Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og fått den? En pakke fra ebay gikk over tiden, selger refunderte beløpet. Fikk vite av ebay at jeg uansett kan beholde gjenstanden om den skulle dukke opp. Men hvor lenge bør man egentlig vente før man kan regne pakken som tapt? Tenker å bestille en ny, men blir jo ergerlig hvis den opprinnelige likevel kommer. Dette var en pakke fra England, og det har foreløpig gått rundt 4 uker. Dessverre ingen sporing på pakken, men det hender vel at de blir sittende fast i tollen e.l. for sjekk? Hvor lenge ville dere ventet på å bestille ny? Den kostet noen hundrelapper, og blir litt dyrere hvis jeg kjøper fra en ny selger.

Anonymkode: 3db7c...638

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ventet 2 uker til.

Anonymkode: 88536...b3a

AnonymBruker
Skrevet

Vet at min bestefar bestilte en mobil engang på nettet. Ventet i nesten 2 mnd og den kom ikke. Han fikk tilbake pengene for den etter han kontaktet selskapet. Bare noen dager etter han hadde fått tilbake pengene fikk han mobilen. Han ringte de for å prøve å gjøre opp for seg og gi tilbake pengene eller få sendt tilbake mobilen. Men de ville verken ha mobilen eller pengene tilbake. Så han beholdt de.

Anonymkode: 35536...156

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

4-5 uker på en pakke som skulle sendes 12km. 

Ble sporet t/r mellom to terminaler sikkert 15 ganger 

Anonymkode: 85bff...25a

AnonymBruker
Skrevet

Det må være Adlibris som skriver en leveringstid før utsjekk og endrer den til flere uker mer når du har betalt. Og det tok også mange uker. Ser et skikkelig drittsted å bestille fra, men de leverte tilslutt.

Anonymkode: f026f...77c

AnonymBruker
Skrevet

25 dager, pakke fra Hong Kong.

Anonymkode: e70a4...186

AnonymBruker
Skrevet

Fra Hong Kong/Kina tar det jo fort en måned, det gjorde i all fall det før. Temu og sånt har fått mer fart i sakene, men vi gamle millennials som brukte AliExpress er vant med å bestille ting som tok så lang tid at man hadde glemt hva man kjøpte før det kom i posten. Så man fikk sånne små overraskelsespakker her og der 😅

Rekorden min på å vente på ting som faktisk er sendt (noen ganger slurver jo butikken også, pluselig var ikke varen på lager likevel), må være en eller annen gang med Postnord. De har hatt mange av mine pakker i varetekt på lageret sitt, noen ganger tar de dem med på en rundtur i Oslo uten å levere, og så tibake til lageret. De har til og med fått seg en kjøretur til Bergen og andre byer iblant og så tilbake til lageret. Selv om jeg er i kontakt med kundeservice på chat. Har sikkert holdt på en måned med sånt noen ganger. Hadde jeg ikke hatt sporing, så hadde jeg vel aldri fått dem.

Jeg ville ventet litt til, det skal ikke ta 4 uker fra England, men jeg har jo opplevd at plutselig tar noe veldig lang tid uten noen spesielt god grunn.

Anonymkode: 8c045...8f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det må være Adlibris som skriver en leveringstid før utsjekk og endrer den til flere uker mer når du har betalt. Og det tok også mange uker. Ser et skikkelig drittsted å bestille fra, men de leverte tilslutt.

Anonymkode: f026f...77c

Samme har jeg også opplevd fra den nettbutikken der! 

Selv om det er snakk om norske bøker (skrevet av norske forfattere, på norsk og publisert av norske forlag) så kan de fremdeles ta minst tre uker før bøkene i det hele tatt blir sendt fra nettbutikken. I tillegg til tid det tar før pakkene kommer frem med posten.       

Anonymkode: 005a9...9f2

AnonymBruker
Skrevet

6 uker, fra utlandet (privat pakke, ikke bedrift). Gjennom sporing kunne jeg se at den la i tollen lenge.

Anonymkode: 8ba8c...0dd

AnonymBruker
Skrevet

3 uker. Postnord-pakke fra Sandnes til Sogndal. Først ble den sendt fram og tilbake mellom Sandnes og Stavanger i nesten ei uke, før den ble liggende i Bergen i ei uke. Så var den på flere rundturer i Sogn før den endelig kom fram. Kjørte faktisk forbi både huset og hentestedet flere ganger. Det var siste gang jeg brukte en nettbutikk som sender med Postnord.

Anonymkode: 81e1d...fe1

AnonymBruker
Skrevet

Ventet i 6-8 uker. Det var en handel på eBay, og varen skulle helt fra England til Norge. 

Anonymkode: 8b982...4d0

AnonymBruker
Skrevet

Over tre måneder. En bildel fra USA. Reagerte på at frakten var så lav…den ble sendt med båt og ikke med fly 😆 

Kunne ikke legge igjen karakter til selgeren på eBay fordi fristen var forlengst ute 😆

Anonymkode: 7d5b1...334

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...