HMJ Skrevet 10. mai 2024 #1 Skrevet 10. mai 2024 Er det noen andre som sliter å bli tatt på gravid magen? Til og med fra nær familie? Da jeg ble gravid trudde jeg at jeg skulle være åpen om det meste. Tenkte at det ikke kom til å bli noe problem vis noen skulle ta meg på magen uten videre og jeg har sakt til nærmeste familie at de kan komme på besøk etter vi har kommet hjem fra sykehuset, men da må de fikse seg selv. Kjenner at jeg forandrer meg mye og mange nye følelser. Min mor begynte nå i et selskap vi var i å ta meg på magen uten å spør. Synes dette ble ubehagelig og merker at jeg ikke liker oppmerksomheten. Hun prøvde å ta meg på magen igjen noen dager etter, då sa jeg at jeg ikke liker at noen tar meg på magen uten at mann spør og dullingen hun gjør i tillegg gjør at jeg synes det blir litt mye. (Dullingen er til den lille i magen) Hun ble fornærmet og sa at det ikke bare er min kropp lenger. Jeg reagerte overrasket å sa tydelig - Det er min kropp + det er min baby! Fortalte at jeg ikke liker så gått å vær gravid. Nevnte og til hun at jeg har begynt å bli usikker på det med å få besøk rett etter vi har kommet hjem fra sykehuset. Min mor ble fornærmet og begynte å grine. Jeg begynte å grine selv for jeg ønsker ikke at min mor skal bli lei seg. Kjenner jeg får dårlig samvittighet. Jeg fikk ingen anerkjennelse på følelsene mine av hun. Før jeg reiste var det rar stemning mellom oss. Kjenner jeg sitter igjen med ubehag og føler at jeg er den slemme. Hva synes du? Er jeg blitt litt vanskelig med å gjør? Takk for du tok deg tid til å lese. MVH HMJ, 25 uker på vei og gleder meg til å bli en familie på 3 ❤️
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #2 Skrevet 11. mai 2024 Nei, du er ikke vanskelig å ha med å gjøre Det er lov å ville ha kroppen for seg selv. Leit at moren din ikke klarte å se ditt perspektiv på det. Opplevde egentlig ikke at så mange tafset på magen uten å spørre, bortsett fra mamma. Jeg tror på en måte at de føler at kroppene våre fortsatt er litt deres, siden vi kom av deres kropp... Men vi må ha lov til å sette grenser for egen kropp uansett hvem det gjelder. Anonymkode: 2c58a...261 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #3 Skrevet 11. mai 2024 Nei du er overhode ikke vanskelig. Ingen har rett til å forvente at de bare kan ta på en annens kropp - gravid eller ei. Min egen mor får ikke ta på min gravidmage uten å spørre og få lov. Noe jeg lett sier nei til om det ikke passer meg. Med første ble hun litt snurt når jeg sa nei, men det måtte hun bare leve med. Min kropp, Min mage, mitt valg. Anonymkode: a66ff...e2c 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #4 Skrevet 11. mai 2024 Det er ikke du som er rar, det er din mor. Hun burde være mer omsorgsfull og hensynsfull overfor deg i denne fasen. Det er du som er midt i noe ekstraordinært, hun har vanlige dager, så hun kan ta hensyn. Anonymkode: c3d94...995 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #5 Skrevet 11. mai 2024 Du forsøker å sette sunne og gode grenser for deg selv, og dessverre takler ikke moren din dette så bra (ved å begynne å grine). Det var kjempefint at du luftet det med besøk etter sykehuset, da setter du ord på hvordan du har det. Syns du skal forsøke å snakke ordentlig med henne om at nå skal få en familie og dere må bestemme hva som passer for dere. Hvis hun blir sur/lei seg, da må du øve deg på å ikke ta ansvar for hennes følelser. Det er virkelig DIN kropp, ja. Jeg har måttet si det samme til folk rundt meg, og jeg har sagt ifra når folk tar på magen uten å spørre - det er ikke greit. Man er ikke fritt vilt selv om man er gravid. Anonymkode: 750c0...aa8 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #6 Skrevet 11. mai 2024 Gjør virkelig folk slik? Må ha ekstremt dårlige sosiale antenner Anonymkode: 29d01...28a
HMJ Skrevet 12. mai 2024 Forfatter #7 Skrevet 12. mai 2024 Takk for at dere svarte. ☺️ Er godt å få bekreftelse. ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #8 Skrevet 12. mai 2024 Folk er frekke. NEI du er ikke rar her, å JO kroppen er bare din. De som blir sure når man setter grenser er gjerne de som trenger det mest. Anonymkode: c2771...e4c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå