AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #21 Skrevet 10. mai 2024 shorty skrev (5 minutter siden): Hadde aldri tatt opp et så stort lån i disse tider, på en hage. Høres heller ikke ut som dere skal selge, og da er ikke «verdiøkningen» verdt noe sånn sett. Dere tjener godt. Hva med å heller spare i noen år? Slippe å ta opp lån, 3 mill er et ganske behagelig lån å betale ned på med så mye lønn, men renta er ustabil nå, så er ikke en sjans jeg ville tatt for noe sånt. Om dere kan spare, og heller gjøre litt og litt (og dette ikke blir noe særlig dyrere) hadde jeg heller gjort det sånn. Vi har lyst til å få hage nå når ungene er små og kan ha utbytte av den. Anonymkode: 2aa2f...e3c 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #22 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Wow, det var mye ja.. Her bare vi bort steiner og freste og tromlet og sådde plen og lagde dam og plantet absolutt alt selv. Knaskje en mindre hage, da - pluss vi (eller en i familien) er veldig interessert i hage, det hjelper på når det er en hobby - da er det også et livsprosjekt og ikke bare noe man bare skal gjøre unna og få ferdig. For det tar jo grusomt lang tid å gjøre det selv, og det er mye jobb. Men så blir man til gjengjeld mer fornøyd etterpå med noe man selv har laget Når det er sagt, jeg kunne fint brukt 1,7 mill på hage om jeg hadde 1,7 mill. Jeg kan ikke tenke meg dere får alt igjen på salget, men dere skal jo først og fremst bo og trives der selv. Er det verdt de tusenlappene dere betaler ekstra i måneden for å ha en fin hage? Bare du som vet det Anonymkode: 18cfb...0fc Så flink dere er. Vi har ikke grønne fingre, og har verken tid eller overskudd til å gå i gang selv 😅 Derfor vi bare vil kjøpe oss ferdig med det. Planen er å bli boende her "for alltid". Anonymkode: 2aa2f...e3c 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #23 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Huset er verdt 7 millioner, boliglån på 3 millioner. Samlet inntekt på 1,5 millioner. Anonymkode: 2aa2f...e3c Nei. Altfor dyrt. Lei heller inn noen til å ta grovarbeidet med gravemaskin og fyllmasse, og så gjør dere resten selv. Å bruke 1,7 millioner på hagen til et hus verdt 7 millioner er ikke verdt det. Anonymkode: 6113e...b00 4
Juliv Skrevet 10. mai 2024 #24 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så flink dere er. Vi har ikke grønne fingre, og har verken tid eller overskudd til å gå i gang selv 😅 Derfor vi bare vil kjøpe oss ferdig med det. Planen er å bli boende her "for alltid". Anonymkode: 2aa2f...e3c Hvis planen er å bli boende så er det ikke noe å lure på kjør på👌🏻 bare vær sikker på at dere har tenkt gjennom hvordan dere vil ha det. 6
Trolltunge Skrevet 10. mai 2024 #25 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ca 1 million. Anonymkode: 2aa2f...e3c Shit! Jeg hadde likevel begynt der. Få inn flere anbud på det. Er hagen planert ut er alt så nye enklere. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #26 Skrevet 10. mai 2024 Trolltunge skrev (Akkurat nå): Shit! Jeg hadde likevel begynt der. Få inn flere anbud på det. Er hagen planert ut er alt så nye enklere. Det er svær tomt 😊 Vil har hatt tre forskjellige på befaring, så er trygg på at prisen er riktig. Vet det er mye penger og det kommenterer alle rundt oss. Vi føler bare så veldig at dette er riktig for oss, men blir jo samtidig usikker. Vanskelig 😬 Anonymkode: 2aa2f...e3c 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #27 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Alt må planeres ut. Det må svære maskiner inn og jobbe, vi har ikke mulighet til å fikse dette selv. Anonymkode: 2aa2f...e3c Du kan leie en minigraver på 2 tonn/15hk for et par tusen/døgnet. Levert på døra. Den tar ikke stor stein, og er betydelig treigere enn store maskiner, men du kan ha den en uke før du er oppe i 1% av 1.5 millioner. Å legge drenering, duk og pukk er også ganske rett frem. Husk at vann renner nedover. Hvis du må sprenge fjell så ville jeg ha leid inn noen med mindre du klarer deg med litt trollkraft (maxbo leier ut fjellbor til en billig penge). I Oslo kan du få torv, matjord eller kompost (Grønmo) levert på døra i bigbag eller lastebillass. Jeg er forsåvidt enig i at grunnarbeidet må være på plass før det gir mening å bruke mer tid og penger på hagen. Men 1.5 mill høres veldig mye ut, spesielt når dere må låne pengene. Hvor gammel er dreneringen rundt huset? Når den må byttes så ser den nye fine hagen ut som et bombekrater. Anonymkode: 77b9d...ae8 5 1
Trolltunge Skrevet 10. mai 2024 #28 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er svær tomt 😊 Vil har hatt tre forskjellige på befaring, så er trygg på at prisen er riktig. Vet det er mye penger og det kommenterer alle rundt oss. Vi føler bare så veldig at dette er riktig for oss, men blir jo samtidig usikker. Vanskelig 😬 Anonymkode: 2aa2f...e3c Men er det nødvendig å ta absolutt hele tomten? Om det er riktig for dere skal dere og dere har råd til det skal dere imidlertid blåse i hva andre sier. Det er jo også en investering i både verdi og trivsel. Om jeg hadde hørt på mine hadde lite blitt gjort. Altfor dyrt og altfor krevende har jeg hørt maaaange ganger. 😅 Realiteten er at det har lønnet seg både i verdi og trivsel.
velociraptor Skrevet 10. mai 2024 #29 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Huset er verdt 7 millioner, boliglån på 3 millioner. Samlet inntekt på 1,5 millioner. Anonymkode: 2aa2f...e3c Da synes jeg det er en sinnsyk sum å bruke. Hadde dere hatt inntekt på 10 millioner ville jeg tenkt det var helt innafor. 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #30 Skrevet 10. mai 2024 velociraptor skrev (1 minutt siden): Da synes jeg det er en sinnsyk sum å bruke. Hadde dere hatt inntekt på 10 millioner ville jeg tenkt det var helt innafor. Hvorfor er det en sinnssyk sum å bruke? Venner med samme inntekt har gjerne 6 millioner i boliglån, så synes vi har lite sånn sett. Anonymkode: 2aa2f...e3c 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #31 Skrevet 10. mai 2024 Trolltunge skrev (2 minutter siden): Men er det nødvendig å ta absolutt hele tomten? Om det er riktig for dere skal dere og dere har råd til det skal dere imidlertid blåse i hva andre sier. Det er jo også en investering i både verdi og trivsel. Om jeg hadde hørt på mine hadde lite blitt gjort. Altfor dyrt og altfor krevende har jeg hørt maaaange ganger. 😅 Realiteten er at det har lønnet seg både i verdi og trivsel. Nei, det er selvsagt ikke nødvendig å ta hele tomten. Men når vi først går i gang tenker vi at det er like greit å få tatt alt 😊 Vi har nesten bestemt oss. Vi elsker huset og beliggenheten, og vil bo her til vi er gammel og grå. Forhåpentligvis vil det være riktig for oss å bygge drømmehagen her. Anonymkode: 2aa2f...e3c 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #32 Skrevet 10. mai 2024 Har du lest en null feil? For 150tusen hadde det vært greit. For 1,5milliun må det minst inkludere gedigent basseng med sklie og fossefall, motstrømsbasseng, tennisbane og stor platting med sittegrupper, pergola og tiki bar. Anonymkode: d564b...aca 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #33 Skrevet 10. mai 2024 28 minutter siden, AnonymBruker said: Gleden over å lage selv er halve gleden over å ha hage. Anonymkode: f9128...411 Det er jo din mening, andre har andre meninger. Anonymkode: 9926e...f00
Knirke Skrevet 10. mai 2024 #34 Skrevet 10. mai 2024 Mulig det er det det koster, men jeg ville aldri LÅNT penger for å sette i stand hagen… Har man pengene er det noe annet. 1,5 mill i samlet inntekt er heller ikke spesielt mye, spesielt ikke for dere som har barn (i flertall) 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #35 Skrevet 10. mai 2024 Just now, AnonymBruker said: Nei, det er selvsagt ikke nødvendig å ta hele tomten. Men når vi først går i gang tenker vi at det er like greit å få tatt alt 😊 Vi har nesten bestemt oss. Vi elsker huset og beliggenheten, og vil bo her til vi er gammel og grå. Forhåpentligvis vil det være riktig for oss å bygge drømmehagen her. Anonymkode: 2aa2f...e3c Jeg hadde definitivt gjort det ❤️ Men ville passet på at det ble noe jeg hadde tid og interesse av å holde vedlike. Anonymkode: 9926e...f00 2
katties Skrevet 10. mai 2024 #36 Skrevet 10. mai 2024 Veeeeellll.... naboen vår tjener bra og brukte visst 2 mikl nylig på gårdsplass + drenering. Om man skal bo der lenge og har råd, så hvorfor ikke?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #37 Skrevet 10. mai 2024 Vi brukte ca 1 mill for noen år siden med å fikse Hagen, uteområdet, terrassen, hagestue og nytt tak. Det var verdt det. Verdivurdering på boligen våres har steget betraktelig Anonymkode: 6da6f...3c1 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #38 Skrevet 10. mai 2024 Bor dere i en fjellskrent? Kan ikke skjønne at det kan bli så dyrt. Vi tjener adskillig bedre enn dere, men ville aldri følt meg komfortabel med å bruke så mye penger. Det må da være mye dere kan gjøre selv? Hente plenjord og planere det selv feks Anonymkode: 8cd11...525 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #39 Skrevet 10. mai 2024 Jeg er så glad for at folk kaster bort penger på ulikt som de så lett kunne spart en god del på. 1,5 millioner på hage?? Er dere gal? Jeg kunne brukt noen hundre tusen, og med en god del egeninnsats fått den til å se ut som en million-hage, men jeg hadde aldri brukt 1,5 millioner på hagen. Det er sykt! Det er det vi betalte for hytta, og deretter pusset opp både den og hagen selv. Men joda, bare brenn opp pengene deres. Anonymkode: e9b43...2fc
velociraptor Skrevet 10. mai 2024 #40 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor er det en sinnssyk sum å bruke? Venner med samme inntekt har gjerne 6 millioner i boliglån, så synes vi har lite sånn sett. Anonymkode: 2aa2f...e3c Fordi det ikke er noe som nødvendigvis øker verdien på boligen tilsvarende. Jeg synes også det er sinnsykt mye å bruke nesten 2 millioner på en bil, eller en hest, selv om andre har større boliglån. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå