AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #1 Del Skrevet 11. mai 2024 Har hatt prosjekt vektnedgang i 2 år. Har fått hjelp av medisin. Klarte å gå ned 13 kg på ca 1 år. Har holdt meg nokså stabil, men innså at jeg var for inaktiv. Aldri likt å trene. Bestemte meg i feb i år, trener styrke 2x pr uke. Nå går vekta oppover, det samme gjør midjemål. Ble skikkelig i kjelleren da jeg fant det ut. 2 kg opp å en mnd! Mister lyst til å trene, men skal fortsette....veier muskler så mye mer enn fett at jeg øker vekta mi? 😥 Anonymkode: 746b0...31d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 11. mai 2024 #2 Del Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har hatt prosjekt vektnedgang i 2 år. Har fått hjelp av medisin. Klarte å gå ned 13 kg på ca 1 år. Har holdt meg nokså stabil, men innså at jeg var for inaktiv. Aldri likt å trene. Bestemte meg i feb i år, trener styrke 2x pr uke. Nå går vekta oppover, det samme gjør midjemål. Ble skikkelig i kjelleren da jeg fant det ut. 2 kg opp å en mnd! Mister lyst til å trene, men skal fortsette....veier muskler så mye mer enn fett at jeg øker vekta mi? 😥 Anonymkode: 746b0...31d Ikke stress med vekt, se hvordan du ser ut. Men om midjen går opp så er det fett du øker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizard Skrevet 11. mai 2024 #3 Del Skrevet 11. mai 2024 Selvsagt veier fett og muskler det samme. Derimot har 1 kg fett mye mer volum enn 1 kg muskler. Så du kan bli mye mindre, men ha samme kroppsvekt hvis du øker muskelmassen. Så jeg tipper at du blir sulten av å trene og legger på deg. Been there, done that. Du må redusere inntaket ditt, og ha fokus på proteiner og grønnsaker. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #4 Del Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har hatt prosjekt vektnedgang i 2 år. Har fått hjelp av medisin. Klarte å gå ned 13 kg på ca 1 år. Har holdt meg nokså stabil, men innså at jeg var for inaktiv. Aldri likt å trene. Bestemte meg i feb i år, trener styrke 2x pr uke. Nå går vekta oppover, det samme gjør midjemål. Ble skikkelig i kjelleren da jeg fant det ut. 2 kg opp å en mnd! Mister lyst til å trene, men skal fortsette....veier muskler så mye mer enn fett at jeg øker vekta mi? 😥 Anonymkode: 746b0...31d Du har gått ned 13 kg og begynt å trene. Så merker du at du en måned går opp to kilo. Hva skal du gjøre med det? Gi opp? Nei, du skal fortsette og ikke henge deg så mye opp i vekta, men ofte spiser man litt mer når man trener. Anonymkode: ef174...eb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #5 Del Skrevet 11. mai 2024 Du har ikke gått opp 2 kg i muskler nei. Kan syklusen ha påvirkning? Stress? En annen ting er at når du trener så pumpes det mer væske inn i musklene, som gjør at vekten kan øke litt. Med mindre du har begynt å spise mer enn tidligere så tenker jeg at du bare fortsetter og ser an om en måned igjen. Anonymkode: 3f9e6...82e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 11. mai 2024 #6 Del Skrevet 11. mai 2024 (endret) Jeg lurer på om det kan være lurt å øke treningsmengden med to 30 minutters turer i uka, f.eks. gående eller syklende. Jeg har forresten hatt problemer med vektoppgang hvert år på seinhøsten, dette problemet løste jeg i år med å skaffe innesykkel som kjøres 7 timer i uka de ukene det ikke er fristende eller praktisk å sykle ute. Innesykkelen er koblet til pc med et program som har video av turer jeg sykler. Endret 11. mai 2024 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #7 Del Skrevet 11. mai 2024 Da jeg begynte å trene gikk jeg opp fra 65 til 72, men jeg gikk ned mange cm i mål på kroppen (blant annet midjemål) og var mye strammere. Anonymkode: a730c...d79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 11. mai 2024 #8 Del Skrevet 11. mai 2024 Track syklusen å følg med på midjemålet/hvordan bukser passer. Hvis du følger med på mensen vil du etterhvert se et mønster i hvordan du føler deg og hvordan kroppen ser ut. Så får du mer ro i hodet. Hvis du føler deg helt lost kan du ta en kroppsanalyse på treningssenter å høre hvordan forholdet mellom fett og muskler er. Og få råd til hvordan du kan øke det ene og minske det andre. Rent personlig har jeg erfart at vekt ikke har sååå mye å si. Innenfor visse grenser selvfølgelig. Trener jeg styrke jevnlig og passer på hva jeg spiser kan vekta krype oppover, mens midjemålet går ned. Har du spist mer som følge av økt sult? Dagen etter jeg har trent kan jeg være sulten som en ulv, og da frister plutselig næringstett mat veldig. Men det er jo ikke en burger man bør trykke i seg hvis man vil ned i vekt. Hvis man akkurat har begynt å trene kan ting bli kastet litt ut av balanse. Men det er ingen grunn til å gi opp. Gi det tid og dedikasjon og vær tålmodig. Ikke følg sånn med på vekta, følg heller med på fremskritt i din fysiske form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 11. mai 2024 #9 Del Skrevet 11. mai 2024 Muskler veier mer enn fett. Har du en liter fett og en liter muskler, så vil du se at muskelen veier mer. Motsatt, hvis du har 1 kg fett og 1 kg muskler, så vil du se at klumpen med fett er mye større enn klumpen med muskler. Men hvis du har mye mer muskler nå enn før, så skulle midjemålet ditt ha ha minket. Så antagelig har du både fått sterkere muskler og i tillegg mer fett … Ikke gi opp treningen, den er uansett sunn for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #10 Del Skrevet 12. mai 2024 1 kilo er 1 kilo. Det man mener med det utsagnet er at muskler tar mindre plass enn fett. Det veier ikke mer. 10 kilo fjær og 10 kilo murstein er fremdeles bare 10 kilo, men fjærene har mye større volum og ser større ut. Så fordi muskler tar mindre plass, er tettere, kan man noen ganger veie mer (eller det samme) som man gjorde med mer fett på kroppen. Det er imidlertid ikke mulig å gå opp 2 kilo muskler på en måned, da hadde du trengt et ekstremt kraftig testoserontilskudd! Det er veldig mye som påvirker vekta, da. Som gir vannvekt. Ny treningsform, stølhet, mensen, andre hormoner, hva du spiste dagen før, om du har vært på do, om du har spist mye salt eller karbohydrater, om du er stressa, om du har sovet lite. Keep going, du har jo gått ned masse. Kanskje du skal skifte fokus til hvor mye sterkere, raskere eller smidigere du er og blir enn tallet på vekta? Anonymkode: f059c...b35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ZarahSweet Skrevet 17. mai 2024 #11 Del Skrevet 17. mai 2024 Fett har mer volum enn muskler. Derfor en bør måle fremfor å se på vekten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå