Gå til innhold

Nabogutt som gamer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Under meg bor ei mor med en gutt på 15/16 år. Ham har soverom under mitt og i helgene og ferier kan han game til kl 1 eller 2. Noen ganger kan jeg høre han litt. Det plager ikke meg. Men min søster overnattet her i går og hun mente at etter kl 23 skal man ikke høre noe fra naboene. Hva tenker dere? Er det helt stille fra kl 23 hos dere? 

Anonymkode: eef7a...f45

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei,det er roligere, men ikke helt stille.

Anonymkode: 04290...455

• Liker 2
Gjest jegerrinne
Skrevet

Tenker noe må en regne med å høre når en bor tett på folk. Hadde der vært full musikk osv eller fest er noe annet

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Under meg bor ei mor med en gutt på 15/16 år. Ham har soverom under mitt og i helgene og ferier kan han game til kl 1 eller 2. Noen ganger kan jeg høre han litt. Det plager ikke meg. Men min søster overnattet her i går og hun mente at etter kl 23 skal man ikke høre noe fra naboene. Hva tenker dere? Er det helt stille fra kl 23 hos dere? 

Tenker at 23 er regelen for mye støy, musikk osv. men hvis man bor tett på folk så tenker hvertfall jeg at man må nesten regne med å høre noen lyder fra naboene

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det ikke plager deg, hvorfor plage han?

Anonymkode: 6ff3e...8c1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke plager deg så er det vel ikke noen vits for søstera di å lage en sak ut av det?

Bra innstilling av deg, forresten. Ikke farlig å være litt myk i kantene.

Anonymkode: 51037...a79

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Din søster høres ut som min forrige nabo.  Er glad jeg bor i eget hus nå. 

Der kunne jeg ikke trekke ned doen på natten uten å få en sms 😆

Anonymkode: d11ea...4c2

• Liker 1
Skrevet

Noen steder er jo mer lytt enn andre. Det er ikke sikkert han vet at noen hører gamingen.

AnonymBruker
Skrevet

Når man bor i blokk kan man ikke regne med helt musestille. Man vil hører naboer som ler høyt, som går over gulvet, som mister en kopp etc. 

Sånn er det når man bor så tett på folk. 

MEN er det slik at han skriker og roper høyt mens han gamer, så går det ann å spørre pent om han ikke kan være så snill å roe det litt etter kl 23. For det er også slik at man må ta hensyn til naboer når man bor så tett. Om han ikke har fått beskjed, så vet han jo ikke om at det er plagsomt for naboer. 

Anonymkode: af304...d8f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Når man bor i blokk kan man ikke regne med helt musestille. Man vil hører naboer som ler høyt, som går over gulvet, som mister en kopp etc. 

Sånn er det når man bor så tett på folk. 

MEN er det slik at han skriker og roper høyt mens han gamer, så går det ann å spørre pent om han ikke kan være så snill å roe det litt etter kl 23. For det er også slik at man må ta hensyn til naboer når man bor så tett. Om han ikke har fått beskjed, så vet han jo ikke om at det er plagsomt for naboer. 

Han skriker og roper ikke. Han snakker vanlig, men kanskje litt høyt noen ganger. Men ungdom må få være ungdom. De spiller jo med kompiser også seint når de har fri 

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Han skriker og roper ikke. Han snakker vanlig, men kanskje litt høyt noen ganger. Men ungdom må få være ungdom. De spiller jo med kompiser også seint når de har fri 

Da tenker jeg at du bare lar han være i fred.

Man må tåle å høre naboer i blokk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da tenker jeg at du bare lar han være i fred.

Man må tåle å høre naboer i blokk.

Det gjør jeg. Setter inn øreplugger og sover godt 😉

Det er verre når hun over har besøk av barnebarn og de våkner kl 6 og bråker og leker rett over hodet mitt 😜

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gaming kan bråke ganske mye. I noen kollektiv står det i huseglene "ikke gaming bråk" etter kl 23.00

Anonymkode: c530c...e9d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gaming kan bråke ganske mye. I noen kollektiv står det i huseglene "ikke gaming bråk" etter kl 23.00

Anonymkode: c530c...e9d

Men hva er gaming bråk? At de roper eller at de spiller og snakker med normal stemme?

AnonymBruker
Skrevet

Det er du som bor der, ikke søsteren din. Ikke lag noe styr av noe som ikke plager deg.

Anonymkode: ab2b6...33f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hva er gaming bråk? At de roper eller at de spiller og snakker med normal stemme?

Haha. Gaming-bråk er at de roper/skriker og noen ganger slår ting i pulten hvis de blir sure/taper. Det kan bli ganske så høylytt. 😱 

Hilsen mamma til tre gutter 

Anonymkode: 5b051...e7a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha. Gaming-bråk er at de roper/skriker og noen ganger slår ting i pulten hvis de blir sure/taper. Det kan bli ganske så høylytt. 😱 

Å sånn ja 🤭. Det gjør ikke nabogutten. Hører bare at han snakker og ler vanlig 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

De må slutte å tape så mye, så slipper de å bli så sinte 😈

Anonymkode: e0fbc...7cb

AnonymBruker
Skrevet

Det skal. Ikke være bråk etter kl 23 nei men vanlig gaming er ikke bråk 

Anonymkode: 656be...cfd

AnonymBruker
Skrevet

Det skal ikke være bråk etter kl 23, men man kan heller ikke kreve eller forvente at det skal være totalt musestille. Det er lov å gjøre normale ting om natten som å gå rundt i leiligheten, se på TV, lage mat, vaske klær eller game, men man skal selvsagt ta hensyn til at de fleste ønsker å sove. 

Anonymkode: 6e79e...e61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...