tiden. Jeg har ikke helt tiltro til aksjemarkedet. Men det er bare min mening. 

AnonymBruker
Skrevet
On 5/11/2024 at 1:53 PM, isw said:

Hei,

Litt få opplysninger her for å gi et kvalifisert svar.

Disse 150.000 - er de tidligere opptjent overskudd eller innskutt kapital? Hvis de er innskutt kapital kan du gjøre en kapitalnedsettelse og ta ut penger uten å betale skatt. 

Ellers må du jo nesten velge selv ut fra risikoprofil og preferanser hva du eventuelt skal investere i. Jeg er egentlig glad i rentefond med moderat risikoprofil og 8-9% avkastning for tiden.

Bør man opprette Investeringskonto om man skal spare i rentefond? 

Hvordan skattlegges rentefond?

Anonymkode: c2d81...06c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...