Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer med denne? Hva slags bivirkninger opplevde/opplever du? 💉

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte denne i mange år, og hadde ingen bivirkninger. Kanskje nedsatt sexlyst, men dette har egentlig ikke endret seg etter at jeg sluttet og begynte med hormonspiral. Det var min lege som fikk meg til å slutte på p-sprøyten, pga bivirknger som nedsatt bentetthet. Men jeg var fornøyd med å slippe mensen, som jeg gjør nå og. Merker strengt tatt ingen forskjell på hormonspiral og p-sprøyte. Verken vektoppgang eller humørsvingninger. 

Anonymkode: 182d7...d4a

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg brukte denne i mange år, og hadde ingen bivirkninger. Kanskje nedsatt sexlyst, men dette har egentlig ikke endret seg etter at jeg sluttet og begynte med hormonspiral. Det var min lege som fikk meg til å slutte på p-sprøyten, pga bivirknger som nedsatt bentetthet. Men jeg var fornøyd med å slippe mensen, som jeg gjør nå og. Merker strengt tatt ingen forskjell på hormonspiral og p-sprøyte. Verken vektoppgang eller humørsvingninger. 

Anonymkode: 182d7...d4a

Er vektoppgang jeg frykter, fordi man ikke får hormonene ut av kroppen før det har gått 3 mnd.. Med piller kan man jo slutte på dagen, så kvier meg veldig for sprøyta…

AnonymBruker
Skrevet

Ingen bivirkninger som jeg vet om.

Brukt den av og på i 16-17 år. Har droppet det i halvår-år noen ganger fordi jeg har vært singel og ikke på dating.

Har testet p-piller tre ganger, det har vært ekstreme migreneanfall, uregelmessige blødninger, humørsvinginger og helvette...

Anonymkode: 19ba9...49c

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ingen bivirkninger som jeg kjente selv. Heller ikke vektøkning. Men måtte slutte da jeg fikk nedsatt bentetthet

Anonymkode: a3e51...0fc

AnonymBruker
Skrevet

Brukte den i godt over 15 år sammenhengende. Eneste merkbare bivirkningen for meg i det daglige var at jeg mistet menstruasjonen og tilhørende smerter, og det var hovedgrunnen til at jeg startet på den.

Bivirkning som jeg IKKE merket i det daglige, men som jeg fikk påvist mot slutten (og som var grunnen til at jeg gikk av sprøyten) var svært redusert bentetthet, helt på grensen til benskjørhet.

Anonymkode: 4ccd8...a7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...