AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #1 Skrevet 10. mai 2024 Jeg er en som jobber best under press. Jeg er samtidig pliktoppfyllende og dermed blir jeg alltid ferdig med ting til tiden. Men begynner ofte for sent. dette tror jeg er et inngrodd personlighetstrekk, for jeg har vært sånn så lenge jeg kan huske, og på tross av utallige forsøk på å endre meg detter jeg fort tilbake i gamle mønstre. Greit nok- men dette gjør også at jeg egner meg ufattelig dårlig til å være ufør.. pga veldig dårlig helse har jeg nylig blitt ufør, og kroppen er sliten og har lite energi. Hodet derimot vil så utrolig mye, og jeg er vel i en slags langvarig sorg over hvordan livet har blitt. Og ovennevnte personlighetstrekk gjør det dobbel vanskelig å komme i gang med hobbyer eller aktiviteter som egentlig gjør meg godt. Ofte blir jeg liggende på sofaen hele dagen fordi det ikke er noe som «tvinger» meg opp og i gang. Hvordan kan jeg få snudd dette når det ikke er nok med viljestyrke i det lange løp? Anonymkode: a1502...bfa 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2024 #2 Skrevet 11. mai 2024 Det er et godt spørsmål. Og bra at du vil det! Jeg vet ikke hvordan du kan gjøre det. Men jeg søkte med Google og kom over dette nettstedet. Kanskje du kan sende dem en mail og spørre om de kan hjelpe deg? Anonymkode: 60006...5a7
omno_guest Skrevet 13. mai 2024 #3 Skrevet 13. mai 2024 (endret) Her tror jeg du må ta tiden til hjelp. Skriv gjerne liste med dette: - Hva er bra i livet mitt - Hva er ikke bra i livet mitt - Hva bør jeg beholde i livet mitt - Hva bør jeg gi slipp på i livet mitt - Hva bør jeg legge til Denne listen er en grei måte å få bedre oversikt på flere områder, inkludert ditt spørsmål om det å ta ansvar for egen lykke. For meg fremstår det som du er ansvarlig for egen lykke, men rett og slett er sliten og utbrent. Får du noe støtte i sosiale relasjoner rundt deg eller har du vært people pleaser? Har du noen interesser eller hobbyer? Kunne det vært en ide å begynt på noe ny interesse eller aktivitet? Et dyr som en hund eller et annet kjæledyr kan kanskje hjelpe deg opp av sofaen og få mer viljestyrke. Er du usikker på om det passer deg, kan du jo først være dyrepasser og se om det er noe for deg. Før suksess må det ofte mye prøving og feiling til. Endret 13. mai 2024 av omno_guest
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå