Mari Y Skrevet 13. mars #61 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har varslet de men de gadd kkke engang å svare selv om meldingen er åpnet. Er ufyselige folk. Anonymkode: f393a...588 Tror det avhenger hvordan man snakker med de. Og å prøve og å være vennlig og høflig er som regel det riktige. Ville ikke startet med og å skrive klage, men heller sett det som en mulighet dersom de ikke hører i første omgang
AnonymBruker Skrevet 13. mars #62 Skrevet 13. mars Kommer helt an på. Bodd i eldre blokk der man hørte hva naboene så på TV og om de hostet eller feis bokstavelig talt, og bodd i nyere blokk der man bare kunne høre høye lyder som kjøkkenmaskin og oppussing. Anonymkode: 4ff0a...c0d
AnonymBruker Skrevet 13. mars #63 Skrevet 13. mars Mari Y skrev (3 timer siden): Tror det avhenger hvordan man snakker med de. Og å prøve og å være vennlig og høflig er som regel det riktige. Ville ikke startet med og å skrive klage, men heller sett det som en mulighet dersom de ikke hører i første omgang Startet med å prate. Startet også med kaffe og pjatt. Funka ikke. Prøvd i to år. Noen er så bestemte på å være hensynsløse og ufyselige at det er for meg uforståelig at voksne mennesker har så lav boevne som disse har. Anonymkode: f393a...588 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #64 Skrevet 13. mars Jeg har bodd i to forskjellige blokker, tror de var fra 70- eller 80-tallet. De var i betong, og jeg hørte ikke mye til naboen. Mulig jeg hadde flaks med naboene, bodde et sted hvor det bodde mest eldre folk som nok var veldig rolige. Jeg bodde øverst begge gangene da, valgte det med vilje. Det skal sies at det var trafikkstøy utenfra, så stille var det ikke. Men det var ikke naboene som plagde meg. Anonymkode: 9192f...3f8
Mari Y Skrevet 14. mars #65 Skrevet 14. mars (endret) AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 15.21): Startet med å prate. Startet også med kaffe og pjatt. Funka ikke. Prøvd i to år. Noen er så bestemte på å være hensynsløse og ufyselige at det er for meg uforståelig at voksne mennesker har så lav boevne som disse har. Anonymkode: f393a...588 Du har rett, der, ikke alle tar seg sammen(men tror de aller fleste gjør det dersom man tar det opp ofte nok) . Prinsipielt, så avhenger det fra nabo til nabo. Og å forhøre seg med andre naboer kan også hjelpe. Du har mer å gå på ved og å klage i fellesskap Endret 14. mars av Mari Y
Mari Y Skrevet 14. mars #66 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 15.53): Jeg har bodd i to forskjellige blokker, tror de var fra 70- eller 80-tallet. De var i betong, og jeg hørte ikke mye til naboen. Mulig jeg hadde flaks med naboene, bodde et sted hvor det bodde mest eldre folk som nok var veldig rolige. Jeg bodde øverst begge gangene da, valgte det med vilje. Det skal sies at det var trafikkstøy utenfra, så stille var det ikke. Men det var ikke naboene som plagde meg. Anonymkode: 9192f...3f8 Bor du øverst, er det nok ofte mindre støy fra naboer. Ofte kommer det fra de over. 1
Mari Y Skrevet 14. mars #67 Skrevet 14. mars Det som oppriktig bekymrer meg er alle de helseskadene som kommer med støy- forurensning. https://www.bbc.co.uk/sounds/play/w3ct3j85?partner=uk.co.bbc&origin=share-mobile. Man kommer ikke unna at mennesker har en amylgada som utløser en 'flight og fight' eller frykt- respons. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #68 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 8.34): Min blokk er fra 2007. Jeg hører ingenting fra de ved siden av eller den under. Hun over hører jeg når hunden løper/hopper, noe (ball?) spretter/mister noe i gulvet, støvsuging ol. Det er ikke et problem, men jeg priser meg lykkelig over at det ikke bor barn over meg. Det hadde gått drastisk utover trivselen min. Anonymkode: 1cb16...c72 Vet. Har en aktiv 3 åring over oss som løper og løper og hopper. Men vi leier, men skal kjøpe leilighet snart og flytte Anonymkode: 8d407...009 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #69 Skrevet 14. mars Bor i en blokk fra 60- tallet, hører ikke noe til naboene i det hele tatt egentlig 😊 Bor midt i med naboer både over, under og vedsiden av. Det eneste jeg kan høre en sjelden gang er når de spiller musikk, men det er mest på sommeren når jeg har opp veranda døren, men det er bare koslig 😊 Anonymkode: 038a8...52c
-Missi- Skrevet 14. mars #70 Skrevet 14. mars Jeg bor i 1 etg og har naboer på begge sider av meg og over meg. På den ene siden er det ett eldre par de har bodd her siden jeg flyttet inn og sikkert før det. Kan skvette skikkelig i senga noen ganger før høres ut som de låser seg inn her når de går inn til seg selv 😂 Men de er rolige hatt noen fester i blant hvor folk henger utenfor mitt soverom vindu /deres inngang og skravler og røyker sagt fra en gang da en mann sto å røyka omtrent inn soverom vindu mitt 🙈 Ellers hører jeg de bare når de går på do om natta eller borrer i veggen. På venstre side bodde det ett eldre par, deretter mor og datter og nå det her trur er mor og sønn men kan være et par. Mye bråk da de har pusset opp ellers lite. Over meg bodde det før en gammel dame hørte hun kun når hun snakket i tlf fordi ringe tonen var veldig høy og hun omtrent ropte hallo 🤭når hun døde flyttet det inn et par med barn og det har vært enormt bråkete. Jeg trudde de hadde mange barn for hørtes sånn ut men er ett barn 🤭mye løping og roping og en bestemor som ofte synger karaoke på besøk. Løping opp og ned brann trapp som er ved mitt soverom. Om sommeren mye roping og kasting av ting opp og ned hvor gjerne bestemor eller far står helt inntil min terasse og roper. Selv om jeg sitter der og leser bok typ 1 m fra personen 😂 Nå siste året ekstremt mye krangling og roping fra foreldre er som en ufrivillig lydbok jeg tar del av overasker meg ikke om det går mot skilsmisse 🙈 Usikker på hvor gammel blokka er men mange av de gamle som nå sakte dør og byttes ut med yngre vet her har bodd her siden de var ny. Litt trist nesten selv om jeg syns det var slitsomt med alle de gamle her når jeg var ung. På dugnad er der stort sett jeg og de gamle og det gamle søte paret som var nabo her før hadde en sånn stor blomster busk husker ikke hva det heter mellom oss som jeg nå prøver stelle etter de ble borte ❤️ Er noen fine ting med blokk og ☺️
AnonymBruker Skrevet 15. mars #71 Skrevet 15. mars Jeg har bodd i to blokker i samme by, bygd på samme tid (1960 tallet). I den ene, med betongskillere i både vegg og tak/gulv hørte vi aldri noen verdens ting. Aldri en eneste lyd. Den andre med tre skillere mellom etasjene og betong i veggene var det mye støy (men bare mellom etasjene).. naboen over oss var spesielt sensitiv, så da vi fikk barn så klikket det helt for han. Vi lydisolerte alle tak i alle oppholdsrom, men det var ikke godt nok. Vi flyttet til slutt for vi fikk ikke lov å leve. Ettåringen lo for mye, løp for mye i gangen og var for høylytt. Vi var ikke høylytte, vi var en helt vanlig rolig vanlig familie. Han tåler ikke noe lyd (vi har kontakt med flere i blokken enda, han er en problemmaker på det meste). Poenget er at å sjekke konstruksjonen er særdeles viktig, men hvilke naboer du får er en desverre ikke i kontroll over. Anonymkode: bcac2...2a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå