Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør jeg med dette.... Eldste barnet mitt har en lærer jeg har lagt merke til. En ganske flott fyr. 

Nå har jeg fått melding fra han, lurer på om jeg vil treffe han og bli kjent. 

Hva gjør jeg? Blir ikke det litt rart, siden han er faglærer for ungdommen min? Eller har det ingenting å si? 

Hva ville du gjort? 

Anonymkode: e2d55...218

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette virkelig ekte eller fantaserer du? 
Det er vilt uprofesjonelt av læreren og potensielt svært kleint for ungdommen, styr unna. 

Hilsen lærer på vgs

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde moren min datet læreren min så hadde jeg ikke pratet med henne mer . For et svik. 

Anonymkode: 3e1a5...145

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er helt sikker på at han ikke vil treffes for å prate om barnet ditt? Typ utviklingssamtale?😅

Anonymkode: d0afd...8cd

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ha ha, tror du er interessert i han og har lyst å spør han om å bli kjent. Innrøm det😄

Anonymkode: 69ec3...de3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva gjør jeg?

Du sier fra til ledelsen ved skolen.

Anonymkode: d35da...b9b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (10 minutter siden):

Er dette virkelig ekte eller fantaserer du? 
Det er vilt uprofesjonelt av læreren og potensielt svært kleint for ungdommen, styr unna. 

Hilsen lærer på vgs

Dette er ikke fantasi. Og vi er på ungdomskolenivå. Ungdomsskolen er snart slutt og da kan kanskje en lærer gjøre som han vil? Min ungdom sjel over på vgs neste år, så kanskje er det derfor han våger? Jeg er usikker... 

Det er uansett sant det jeg forteller og vet ikke hva jeg skal gjøre. ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du er helt sikker på at han ikke vil treffes for å prate om barnet ditt? Typ utviklingssamtale?😅

Anonymkode: d0afd...8cd

Veldig klar over forskjellen på date og utviklingssamtale ja.  

• Liker 1
Skrevet

Selv om ungdommen din slutter på skolen, vil alltid denne læreren være nettopp det. Fremdeles uprofesjonelt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som lærer tenker jeg at denne læreren opererer i en etisk gråsone. 

Ei venninne av meg opplevde forøvrig at faren hennes ble sammen med ungdomsskolelæreren hennes (riktignok etter at lærer/elev-forholdet var avsluttet), og min venninne opplevde det som veldig ugreit.

Anonymkode: 93f10...8d2

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (Akkurat nå):

Selv om ungdommen din slutter på skolen, vil alltid denne læreren være nettopp det. Fremdeles uprofesjonelt. 

Helt ærlig så lurer jeg på om han ikke helt vet hvem jeg er, at jeg er barnets mor. At jeg har lagt merke til han, trenger ikke bety at han har lagt merke til meg (på foreldremøter o.l). Jeg har aldri snakket med han, han er faglærer ikke kontaktlærer. Jeg mistenker at han ikke vet jeg er mor til en elev, for meldingen kom via messenger og han har nok sett meg på FB. Jeg har ikke samme etternavn som barnet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som lærer tenker jeg at denne læreren opererer i en etisk gråsone. 

Ei venninne av meg opplevde forøvrig at faren hennes ble sammen med ungdomsskolelæreren hennes (riktignok etter at lærer/elev-forholdet var avsluttet), og min venninne opplevde det som veldig ugreit.

Anonymkode: 93f10...8d2

Ser den. Det er kinkig. Skrev nettopp et innlegg rett over her, om at jeg er usikker på om han vet hvem jeg er.... Han kan ha sett meg på FB og ikke koblet to og to, siden jeg og barnet har forskjellige etternavn. Ikke sikkert han har lagt merke til meg på skolen i det hele tatt. Har sjeldent vært der, kun på et par møter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uansett veldig sært å sende melding til en tilfeldig dame på facebook? Han vet nok hvem du er. 

Anonymkode: 5e7d4...52c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ser den. Det er kinkig. Skrev nettopp et innlegg rett over her, om at jeg er usikker på om han vet hvem jeg er.... Han kan ha sett meg på FB og ikke koblet to og to, siden jeg og barnet har forskjellige etternavn. Ikke sikkert han har lagt merke til meg på skolen i det hele tatt. Har sjeldent vært der, kun på et par møter. 

Men hvordan/hvorfor har han lagt merke til deg på FB, da? Har dere mange felles venner og bor på et lite sted? Medlem i en felles gruppe med lokal tilknytning, der du/dere poster aktivt?

Jeg bor selv i Oslo, og har aldri "oppdaget" noen i nærområdet via Facebook. Bruker ikke FB som sjekkearena.

Anonymkode: 888f7...7d0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er glad i barnet ditt, så hold deg langt unna. Stakkars barn 

Anonymkode: f6ab7...064

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men hvordan/hvorfor har han lagt merke til deg på FB, da? Har dere mange felles venner og bor på et lite sted? Medlem i en felles gruppe med lokal tilknytning, der du/dere poster aktivt?

Jeg bor selv i Oslo, og har aldri "oppdaget" noen i nærområdet via Facebook. Bruker ikke FB som sjekkearena.

Anonymkode: 888f7...7d0

Mange felles venner. Lite miljø her vi bor. Liten by. Mange her bruker FB som sjekkearena, det er ikke første gang dette skjer. Blir veldig usikker I dette.... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis du er glad i barnet ditt, så hold deg langt unna. Stakkars barn 

Ja det kan du si. Men det barnet det er snakk om er veldig fan av denne læreren. Men likevel... Han kan umulig vite hvem jeg er. Han har sikkert ikke koblet hvertfall og bare brukt FB som sjekkearena.... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det kan du si. Men det barnet det er snakk om er veldig fan av denne læreren. Men likevel... Han kan umulig vite hvem jeg er. Han har sikkert ikke koblet hvertfall og bare brukt FB som sjekkearena.... 

Han er ikke fan lenger når han vil finne ut av at han knuller moren sin. Hadde moren min gjort noe sånt, så hadde jeg ønsket å flytte ut av landet 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Som lærer på ungdomsskole burde man vel se på alle man treffer på i området som potensielle foreldre på den skolen.

Anonymkode: c2d43...99c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

No-go

Det finnes vel andre menn på jorden. 

Anonymkode: 9431c...218

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...