Diana Skrevet 11. mai 2024 #1 Skrevet 11. mai 2024 Jeg kunne tenkt meg å reise til Maderia i sommer. Jeg såg litt på billetter i går. Utreisen er grei nok, men på hjemreisen går flyet kl 04:10. Noen som vet om det er mulig og ta ett senere fly fra fastlandet i stede? Vil gjerne ha den siste dagen også, og ikke reise midt på natta. Jeg reiser fra/til Gardermoen
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #2 Skrevet 11. mai 2024 Vet du hvor Madeira befinner seg på kartet? Øya ligger langt ute i Atlanterhavet. Vet det går en ferge, men den bruker ett døgn på turen. Hvis du ikke vil stå opp midt på natten, må du heller droppe direktefly og ta en mellomlanding. Anonymkode: d6fc1...136 1
Diana Skrevet 11. mai 2024 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Vet du hvor Madeira befinner seg på kartet? Øya ligger langt ute i Atlanterhavet. Vet det går en ferge, men den bruker ett døgn på turen. Hvis du ikke vil stå opp midt på natten, må du heller droppe direktefly og ta en mellomlanding. Anonymkode: d6fc1...136 Ja. Jeg har sett på kartet. Derfor jeg spør om det er mulig å reise inn til fastlandet for å ta ett senere fly istedenfor
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #4 Skrevet 11. mai 2024 Om du vil reise fra fastlandet, så må du bestille rutefly. Så da utgår charter som du sikkert har sett på. Anonymkode: 9cab9...761
Macaron Skrevet 11. mai 2024 #5 Skrevet 11. mai 2024 Klart det er mulig. Du bestemmer hvordan du reiser.. Er det bare en avgang til Norge i døgnet?
Diana Skrevet 11. mai 2024 Forfatter #6 Skrevet 11. mai 2024 Macaron skrev (2 minutter siden): Klart det er mulig. Du bestemmer hvordan du reiser.. Er det bare en avgang til Norge i døgnet? Ja. Det går ett fly ned og ett fly i retur. Både når jeg trykker på direkte og med mellom landinger. Men hvis jeg reiser direkte ned, og heller reiser inn til fastlandet på retur, vil jeg jo tro at det er flere muligheter
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #7 Skrevet 11. mai 2024 1 minutt siden, Diana said: Ja. Det går ett fly ned og ett fly i retur. Både når jeg trykker på direkte og med mellom landinger. Men hvis jeg reiser direkte ned, og heller reiser inn til fastlandet på retur, vil jeg jo tro at det er flere muligheter Hvilken dato? Anonymkode: 0aa93...e37
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #8 Skrevet 11. mai 2024 Søk opp fly fra madeira til Lisboa. Det går flere fly enn det ene kl 4 om natta. Anonymkode: 32009...0f3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #9 Skrevet 11. mai 2024 Hvilket flyselskap? Anonymkode: 0aa93...e37
Diana Skrevet 11. mai 2024 Forfatter #10 Skrevet 11. mai 2024 Jeg har sett på både Norwegian og gjennom tui. uke 30 og siste helga i september. Går lite fly de datoene jeg ser på
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #11 Skrevet 11. mai 2024 Du må søke opp fly med TAP fra fumchal til Lisboa om du vil ha en stopp der på vei hjem. Det er jo selvsagt ikke Norwegian eller TUI som har det. Anonymkode: 32009...0f3 3 1
Diana Skrevet 11. mai 2024 Forfatter #12 Skrevet 11. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du må søke opp fly med TAP fra fumchal til Lisboa om du vil ha en stopp der på vei hjem. Det er jo selvsagt ikke Norwegian eller TUI som har det. Anonymkode: 32009...0f3 hva er TAP?
Thildamor Skrevet 11. mai 2024 #13 Skrevet 11. mai 2024 Diana skrev (Akkurat nå): hva er TAP? Portugisisk flyselskap. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #14 Skrevet 11. mai 2024 Blir det ikke veldig stress å først komme seg til fastlandet for så å fly hjem? Den siste dagen vil jo uansett gå til reising. Kan du ikke heller bestille hjemreise fra madeira et par dager senere, så blir ferien litt lenger. Anonymkode: fdd83...6a2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #15 Skrevet 11. mai 2024 Noen eksempler. Flyr man til Portugal/Madeira bør man vite hva TAP er 🫣 Anonymkode: 0aa93...e37 1
Diana Skrevet 11. mai 2024 Forfatter #16 Skrevet 11. mai 2024 (endret) Nei. Jeg har 5 dager å ta av i juli og ei langhelg i september. Så er ikke fleksibel på reisedatoer. Ser ut som Maderia må vente til neste år. Får se om jeg finner en noe lettere plass å komme seg til/fra i det tidsrommet jeg har tilgjengelig Endret 11. mai 2024 av Diana
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #17 Skrevet 12. mai 2024 Det er helt biff å komme seg til/fra Madeira på normale tidspunkter, da selvfølgelig med mellomlanding. Man kan ikke forvente å fly direkte til alle verdens kriker og kroker. Anonymkode: 15e85...a9a 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #18 Skrevet 12. mai 2024 Diana skrev (På 11.5.2024 den 6.48): Jeg kunne tenkt meg å reise til Maderia i sommer. Jeg såg litt på billetter i går. Utreisen er grei nok, men på hjemreisen går flyet kl 04:10. Noen som vet om det er mulig og ta ett senere fly fra fastlandet i stede? Vil gjerne ha den siste dagen også, og ikke reise midt på natta. Jeg reiser fra/til Gardermoen båt til fastlandet tar mye lengre tid og du vil få midre tid på madeira (maderia som du kaller det). momondo siden er bra, da får du opp alle mulige reiseruter. Anonymkode: f1adf...a3c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #19 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Noen eksempler. Flyr man til Portugal/Madeira bør man vite hva TAP er 🫣 Anonymkode: 0aa93...e37 Og gir du råd til en som ikke er så god på å søke på reiser, er det dumt å foreslå et så dyrt alternativ. Man kommer seg fra Madeira til Oslo for langt mindre enn det du foreslår, med andre flyselskap. TS, bruk en søkemotor for å finne alternativer, men book direkte fra flyselskapenes nettsider. Det er to fine hoteller rett ved flyplassen i Lisboa, om det er praktisk med overnatting underveis. Kun tre minutter å gå. Men pass på hvilken terminal du skal reise fra. De billige flyselskapene bruker en terminal som ligger litt lenger unna, men de har shuttlebusser. Anonymkode: 5c0c4...f05
Diana Skrevet 12. mai 2024 Forfatter #20 Skrevet 12. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Og gir du råd til en som ikke er så god på å søke på reiser, er det dumt å foreslå et så dyrt alternativ. Man kommer seg fra Madeira til Oslo for langt mindre enn det du foreslår, med andre flyselskap. TS, bruk en søkemotor for å finne alternativer, men book direkte fra flyselskapenes nettsider. Det er to fine hoteller rett ved flyplassen i Lisboa, om det er praktisk med overnatting underveis. Kun tre minutter å gå. Men pass på hvilken terminal du skal reise fra. De billige flyselskapene bruker en terminal som ligger litt lenger unna, men de har shuttlebusser. Anonymkode: 5c0c4...f05 Jeg vil ikke påstå at jeg er dårlig til å søke på reiser. Men jeg vil helst unngå mellom landinger, og det ser vanskelig ut. Jeg har søkt på diverse sider, men får opp ca samme pris overalt. Så denne ferien må jeg nok spare litt til til. Det får bli neste års ferie tenker jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå