Gå til innhold

Bruker man primer i hele ansiktet før sminkekrem? Eller kun under øyenskygge og eks blush?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Primer er første steg i sminkerutinen.

Anonymkode: 7ae3c...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker primer under vannbasert foundation. Aldri under silikobasert.

Bruker kun silikonbasert concealer under øynene da det ellers kaker seg lett når man har fått noen linjer. Og motsatt på øyelokk, primer uansett. 

Anonymkode: 12865...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Primer bruker man både under hudsminke og under øyensminke, men det er ulike typer primer.

Anonymkode: 5dc45...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan bruke over hele men om du ikke føler det er nødvendig så må man jo ikke, som regel er det vel i kinnene og rundt nesa folk flest plages, men det kommer også an på hudtype, så du bør velge primer basert på om du har mer oljete hud eller mer tørr f.eks. Men du kan helt klart bruke vanlig primer som øyeskyggeprimer, men de øyenskyggeprimerene er vel gjerne litt mer spesifikt rettet mot det området så det skal holde ekstra godt. Personlig trenger omtrent ikke øyenskyggeprimer, og jeg lurer på om det er fordi jeg har ca. null oljeproduksjon i huden så det holder seg bra selv uten noe(til gjengjeld er jeg rød og sensitiv i stedet, heh).

Husk å ikke bland vannbasert og silikonbasert primer og foundation, de må være basert på det samme. Klok av skade:)

Anonymkode: 3635d...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
kaledonia skrev (4 minutter siden):

Bruk helst solkrem i hele ansiktet og glem primer.

Er da ingenting i veien med å bruke begge deler.

Jeg opplever at solkrem er dårlig underlag for sminke, om man smører nok på. Da flytter gjerne foundation og primer seg rundt, og det er også lett å få "striper" om man bruker kost. Bruker derfor alltid grip-spray over solkrem for å få et jevnt underlag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er da ingenting i veien med å bruke begge deler.

Jeg opplever at solkrem er dårlig underlag for sminke, om man smører nok på. Da flytter gjerne foundation og primer seg rundt, og det er også lett å få "striper" om man bruker kost. Bruker derfor alltid grip-spray over solkrem for å få et jevnt underlag. 

Prøv denne så endrer du mening og solkrem under sminke ;)

Bioregena Sunscreen Face Balm 50+|Naturlig solkrem | Sunkost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kaledonia skrev (Akkurat nå):

Prøv denne så endrer du mening og solkrem under sminke ;)

Bioregena Sunscreen Face Balm 50+|Naturlig solkrem | Sunkost

Absolutt ikke, tyr til bedre produkter en slikt. Og gjennom 25 år som sminkebruker har jeg prøvd en rekke produkter. 

Kun krem, og særlig ikke solkrem, er ikke et godt underlag for sminke da de ikke har samme egenskapene som for eksempel en grip-spray, som setter kremen og ansiktet, og gir et jevnt og varig underlag for foundation, som da sitter selv om man blir litt varm og svett gjennom dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...