AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #1 Skrevet 10. mai 2024 Er nyseparert og sliter med kommunikasjonen. Bruddet er komplisert, og omfatter langvarig utroskap og bedrag mot meg. Det er smertefullt, men ungene skal slippe å forholde seg til voksenproblemer - og jeg gjøre hva som helst for å skape et godt samarbeidsklima. Barna (9 og 12) bor nå mest hos meg, men har avtalt samvær med overnatting hos far annenhver helg. Intensjonene er 50/50 fra høsten. Far har bestandig prioritert det eldste barnet, og jeg opplever nå at han lyver til det yngste for å dekke over dette. F.eks reiser han bort med kun det ene barnet i hans samværshelg, men lyver om dette slik at ikke det yngste barnet skal få vite at hen er bortprioritert. Det samme gjelder også for aktiviteter som far deltar på med det eldste, yngste skal ikke vite at han deltok. Dette provoserer meg noe voldsomt. Jeg lyver aldri til barna mine selv, og mener det er mye verre å oppdage en løgn en å håndtere sannheten. Han lyver til meg også, men det får jeg bare håndtere på et vis. Han kommer å henter barna som det selv passer han. Avtaler direkte med ungene, ikke med meg. Det er også vanskelig å forholde seg til, samtidig som jeg forstår godt at barna trenger tid med begge foreldrene. Hvordan skal jeg forholdet meg til dette? Bør jeg bare la det passere? Anonymkode: 962a9...64b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå