AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #1 Skrevet 11. mai 2024 Og hun spør og snakker om dette så mye. Det er litt over 1 år siden nå. På tide å se fremover?? Er veldig slitsomt. Jeg var med en annen i noen måneder bak ryggen hennes. Hvorfor spør hun de samme spørsmålene om igjen? Jeg har ikke lagt alt på bordet pga ønsker å Skåne henne for det. Vi er begge over 40 og har små barn. Anonymkode: a7796...232 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #2 Skrevet 11. mai 2024 Fordi hun kan føle på seg at du ikke har lagt alt på bordet, og det er enda verre enn selve utroskapen. Du MÅ legge alle kortene frem helt fullstendig ærlig hvis du virkelig vil skåne henne! Det du driver med nå er psykisk tortur. Dette er godt dokumentert i studier, at "trickle truth" som det kalles, er langt verre enn å få all infoen på en gang. Anonymkode: af3e7...ae3 16 3 6
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #3 Skrevet 11. mai 2024 Noen har behov for å vite alt for å klare å bearbeide utroskapen og komme seg videre. Kanskje hun merker at du ikke har vært helt åpen og ærlig med henne? Etter et sånt svik, er det for mange bedratte en selvfølge å legge alt på bordet for å kunne bygge opp tillit igjen. Selv om det vil gjøre vondt å vite, er det enda vondere ikke kunne tro på den man elsker, spesielt hvis hun føler at det er noe mer du skjuler. Hvordan skal hun ellers klare å stole på deg igjen hvis du ikke er ærlig? Anonymkode: fb87c...168 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #4 Skrevet 11. mai 2024 Jeg vil legge til at jeg har vært i skoene dine, og senere neste forhold, var jeg i din kones sko. Jeg har forståelse for begge sider, men det er du som må endre din tankegang her. Du kan ikke forvente at hun skal slutte å stille spørsmål før du har kommet helt clean, og du må være villig til å ha samtaler og diskusjoner om det uten at du går i forsvar eller irritasjon! Det er alfa og omega! Jeg forstår at du forteller deg selv at du skåner henne fra sannheten, men det er en løgn du forteller deg selv. Du skåner deg selv fra konsekvensene, men hun tar direkte skade av at du unnlater å fortelle hele sannheten. Anonymkode: af3e7...ae3 8 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #5 Skrevet 11. mai 2024 Det kan ta lang tid å komme over utroskap. Kanskje kommer hun aldri over det. Ett år er ingenting. Anonymkode: c90b9...0cd 6 1 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #6 Skrevet 11. mai 2024 For det første: vær ærlig! Ikke utelat noe hvs hun spør. Hun forstår at du ikke har fortalt alt, og kan derfor ikke legge det bak seg. Og det at du ikke har vært ærlig fra start, gjør alt mye værre. For det andre: Det vil ta minst et år per mnd utroskap, og kansje mye lenger. Og det er regnet fra da du har fortalt alt. DU har ødelagt så mye, og har ikke rett til å forvente at hun skal legge det bak seg når det passer deg. Hvis du elsker henne, og vil dele resten av ditt liv med henne, må du og vie resten av ditt liv til henne. Du må gjøre henne trygg igjen, og det tar lang tid. Det er som et sår som skal gro, og arr som skal bli borte. Og ved å ikke være ærlig, river du ruren av såret og infiserer det hver dag. Såret blir større, og arret blir styggere. Anonymkode: 40d8e...f73 7 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #7 Skrevet 11. mai 2024 Hun forstår at du ikke sier hele sannheten, og dermed lurer hun på hvor mye du lyver, hva du lyver om, og hvorfor det fremdeles er greit for deg å lyve for henne. Hun kan selvfølgelig ikke stole på en som lyver for henne. Vil du at hun skal ha mulighet å bli ferdig med utroskapen, så må du faktisk snakke sant. Anonymkode: ed453...07f 4 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #8 Skrevet 11. mai 2024 Du er ego. Dette er konsekvensen for å være en sviker, da er du ikke lenger til å stole på, dermed spørsmål. Legg alt på bordet å la henne gå videre med livet sitt. Forstår ikke at hun valgte å bli. Anonymkode: ce7fc...ab1 5 2
Virrevirrevapp Skrevet 11. mai 2024 #9 Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Og hun spør og snakker om dette så mye. Det er litt over 1 år siden nå. På tide å se fremover?? Er veldig slitsomt.... Anonymkode: a7796...232 Ja, men det må du. Rett og slett.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #10 Skrevet 11. mai 2024 Dette kommer hun til å ville grave og spørre etter resten av sitt liv Anonymkode: 6febb...604 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #11 Skrevet 11. mai 2024 Du var drittsekk, det er ikke ditt privilegium å avgjøre når dere er ferdige med dette. Og dere blir neppe ferdige med mindre du klarer å si hvorfor det skjedde og hvordan du vil unngå å gjøre det mot henne igjen. Anonymkode: 14a6f...f3d 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #12 Skrevet 11. mai 2024 32 minutter siden, AnonymBruker said: Og hun spør og snakker om dette så mye. Det er litt over 1 år siden nå. På tide å se fremover?? Er veldig slitsomt. Jeg var med en annen i noen måneder bak ryggen hennes. Hvorfor spør hun de samme spørsmålene om igjen? Jeg har ikke lagt alt på bordet pga ønsker å Skåne henne for det. Vi er begge over 40 og har små barn. Anonymkode: a7796...232 Du må slutte å juge kompis. Partnere kan lukte om du juger. Juger du så har du noe å skjule. Har du noe å skjule ringer alarmklokkene. Eller greier egentlig. Du må fortelle alt, alltid. Anonymkode: 9396e...118 5 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #13 Skrevet 11. mai 2024 *Enkel greier, skulle det stå Anonymkode: 9396e...118
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #14 Skrevet 11. mai 2024 Hva konkret holder du tilbake for å skåne henne? Anonymkode: a2bf9...96c 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #15 Skrevet 11. mai 2024 Det er jo nettopp dette du må slutte med, å skjule, holde ting tilbake og lyve. Sikker på at du har endret deg? Legg alle kort på bordet om du har, og om du har et ønske om å få fornyet tillit. Anonymkode: 4d5ba...c87 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #16 Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Og hun spør og snakker om dette så mye. Det er litt over 1 år siden nå. På tide å se fremover?? Er veldig slitsomt. Jeg var med en annen i noen måneder bak ryggen hennes. Hvorfor spør hun de samme spørsmålene om igjen? Jeg har ikke lagt alt på bordet pga ønsker å Skåne henne for det. Vi er begge over 40 og har små barn. Anonymkode: a7796...232 Det tar lang tid å bygge opp en vegg, og kort tid å rive den ned. Når du bygger opp en tilitt til noen og bryter den tilitten du har fått, har du skapt en grunn til ikke å stole på deg eller tro på deg. Alle vet jo at å bli bedratt er veldig vondt, og da kan du faktisk ikke tro at du bare kan sette en strek over det. Alle dine hvite løgner etterpå er med å river ned litt og litt det du har bygget opp. Man kan jo vanskelig forstå at en person som bedyrer at man eksker seg, mener det når du gjør sånt. Hun trodde sikkert på deg hver gang du sa sånt før utroskapen din. Etterpå tenker hun nok at det bare er noe du sier for å glatte over. Dama di er nok ikke en naiv type. Og ønsker nok at alt skal være slik det var før. Men du har laget krøller i papiret som ikke går an å fikse Tilitt er ikke noe du får. Tilitt er noe du gjør deg fortjent til. Hvis en kompis av deg ligger med dama di. Vil du stole på han etterpå? Hvor lang tid tenker du at du trenger for å stole på han igjen? Om kona di er utro med en annen fyr, hadde du klart å tilgi å fortsette som før uka etter fordi dere har snakket om det? Eller vil du altid gå rundt med en tvil? Blir du sint, når hun tar dette opp? Hun merker jo på deg at du har ting du ikke har fortalt. Du må legge på alle kortene. Fordi det skal være 100% hun som må vurdere om hun kan leve med det eller ikke. Det skal jo ikke være opp til deg. Anonymkode: 7b419...a58 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #17 Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og hun spør og snakker om dette så mye. Det er litt over 1 år siden nå. På tide å se fremover?? Er veldig slitsomt. Jeg var med en annen i noen måneder bak ryggen hennes. Hvorfor spør hun de samme spørsmålene om igjen? Jeg har ikke lagt alt på bordet pga ønsker å Skåne henne for det. Vi er begge over 40 og har små barn. Anonymkode: a7796...232 Nei si det... DU er utro og ødelegger ditt eget forhold så hun har lov å være sur og spørre så mye hun vil, hadde det vært meg hadde jeg gått! Anonymkode: 6d004...248 2
Village Skrevet 11. mai 2024 #18 Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Og hun spør og snakker om dette så mye. Det er litt over 1 år siden nå. På tide å se fremover?? Er veldig slitsomt. Jeg var med en annen i noen måneder bak ryggen hennes. Hvorfor spør hun de samme spørsmålene om igjen? Jeg har ikke lagt alt på bordet pga ønsker å Skåne henne for det. Vi er begge over 40 og har små barn. Anonymkode: a7796...232 Det er imponerende at du starter en diskusjon med å presentere deg selv på denne måten. Hvordan kan du tro at hun skal legge dette bak seg når du ikke legger kortene på bordet? Hvordan er det mulig å klage på at det er veldig slitsomt? Hvordan er det mulig å tro at du skåner henne med å lyve? Etter at du har vært utro i flere måneder. Du presenterer deg selv som en så selvopptatt og ufølsom drittsekk at du enten er en provokatør eller er en psykopat. 2 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #20 Skrevet 11. mai 2024 Hun føler det vel på seg, at du ikke har vært 100% ærlig, og da skaper det mer mistillit og mistenksomhet. Hun lurer vel på om hun virkelig kan stole på deg igjen, om det er verdt å fortsette, vil du gjenta samme feilen? Jeg mener at om man har tilgitt noen, så kan man ikke lenger fortsette å dra frem den samme feilen, bruke det mot den andre osv, men det avhenger av at den som gjorde feil, har vært 100% ærlig og har vist anger. Om du ikke har vært ærlig, og holdt tilbake deler av sannheten, så kan hun aldri tilgi deg for det du gjorde, og da tenker jeg at det er åpent for at hun kan fortsette å dra det "kortet". Enten så legger du alle kortene på bordet, og deler den stygge sannheten helt ufiltrert, eller så må du avslutte, men hun fortjener å velge om hun vil fortsette forholdet, basert på hele sannheten, ikke bare deler av den. Anonymkode: 69a17...6b6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå