Gå til innhold

Stayups til bunaden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har forstått av datteren min at det er en "greie", muligens litt utløst av snap og insta, at yngre jenter/damer bruker stayups-strømper til bunaden. Hva tenker dere om dette?

Anonymkode: 9afca...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De vil vel være sexy bunadsjenter. Personlig synes jeg stayups er ubehagelige og under en bunad er det ingen som ser om strømpebuksa skulle lage litt bulk i livet.

Anonymkode: 168a9...426

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

God strømpebukse med holdin, fungere gull under bunaden! Er mye å velge i, men selv bruker jeg Pierre Robert sine, sitter godt på meg. Så slipper jeg å gå og kjenne på at stegene blir kortere pga skrittet i strømpa er midt nedpå lårene😄

Anonymkode: 6b87e...552

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker at stayups er ubehagelig å gå med, bunad eller ei. Hva andre får ut av insta trender spiller ingen rolle for meg, jeg holder meg til gode kvalitets strømpebukser.

Anonymkode: e5646...d31

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har da vært en greie lenge? 

Anonymkode: da975...afe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har egne knestrømper som hører med bunaden, og bruker selvsagt disse, men om andre vil ha stayups under sin bunad, så vær så god. Jeg bruker det gjerne selv under andre kjoler.

Anonymkode: 63348...c0a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Håper de ikke har gnisselår, for komboen ullstakk og såre lår høres ikke ut som en høydare.

Anonymkode: 12906...f57

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har forstått av datteren min at det er en "greie", muligens litt utløst av snap og insta, at yngre jenter/damer bruker stayups-strømper til bunaden. Hva tenker dere om dette?

At folk får gå med det undertøyet de vil uten at andre folk skal trenge å mene noe om det.

Personlig hadde jeg aldri giddet stayups under bunad.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stayups, lakktruse. Who cares

Anonymkode: 4eedc...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig horete, spesielt på vår grunnlovsdag.

Anonymkode: 5f5df...7ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er snart 50 år og har brukt stayups under bunaden siden jeg fikk den på slutten av 90-tallet. Med mindre der er vinterkaldt selvsagt. Føler meg ikke så horete akkurat, det er veldig få som ser under stakken...

Synes det er både praktisk og behagelig, slipper sånn slitsom strømpebuksesægg bl.a.

Anonymkode: 28bbe...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg dropper i alle fall de ullstrømpene som hører til i varmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen problem å ha stay ups eller knestrømper under bunad. Jeg har forresten silkeunderskjørt til min, så ikke noe ullstoff fra stakken mot bar hud. 

MEN, om de skal ha stay ups for å titt og ofte løfte stakken opp for å vise det, fotografere sexy poseringer osv, så er det skammelig og respektløst oppførsel på 17. mai og med tanke på bunaden. 

Ha hva du vil under stakken, men vis det ikke frem.

Anonymkode: c2bed...53a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Strømper til låret var jo det vanlige i tidligere tider. Strømpebuksen ble oppfunnet på 1960-tallet.

Det var forøvrig ikke vanlig med truse heller.

Anonymkode: c5491...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har opp gjennom brukt både knesstrømper og stay ups, akkurat som ellers. Litt tilfeldig etter hva jeg føler for, eller har tilgjengelig. Det er jo bare føttene som synes uansett, så her ser jeg bare ikke problemstillingen? 

Anonymkode: d1d76...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 11.22):

Håper de ikke har gnisselår, for komboen ullstakk og såre lår høres ikke ut som en høydare.

Anonymkode: 12906...f57

Har underskjørt, trodde det var vanlig? 

Gnisselår? Bruker du strømpebukser gjennom hele sommeren? 

Anonymkode: d1d76...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Til herrebunaden bruker vi jo hvite ullstrømper som går opp til låret, med hodebånd under knærne. 

I dag er det så varmt, så jeg har kjøpt en hvit kabelstrikket strømpebukse i bomull. Så slipper jeg gnissing mellom lår og ullstrømper blir for drøyt i varmen. 

Anonymkode: fb770...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid brukt strømper til min bunad, jeg foretrekker strømper fremfor strømpebukse. Men jeg har da også strømpeholder, ikke kun stay ups. Og jeg er over 30, har gjort dette siden jeg fikk bunaden. For et par år siden kjøpte jeg undertøysett i samme farge som bunaden for moro skyld. Men det er det jo kun jeg som vet, ingen skal kikke under stakken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 7.20):

Jeg tror ungdommene bruker mer stayups enn strømpebukser - selv velger jeg strømpebukse, men tenåringen bruker stayups. Jeg syns man velger selv hva man er komfortabel med - det er ikke som om forskjellen syns uansett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 11.03):

Er snart 50 år og har brukt stayups under bunaden siden jeg fikk den på slutten av 90-tallet. Med mindre der er vinterkaldt selvsagt. Føler meg ikke så horete akkurat, det er veldig få som ser under stakken...

Synes det er både praktisk og behagelig, slipper sånn slitsom strømpebuksesægg bl.a.

Anonymkode: 28bbe...317

Du slipper også «slitsom strømpebuksesægg» ved å kjøpe strømpebukser i riktig størrelse.

Anonymkode: 4a884...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...