Gå til innhold

hvem ringer man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvem ringer man vist man er i fare for å gjøre seg noe. tenker forsøk. legevakta eller 113?  er på besøk nå og er redd jeg skal prøve igjen med forsøk når kommer hjem. har lite netverk

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, sørlands-jenta said:

hvem ringer man vist man er i fare for å gjøre seg noe. tenker forsøk. legevakta eller 113?  er på besøk nå og er redd jeg skal prøve igjen med forsøk når kommer hjem. har lite netverk

ring legevakt tenker jeg... kan jeg spørre hva som er så galt?

AnonymBruker
Skrevet

Ring legevakta du ❤️ Men begge deler er bedre enn alternativet, og legevakta kan sette deg videre til 113 om nødvendig. Husk at du er verdifull, og lykke til med det du måtte slite med 🥰

Anonymkode: 41828...5e1

Skrevet
fenrir skrev (1 minutt siden):

ring legevakt tenker jeg... kan jeg spørre hva som er så galt?

sliter med brudd , traumer,depresjon osv

Skrevet
1 minutt siden, sørlands-jenta said:

sliter med brudd , traumer,depresjon osv

kan kjenne meg igjenn hva brudd angår og det er vondt. jeg er ingen lege ts men prøv å tenk positivt. det går over.. hvis du ikke har noen dødlige sykdomer så tenk positivt på livet. husk at du er din egen lykkesmed og hvis du legger til litt godvilje kan alt skje... heier på deg..

AnonymBruker
Skrevet

Ring legevakt og få komme inn til samtale 

Anonymkode: 704fb...8b9

AnonymBruker
Skrevet

Legevakt, lykke til ❤️

Anonymkode: 6a1b8...56b

Skrevet

Kjære trådstarter,

Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det.

Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. 

Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123 
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...