Gå til innhold

Uførestønad. Har det noe å si hvor de behandler søknaden? Er det større fare for avslag noen steder enn andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min søknad blir behandlet på Karmøy.

Synes å huske at noen har sagt at det er det mange som får avslag der. 

Stemmer det? 

Uff, ventetiden er nesten verre enn aap løpet. 

Anonymkode: 6c184...5b3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mente selvfølgelig uføreSØKNAD. 

AnonymBruker
Skrevet

Vet om noen saker som har fått innvilgelse, andre som har fått avslag på det kontoret. Sånn generelt sett så er det jo forskjell på hvilket fylke man bor i hvor mange som prosentmessig er uføre i fylket. Men det kan også ha noe med tilflytting å gjøre. Uføreandelen er f.eks lav i fylker med yngre befolkning og der hvor det er mye næringsliv. Som f.eks Oslo og Rogaland.

Du må nesten bare vente på svar på søknaden. Sånn generelt så innvilger NAV i ca 80 % av sakene. Jeg regner med du har fått klarsignal fra NAV lokalt, og ikke bare har sendt avgårde en søknad på egenhånd? 

Anonymkode: a83dc...e75

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Fikk klarsignal til å søke ja.

AnonymBruker
Skrevet

Blir ikke alle søknader behandlet på nav sentralt lenger? 

Anonymkode: c30b2...86a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vet om noen saker som har fått innvilgelse, andre som har fått avslag på det kontoret. Sånn generelt sett så er det jo forskjell på hvilket fylke man bor i hvor mange som prosentmessig er uføre i fylket. Men det kan også ha noe med tilflytting å gjøre. Uføreandelen er f.eks lav i fylker med yngre befolkning og der hvor det er mye næringsliv. Som f.eks Oslo og Rogaland.

Du må nesten bare vente på svar på søknaden. Sånn generelt så innvilger NAV i ca 80 % av sakene. Jeg regner med du har fått klarsignal fra NAV lokalt, og ikke bare har sendt avgårde en søknad på egenhånd? 

Anonymkode: a83dc...e75

Jeg bare sendte av gårde på « egenhånd» med advokathjelp etter krangel med saksbehandler på nav lokalt. Dette er et par år siden. Er det virkelig sånn nå at søknadene ikke behandles nøytralt? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Blir ikke alle søknader behandlet på nav sentralt lenger? 

Trodde jeg også? Kanskje for å lette arbeidet til det ene kontoret, og korte ned på allerede lange behandlingstider? 

Anonymkode: adb17...822

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på Østlandet og fikk beskjed om at den behandles på Karmøy.

Ts. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke uroe deg ts. Karmøy er en av de raskere avdelingene i alle fall, og tar ikke flere merkelige avgjørelser enn de andre avdelingene. 

Anonymkode: 7816d...a69

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg bor på Østlandet og fikk beskjed om at den behandles på Karmøy.

Ts. 

Ok, men da er det ihvertfall ikke lokalt. Aner ikke hvor i Norge min ble behandlet, fikk bare inntrykk av at nav sentralt var er sted. Kan uansett ikke skjønne at det skal ha noe og si, det blir jo ikke som på nav lokalt hvor de går på budsjett eller trynefaktor. ( som kan være kjipt på aap) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ok, men da er det ihvertfall ikke lokalt. Aner ikke hvor i Norge min ble behandlet, fikk bare inntrykk av at nav sentralt var er sted. Kan uansett ikke skjønne at det skal ha noe og si, det blir jo ikke som på nav lokalt hvor de går på budsjett eller trynefaktor. ( som kan være kjipt på aap) 

Det finnes flere ulike NAV Arbeid og Ytelse kontorer (NAY), de har ulike fagområder. Eks saksbehandling av dagpenger, sykepenger, arbeidsavklaringspenger og uføretrygd. Disse kontorene har kun saksbehandling, ikke oppfølging som lokalkontorene har. 

Det er noen kontorer rundt om i landet som behandler arbeidsavklaringspenger og uføretrygd. Så når lokalkontorert mener du er ferdig avklart og de sier at du kan søke om uføretrygd så blir søknaden sendt til det kontoret som din landsdel hører innunder. Karmøy tar blant annet mange steder på Østlandet. 

Anonymkode: 6d6b5...42f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det finnes flere ulike NAV Arbeid og Ytelse kontorer (NAY), de har ulike fagområder. Eks saksbehandling av dagpenger, sykepenger, arbeidsavklaringspenger og uføretrygd. Disse kontorene har kun saksbehandling, ikke oppfølging som lokalkontorene har. 

Det er noen kontorer rundt om i landet som behandler arbeidsavklaringspenger og uføretrygd. Så når lokalkontorert mener du er ferdig avklart og de sier at du kan søke om uføretrygd så blir søknaden sendt til det kontoret som din landsdel hører innunder. Karmøy tar blant annet mange steder på Østlandet. 

Anonymkode: 6d6b5...42f

Mulig min saksbehandler løy til meg om sin makt over aap , så « stryk» kommentaren min i såfall. Det var det som fikk meg til og søke uføretrygd ihvertfall , da saksbehandler vill stanse  aap fordi han ikke kunne se at jeg var syk , og jeg kunne få en nøytral vurdering basert på legeerklæringer og ikke hva en saksbehandler « så». . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...