Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye har egentlig karakterer for fremtidig karriere å si?

Jeg har ikke prioritert studiene mine så høyt i forhold til deltidsjobben min (urelevant jobb) og annet, men har (litt avhengig av eksamen nå) C i snitt etter to år på indøk, har i andre mer teknologiske siving-retninger hørt at bestått er bra nok (er dette sant?), men hva gjelder for indøk? Har nå fått inntrykk av at man må ha A/B av tidligere spørsmål her og på nett?

Hadde jeg prioritert studiene litt hadde jeg nok lett kunne fått B i snitt, mulig A med litt mer arbeid - skal ikke på utveksling så vurderer å ta på meg en større teknisk jobb (litt mer relevant, men ikke helt) og det blir da mer jobb, så vil da mest sannsynlig ikke kunne øke karakterene mine og bli på C, er det veldig dumt av meg eller er erfaringene jeg får viktigere enn karakterer?

Anonymkode: 70fe7...9d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på hva du ønsker av jobb. Du får en bra jobb med C-snitt fra Indøk, men du mister selvsagt muligheten hos typ BCG, McKinsey, ABG, DNB AM og lignende.

Angående andre siving og karakterer gjelder egentlig det samme. Stort sett alle får jobb, men mulighetene er en del større med A/B-snitt enn med C/D-snitt.

Anonymkode: b8d8d...e52

AnonymBruker
Skrevet

Ja, enig med innlegget over. Konsulent-runking og masturbering blir utelukket - det vil si jerk-off for McKinsey og være deres PowerPoint bikkje. Men at dette blir utelukket er ikke noe å være lei seg for. Altfor mange voff-voff kandidater som vil gjennom den samme trange døra og de på toppen ler hele veien.

Å få fast jobb de aller fleste steder vil ikke være noe problem i det hele tatt for en ind-øk med C i snitt. Med mindre du heter Muhammed eller Ali - da blir det nok, we'll call you (never) 😆

Anonymkode: bf653...734

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde C de første årene, men reddet i land B med master og prosjektene det siste året.

Var ikke interessert i jobb hos toppfirmaene, men fikk jobb hos et av de største konsulentfirmaene. 

Alle andre steder blir stort sett lykkelig for at du med din utdannelse søker!

Anonymkode: 85515...706

AnonymBruker
Skrevet

Indøk på NTNU er vanskelig å komme inn på, men veldig lett å gå ut fra. Jobb får du uansett. Virker ikke som om du har all verden til ambisjoner om «de beste» konsulentfirmaene uansett, så da er det null stress. 

Anonymkode: 5dac9...41f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ansetter mange siv.ing, også indøk, og ansetter aldri personer med under B i snitt. En dårlig karakter er greit. 

Dårlige/middels karakterer sender et signal om at man er uintetessert/lat/dum eller en kombinasjon. 

Anonymkode: 306bc...8dd

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Kommer helt an på hva du ønsker av jobb. Du får en bra jobb med C-snitt fra Indøk, men du mister selvsagt muligheten hos typ BCG, McKinsey, ABG, DNB AM og lignende.

Angående andre siving og karakterer gjelder egentlig det samme. Stort sett alle får jobb, men mulighetene er en del større med A/B-snitt enn med C/D-snitt.

Anonymkode: b8d8d...e52

Kan legge til at om man har  C i snitt så  trives man trolig ikke i yrkene som krever A i snitt.    Det er svært få som trives i disse yrkene og selv av de som starter i yrkene så er det svært få igjen etter kun noen få år.  Disse jobbene er som regel for de som brenner for å jobbe og å tilfredsstille sjefer og klienter. 

Anonymkode: 90998...cea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...