Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

skal prøve å forklare alt på kort.
jeg og x-kona ble gift i utlandet. Så fikk vi et nydelig barn han er nå 2,5 år. Planen var at vi skulle bo i utlandet siden jeg hadde veldig bra jobb og inntekter og eget enebolig, bil og familien min. Men da vårt sønn var 1,2 år merket jeg at han oppfører seg ikke som alle andre barn, derfra Byggente jeg og x kona krangle, siden hun syntes det er ikke noe feil med han. Men så kom mora hennes på besøk til oss, da merkte jeg at hun ble helt annerledes. Da var jeg sur på hennes mor siden hun har prøvde å ødelge familien min så kranglet jeg med hun også Fordi vårt plan var at vi skulle ha flere barn minst 3 barn, men plutselig hun NEI. Da ble alt NEI etter at mora hennes kom på besøk til oss. Så etter at mora hennes reiste borte da ville hun reise tilbake til Norge da var jeg helt positiv fordi jeg ønsket at vårt sønn skal ble oppfølger etter PPT eller noe spesialist. Da var hun enig og avtale var at etter det hun skulle reise tilbake der jeg er var. Så med engang hun kom til Norge hun sa nei skal aldri tilbake men at jeg må komme tilbake til Norge så var det greit for meg men avtale var at vi MÅ ha eget leilighet og bo i Og ikke bo hus hennes mor ( jeg var enig å bo der i ca en månedsvis til vi finner eget leilighet). Så Jeg solgte eiendommer, bil, sluttet på den beste jobben jeg har hatt så kom til Norge. Så bodde jeg og hun hus mora hennes OG DA var det et helvete mellom meg og mora hennes. På kort hun snakket til meg som jeg er en idiot og altid blandet seg mellom meg og sønnen min fordi jeg syntes han er spesiell ( Autism ) og når jeg leker med han da var altid at jeg er leker ikke bra bra med han. Så klarte jeg det ikke og så gikk jeg ut fra døra og bodde hus en venn, frem til at jeg finner et leilighet så at vi skulle flytte inne x kona og sønnen vår. Men så plustlig ble nei hun ville ikke være sammen med meg og hun bare lot meg ikke se sønnen min og så hun ville skilsmisse. Så har at en sak mot henne for å se sønnen min at jeg ønsker å se han 2 dager per uke fra kl 10:00 til kl 15:00 , da rettssaken bestemte seg for at jeg skal være sammen med sønnen min i 2 timer hver andre uke, med tilsyn, jeg har aldri vært voldelig ikke heller ruset, jeg var bare snill og god person. Må nevne det også at jeg jobber på barnahage siden dag en jeg kom tilbake plus jobbet i barnahage i flere år før.

I barnahage der sønnen min er synes de han trenger oppfølger og PPT siden han viser sterk autisme tenger 

Sønnen min er alt jeg ønsker fra helle livet ikke noe annet. Og for at en mann skal se sønnen sin i 2 timer på hverandre uke det skal være at jeg har gjort Vold eller bruker rus eller eller eller, men jeg har aldri gjort noe feil. 
Hva er det som jeg må gjøre og synes dere det er rettferdig ? 

Anonymkode: a5c32...7e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønte ikke helt hva du skrev om, men skjønner det sånn at det har vært mye konflikter mellom deg og eksen din mens dere var sammen, og mellom deg og moren til eksen din. 

Hva er grunnen til at retten har bestemt at du må ha tilsyn ved samvær da? Dette er jo ikke noe retten bare bestemmer uten grunn.

Barnehagen kan selvsagt ikke sette en diagnose på sønnen din, men om de er veldig bekymret for om han har en diagnose som krever oppfølgning for at han skal få et bedre liv, og mor nekter å gi sønnen forsvarlig helsehjelp, kan de melde henne til barneverntjenesten.  

Anonymkode: c637a...681

AnonymBruker
Skrevet

Når dommen fra retten sier 2 timer annenhver uke, med tilsyn, tyder det dessverre på at du ikke er helt oppe og nikker når det kommer til å ha gode foreldreferdigheter 

Anonymkode: 55f76...57e

AnonymBruker
Skrevet

Konflikten var mellom meg og mora hennes og hun tatt side til hennes mora, jeg har ikke har problemer eller krangling med hun. 
barnahage har ikke sette diagnose men etter at de mente han trengte oppfølger fra PPT da mente PPT han er autisme. 
angående retten jeg mener det jeg vet ikke hvordan kom det opp med det uten noe grunn. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Når dommen fra retten sier 2 timer annenhver uke, med tilsyn, tyder det dessverre på at du ikke er helt oppe og nikker når det kommer til å ha gode foreldreferdigheter 

Som jeg sa jeg jobber på barnehage og leverte referanse og atester at jeg veldig flink med barna 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønte ikke helt hva du skrev om, men skjønner det sånn at det har vært mye konflikter mellom deg og eksen din mens dere var sammen, og mellom deg og moren til eksen din. 

Hva er grunnen til at retten har bestemt at du må ha tilsyn ved samvær da? Dette er jo ikke noe retten bare bestemmer uten grunn.

Barnehagen kan selvsagt ikke sette en diagnose på sønnen din, men om de er veldig bekymret for om han har en diagnose som krever oppfølgning for at han skal få et bedre liv, og mor nekter å gi sønnen forsvarlig helsehjelp, kan de melde henne til barneverntjenesten.  

Anonymkode: c637a...681

Konflikten var mellom meg og mora hennes og hun tatt side til hennes mora, jeg har ikke har problemer eller krangling med hun. 
barnahage har ikke sette diagnose men etter at de mente han trengte oppfølger fra PPT da mente PPT han er autisme. 
angående retten jeg mener det jeg vet ikke hvordan kom det opp med det uten noe grunn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som jeg sa jeg jobber på barnehage og leverte referanse og atester at jeg veldig flink med barna 

Retten dømmer sjelden samvær med tilsyn så grunnløst er det ikke. Du får lese dommen og vurderingene som er gjort 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du var vel tilstede i retten og da vet du hva innvendingene mot deg som far var?  Noe må ha kommet frem siden du kun har samvær med tilsyn.

Anonymkode: bf9d8...4c4

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Retten dømmer sjelden samvær med tilsyn så grunnløst er det ikke. Du får lese dommen og vurderingene som er gjort 

Dommeren har hørt etter sakkyndig som jeg synes hun tatt side til mor. 
siden sønnen min er veldig knyttet til hun og han trenger oppfølger og akkuratt at sakkyndig og dømmer kjenner meg ikke da mente de at jeg skal være 2 timer hverandre uke med tilsyn. Det finnes ikke noe mere inn det på kjennelse 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du var vel tilstede i retten og da vet du hva innvendingene mot deg som far var?  Noe må ha kommet frem siden du kun har samvær med tilsyn.

Anonymkode: bf9d8...4c4

Ingenting var mot meg bare at sakkyndig tror tatt side til mora. 
I kjennelse står akkurat slik at dommeren kjenner meg ikke når jeg er med sønnen min også sakkyndig da må jeg gå gjennom det for at de skal bestemme om jeg kan være 2 dager per uke uten overnatting som jeg ønsker. IKKE noe annet 

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver tilsynelatende veldig dårlig norsk. Hva lurer du egentlig på?

Anonymkode: 12916...4b6

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...