Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg prøver å slutte med amming og har hatt en vellykket natt, for første gang. Jeg har bare pleid å amme fra en pupp, så nå er denne VELDIG hard og full av melk, siden lille ikke har ammet av den som hun pleide om natten. Jeg prøver jo å avvenne amming helt. Så da lurer jeg på hva jeg gjør med denne puppen?😅 Om jeg pumper vil jo ikke melka stoppe å produsere..eller…? Ønsker å høre hvordan du som har gått gjennom samme, gjorde dette?😊 

Anonymkode: 6c537...174

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pump vekk melkesprengen, men ikke mer enn det. :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du må venne av. Så stor brystspreng gjør vondt, og du vil ikke ha betennelse.

Pump ut det verste når det er vondt, og vent. Gjerne i dusjen. Kroppen skjønner fort at det ikke er en baby som trenger mer, og hver gang du pumper bort litt vil du også signalisere til kroppen at det er mindre behov siden det ikke tømmes. Så går det sakte men sikkert ned med produksjon. 

Anonymkode: 44d6e...ea0

Skrevet

Pump vekk akkurat nok til at det ikke sprenger, så lar du resten være. Kroppen vil innstille seg på minsket etterspørsel, og snart går melkeproduksjonen ned til null. Husker dessverre ikke hvor lang tid sånt tar, men mange opplever å kunne klemme ut en melkeskvett i lang tid (uten spreng) etter ammeslutt. 

Jeg tror jeg fikk ut en melkeskvett (det var hvitt i alle fall) som ble klemt ut da jeg var til mammografi, seks år (!) etter ammeslutt.

AnonymBruker
Skrevet

Dum ide å slutte brått. Altså slutt gjerne med amminga, men brystet må «pumpes ned». Melkeproduksjonen tilpasser seg. Man pumper bort det aller værste av melkesprenget, og så vil det naturlig bli produsert mindre og mindre.

Faren med brå ammeslutt er at man risikerer brystbetennelse. Derfor man bør trappe ned litt sakte.

Anonymkode: 31066...1ea

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle! 
ts 

Anonymkode: 6c537...174

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...