Gå til innhold

Selexid mot bihulebetennelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fullførte en 7 dagers kur med Apocillin for et par uker siden, pga bihulebetennelse. Følte underveis at jeg burde hatt antibiotika i 10 dager, da jeg følte at betennelsen satt godt. Men bre helt bra iløpet av de 7 dagene, så krysset fingrene. Men dessverre så har den blusset opp igjen. Har selexid som egentlig er mot urinveisinfeksjon liggende, men er det noen som vet om det kan hjelpe mot bihulebetennelsen? Ja, jeg vet at jeg burde kontakte lege. Er bare å lei av høre at "bihulebetennelse går over av seg selv", jeg måtte omtrent grine meg til antibiotika i første omgang. Vært syk i 3 mnd nå. Kan ikke ta rinexin da jeg ikke tålte den.

Anonymkode: ac857...203

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selexid har ikke indikasjon for bihulebetennelse, så det er ikke blitt testet og bekreftet effektivt. 

Anonymkode: e1064...9b8

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men hvis du har hatt plager i 3 mnd er det neppe bakterielt, hva var crp?

Anonymkode: 5b1d8...efc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Men hvis du har hatt plager i 3 mnd er det neppe bakterielt, hva var crp?

Anonymkode: 5b1d8...efc

Ikke så høy crp nå, var 40 sist jeg sjekket. Men hvis det ikke er bakterielt, hvorfor funket antibiotika da? Og hva kan ellers være grunnen? Og hvordan bli kvitt det? 😮‍💨 Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Selexid har ikke indikasjon for bihulebetennelse, så det er ikke blitt testet og bekreftet effektivt. 

Anonymkode: e1064...9b8

Nei jeg vet.. ts

AnonymBruker
Skrevet

Dra til legen. Selvmidisinering med antibiotika som sannsynligvis har null effekt er bare dumt.

Hvis du har bihulebetennelse ofte kan du be legen om vaksine mot lungebetennelse - den kan visstnok hjelpe mot bihulebetennelse også.

Anonymkode: 2b227...521

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dra til legen. Selvmidisinering med antibiotika som sannsynligvis har null effekt er bare dumt.

Hvis du har bihulebetennelse ofte kan du be legen om vaksine mot lungebetennelse - den kan visstnok hjelpe mot bihulebetennelse også.

Jeg tror ikke enda en legetime vil utgjøre noe forskjell, men jeg drar selvfølgelig om det blir nødvendig. Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror ikke enda en legetime vil utgjøre noe forskjell, men jeg drar selvfølgelig om det blir nødvendig. Ts

Siden du har hatt det slik i tre måneder er det på tide med ny vurdering, og kanskje få henvisning til spesialist. Det er ikke sikkert at mer antibiotika er riktig løsning for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Physiomer bihule reddet meg da jeg fikk bihulebetennelse på toppen av alt annet. Nyser, og er ubehagelig helt i starten, men er veldig effektiv. 

Selexid skal virke på urinveiene, og vil trolig ikke ha effekt på bihulebetennelse. 

Anonymkode: 0010f...d9e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Physiomer bihule reddet meg da jeg fikk bihulebetennelse på toppen av alt annet. Nyser, og er ubehagelig helt i starten, men er veldig effektiv. 

Selexid skal virke på urinveiene, og vil trolig ikke ha effekt på bihulebetennelse. 

Anonymkode: 0010f...d9e

Ja denne har jeg faktisk tittet på. Gjør den vondt? Og hva hjalp den på, åpnet opp bare? Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...