Gå til innhold

Overgangsalder og hukommelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kom i overgangsalder for et par år siden, og har fått så mye kognitive problemer. Jeg surrer, glemmer og har dårlig konsentrasjon. Jeg klarer ikke å følge med på hva folk sier, spør om ting som akkurat er blitt sagt. Glemmer innholdet i samtale dagen før. Klarer ikke å holde orden. Og fysisk er jeg blitt mer ukoordinert. Orker ikke å lese bøker. På jobben må jeg stadig minnes på å gjøre småting jeg har glemt, jeg har fullt av skrivefeil og jeg gjør dårligere vurderinger. Sover dårlig pga hetetokter og kan ikke bruke hormoner pga en sykdom. Har jeg fått Alzheimer, eller er dette normalt og noe andre kan kjenne seg igjen i? 

Anonymkode: 2c76f...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg føler også hjernen er tåkelagt til tider, og har lyst til å prøve hormonbehandling. Håper det kan gjøre at jeg føler meg som meg selv igjen. 

Har noen erfaring med hormonbehandling? 

Anonymkode: 35f09...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har det ganske likt. Og har som deg lurt på om det er noe galt med meg.

Anonymkode: 6acf5...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kom i overgangsalder for et par år siden, og har fått så mye kognitive problemer. Jeg surrer, glemmer og har dårlig konsentrasjon. Jeg klarer ikke å følge med på hva folk sier, spør om ting som akkurat er blitt sagt. Glemmer innholdet i samtale dagen før. Klarer ikke å holde orden. Og fysisk er jeg blitt mer ukoordinert. Orker ikke å lese bøker. På jobben må jeg stadig minnes på å gjøre småting jeg har glemt, jeg har fullt av skrivefeil og jeg gjør dårligere vurderinger. Sover dårlig pga hetetokter og kan ikke bruke hormoner pga en sykdom. Har jeg fått Alzheimer, eller er dette normalt og noe andre kan kjenne seg igjen i? 

Anonymkode: 2c76f...0d2

Det finnes mat som er mer heldig og inneholder naturlig østrogen. Kan være verdt å prøve. Kanskje helsekostbutikker også har noe? 

Det du beskriver er normalt, så ikke bekymre deg for alzheimer. 

Anonymkode: 35f09...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner meg igjen her ja, er som om hjernen har smeltet totalt🤯 Har akkurat startet på hormonplaster, og håper at dette vil bli bedre. Må innrømme at jeg er redd for Alzheimer…..😬🙈

Anonymkode: c5382...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kjenner meg igjen her ja, er som om hjernen har smeltet totalt🤯 Har akkurat startet på hormonplaster, og håper at dette vil bli bedre. Må innrømme at jeg er redd for Alzheimer…..😬🙈

Anonymkode: c5382...6b2

Hvor fikk du kjøpt hormonplaster? Fikk beskjed på apoteket at det er utsolgt i heile Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...