Gå til innhold

Ved hvilken alder ønsker du barnebarn, og ved hvilken alder tror du at du får det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg får det mellom 45 og 50, så jeg kan ha mange år hvor jeg kan hjelpe til og kose meg med barnebarn. Men realistisk er vel mer mellom 55 og 60 år. 

Anonymkode: aa4e2...7f6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enn hvis du aldri får barnebarn? Det er jo ikke spikret i stein at selv om du får barn så får du barnebarn. 

Anonymkode: ce8f3...51e

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Realististisk sett får jeg det tidligst når jeg er 60. Men det er uansett ikke noe jeg tenker på. 

Anonymkode: 81cda...695

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg brukt forsvinnende lite energi på å tenke på. Jeg har relativt små barn og håper ikke noen av dem får barn før om 15 år tidligst. Så hvis det slår til vil jeg være 55-60 år. Jeg håper jeg får noen år uten ansvar for barn mellom barn og barnebarn. 

Anonymkode: 365de...6be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var godt under femti da jeg ble mormor, nå er jeg godt over, og har to barnebarn :)

Skulle bare ønske de bodde nærmere, Paris er litt langt unna for at jeg kan delta i det daglige, men til gjengjeld får jeg lang og god kvalitetstid i ferier ❤️ 

Anonymkode: e8f72...761

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Enn hvis du aldri får barnebarn? Det er jo ikke spikret i stein at selv om du får barn så får du barnebarn. 

Anonymkode: ce8f3...51e

«Spikret i stein»😂😂😂

Anonymkode: 4bda8...717

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker ikke særlig mye på det annet enn at hvis det skjer så håper jeg det skjer mens jeg fremdeles kan bidra. Jeg synes kravene til spesielt mødre er helt hinsides, jeg vil ikke at datteren min skal stå i det alene.

Anonymkode: b10df...d75

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis barna mine følger meg: rundt 60 år. Men de er for små til at man kan anta noe som helst. Jeg kan gjerne tenke meg barnebarn, men synes det er mye viktigere at foreldrene vil ha barn og at det passer for dem. 

Anonymkode: c742b...090

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg er 55 kanskje? Er overhode noe jeg ikke tenker på. 
har tenåringer i hus, og håper det blir lenge til. 

Anonymkode: 10c1e...7df

AnonymBruker
Skrevet

Forhåpentligvis aldri!

Anonymkode: cc337...7bd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil ha NÅ i en alder av snart 46, men realistisk sett innen 10 år, ihvertfall med tanke på at eget barn har akkurat fylt 17 :ler2:

Jeg kan ønske og jeg kan håpe, men ikke har jeg noe med det og ikke er det opp til meg å bestemme 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det tenker jeg lite på nå, dette avgjør jo barna mine selv. Nå er jeg 56 år og datteren min 20 år. Følger hun mine fotspor vil hun være 36 og jeg 72 år.

Anonymkode: 4fd96...e35

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rundt 60, kanskje. Da er datteren min 30. Men det er jo ikke sikkert hun ønsker barn i det hele tatt, så det er ikke noe jeg tenker på.

Anonymkode: c4cc1...0ce

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn, hvor jeg håper det ene avstår fra å få barn og det andre håper jeg får barn. Realistisk sett blir jeg vel i så fall bestemor rundt 60 års alder om det skjer. Da har det barnet jeg håper får barn kanskje bodd hjemmefra i 10 år. Er sikkert fint å få dyrke seg selv i noen år før evt barnebarn kommer. Det er ingen selvfølge å få barnebarn, men håper jeg er heldig å få et i fremtiden

Anonymkode: 069d4...7fe

AnonymBruker
Skrevet

Det er samme for meg. Barn i tilværelsen får jeg alltids om jeg ønsker. 

Av mine to barn, håper jeg det ene aldri får barn. Det andre er typen til å satse karriere og vente med barn til midten av tredveåra. Da er jeg i så fall i begynnelsen av sekstiårene.

Anonymkode: c4625...c84

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over 50 og har to hjemmeboende barn på 12 og 16..

Tror ikke jeg får barnebarn på mange år, kanskje når jeg er rundt 70? Kjenner jeg ikke er så opptatt av det, håper barna får barn fordi de vil det selv og kan ta vare på de. Jeg kan hjelpe til men tror ikke jeg blir en bestemor som legger om hele livet. Skjønt hvem vet😅

Anonymkode: b136c...c92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn av helsepersonell her (begge foreldre) og eneste min mor var redd for av helseutfordringer i oppveksten var sprukket blindtarm, for det kunne i verste fall påvirke fertiliteten og da også om hun fikk barnebarn 🤣🤪🙈

Ser her at mange er ganske så avslappet til det, men sånn var det ikke her hos meg ihvertfall. Blir nok kun ett biologisk barnebarn for mine foreldre, men haugevis av bonus og ekstra for min mor, så hun har nok å strikke til og være barnevakt for 💚 

Anonymkode: 67aac...370

• Liker 2
Skrevet

Jeg håper jeg får barnebarn når jeg er mellom 50 og 60. Min eldste er snart 21 år nå, og min yngste er 4,5 mnd, så det kan nok hende jeg får barnebarn spredt over en lang periode, om jeg er så heldig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker ikke barn, og derav heller ikke barnebarn. Da spør sikkert noen hvorfor jeg svarer her, men det er faktisk overraskende mange som mener at det må da være leit som frivillig barnløs at man ikke får barnebarn... 

Anonymkode: bef94...057

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...