AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #1 Del Skrevet 10. mai 2024 Hatt urinveisinfeksjon nå med synptomer i 2 uker. Negativ på fredag hos legen, men slo ut kraftig på mandag med full pott på alt. Startet med Penomax mandag og mangler kun 1 tablett på morgen i dag, for å ha fullført kuren. Fortsatt veldig merkelig følelse når jeg går på do, men bedre med hyppigheten. Begynte med ryggsmerter som kom kastet på meg i går kveld. Karret meg inn til soverommet, tenkte jeg var litt stiv i ryggen. Merker det er vanskelig å snu meg i senga. Våkner kl 3 av at jeg må på do, men klarer knapt og snu meg/reise mef opp. Går krokbøyd inn til badet og smertene bare øker. Har snakket med legevakten som ba meg ta smertestillende, for å se om det kan bedre og evt ringe de igjen om det ikke hjelper. Tenker helt klart å ringe legen i morgen tidlig. Hva slags symptomer hadde du ved nyrebekkenbetennelse? Hvordan utartet det seg? Har ikke sjekket feber, men fryser og skjelver. Anonymkode: c8b88...b1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #2 Del Skrevet 10. mai 2024 Kan vel også være nyrestein? Anonymkode: 4b9af...cda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #3 Del Skrevet 10. mai 2024 Har hatt det så utrolig mange ganger, og vært alt fra såvidt uvel til omtrent døende. Har fullført treningsøkt med 30 min cardio og 1,5 time styrketrening, men tisset blod rett etter og fikk sepsis noen timer senere. Sist jeg hadde det ble jeg hentet i ambulanse fordi jeg var så sinnsykt dårlig og jeg hadde ikke klart å dusje en gang på 3 dager. Får alltid vondt i korsryggen, verker nedover i beina, får som oftest vondt i hodet, feberverk i kroppen, får oftest nedsatt allmenntilstand, ofte kvalm, vondt å tisse... Anonymkode: 9c7bc...6ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #4 Del Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har hatt det så utrolig mange ganger, og vært alt fra såvidt uvel til omtrent døende. Har fullført treningsøkt med 30 min cardio og 1,5 time styrketrening, men tisset blod rett etter og fikk sepsis noen timer senere. Sist jeg hadde det ble jeg hentet i ambulanse fordi jeg var så sinnsykt dårlig og jeg hadde ikke klart å dusje en gang på 3 dager. Får alltid vondt i korsryggen, verker nedover i beina, får som oftest vondt i hodet, feberverk i kroppen, får oftest nedsatt allmenntilstand, ofte kvalm, vondt å tisse... Anonymkode: 9c7bc...6ee Takk for svar. Ligger helt stille på sofaen for å se om tablettene fungerer snart. Såpass vondt i ryggen at jeg gråt da jeg gikk i stad… Tror ikke jeg har feber, men halter på den siden jeg har vondt. Har det alltid kommet i forbindelse med uvi? Har ikke penicillinen fungert? Anonymkode: c8b88...b1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #5 Del Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Ligger helt stille på sofaen for å se om tablettene fungerer snart. Såpass vondt i ryggen at jeg gråt da jeg gikk i stad… Tror ikke jeg har feber, men halter på den siden jeg har vondt. Har det alltid kommet i forbindelse med uvi? Har ikke penicillinen fungert? Anonymkode: c8b88...b1b Gråt faktisk...? Gjør det ikke bare vondt verre om så? Høres dog ikke godt ut. Hvis du ikke har feber høres det ikke ut som nyrebekkenbetennelse, jeg har alltid hatt veldig høy feber da, og har ikke hørt om at man kan ha det uten. Kan du ha nyrestein? Ofte er smertene ved nyrestein sånn at man blir rastløs, men jeg har nå hatt en og annen nyrestein der bevegelse har vært grusomt vondt også. Har kanskje mer tro på det? Man kan jo få uvi/betennelsesplager av irritasjon fra stein (jeg hadde f. eks. nyrestein sist jeg hadde nyrebekkenbetennelse (hadde jo UVI først, som utviklet seg til nyrebekkenbetennelse og sepsis, så hadde jeg 2 større nyrestein også). Har du hatt nyrestein før? På meg har jeg som oftest hatt UVI først som så har blitt nyrebekkenbetennelse, men noen ganger har det og kommet mer brått/føltes ut av det blå (men tipper jo jeg sikkert har hatt UVI, bare uten så mye symptomer/har hatt det så mye at jeg nok har vent meg til det/fått toleranse for det/har det med å avfeie plager :P). Ikke alltid det har funket med antibiotika, eller jeg har blitt så dårlig at jeg har slitt med å få det i meg/kastet opp eller noe sånt (for min del har jeg Crohns også, så har noen ganger blitt så skamsyk i magen at jeg ikke har klart å ta ferdig kurene). Du har ikke slått ryggen eller noe? Prolaps? Anonymkode: 9c7bc...6ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #6 Del Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gråt faktisk...? Gjør det ikke bare vondt verre om så? Høres dog ikke godt ut. Hvis du ikke har feber høres det ikke ut som nyrebekkenbetennelse, jeg har alltid hatt veldig høy feber da, og har ikke hørt om at man kan ha det uten. Kan du ha nyrestein? Ofte er smertene ved nyrestein sånn at man blir rastløs, men jeg har nå hatt en og annen nyrestein der bevegelse har vært grusomt vondt også. Har kanskje mer tro på det? Man kan jo få uvi/betennelsesplager av irritasjon fra stein (jeg hadde f. eks. nyrestein sist jeg hadde nyrebekkenbetennelse (hadde jo UVI først, som utviklet seg til nyrebekkenbetennelse og sepsis, så hadde jeg 2 større nyrestein også). Har du hatt nyrestein før? På meg har jeg som oftest hatt UVI først som så har blitt nyrebekkenbetennelse, men noen ganger har det og kommet mer brått/føltes ut av det blå (men tipper jo jeg sikkert har hatt UVI, bare uten så mye symptomer/har hatt det så mye at jeg nok har vent meg til det/fått toleranse for det/har det med å avfeie plager :P). Ikke alltid det har funket med antibiotika, eller jeg har blitt så dårlig at jeg har slitt med å få det i meg/kastet opp eller noe sånt (for min del har jeg Crohns også, så har noen ganger blitt så skamsyk i magen at jeg ikke har klart å ta ferdig kurene). Du har ikke slått ryggen eller noe? Prolaps? Anonymkode: 9c7bc...6ee Vet ikke om det kan være nyrestein, vondt bak i høyre flanke. Også når jeg puster ut og inn. Ikke slått ryggen eller løftet noe tungt. Kan prolaps komme uten at jeg har gjort noe på forhånd? Takk som tar deg tid til å svare. Så synd at du sliter sånn med dette og Chrons i tillegg. Håper du er frisk nå Anonymkode: c8b88...b1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #7 Del Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vet ikke om det kan være nyrestein, vondt bak i høyre flanke. Også når jeg puster ut og inn. Ikke slått ryggen eller løftet noe tungt. Kan prolaps komme uten at jeg har gjort noe på forhånd? Takk som tar deg tid til å svare. Så synd at du sliter sånn med dette og Chrons i tillegg. Håper du er frisk nå Anonymkode: c8b88...b1b Hmm, det kan nok være nyrestein da ja. Hmm, si det... Normalt får man vel helst prolaps i sånne litt mer ille "skade-scenarioer" (haha verdens snåleste måte å svare på, beklager, er kanskje litt for overtrøtt :p), men jeg har f. eks. slått opp igjen min med filleting da. Så om du har hatt en tidligere f. eks. kan den nok lettere komme tilbake. Takk for omtanken! ❤️ Anonymkode: 9c7bc...6ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #8 Del Skrevet 10. mai 2024 Starter med smerter i korsryggen. Kom som lyn fra klar himmel. Kjentes ut som at jeg hadde strukket ryggen av å ligget feil først. Det var min første tanke. Det ble raskt verre og spredde seg til hoftene og magen. Strålte mot lysken og hele bekkenet. Noen timer senere hadde jeg skyhøy feber, svetten rant fra hele kroppen, men jeg var klam, iskald og fikk frostrier. Ble kvalm og kastet opp. Så husker jeg ikke stort mer. Fikk totalt blackout av feber og smerter. Det hele startet på kvelden og jeg ringte fastlegen om morningen, fikk beskjed om å ta febernedsettende og vente. Et par timer dro jeg til fastlegen pga forverring. Endte opp først hos fastlegen, husker bare litt fra tiden på venterommet. Ble sendt rett til akuttmottaket. Husker jeg lå i ct maskinen også ble det svart. De neste dagene er helt borte fra minnet. Husker ikke hvor lang tid det tok å bli bedre. Verste smertene jeg noen gang har opplevd i mitt liv. Jeg hadde ingen symptomer på uvi på forhånd og hadde positiv test hos fastlegen og på sykehuset. Anonymkode: a05e0...910 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #9 Del Skrevet 10. mai 2024 Oi, det glemte jeg isted ja (kom på det når jeg så din over): De gangene jeg har hatt nyrebekkenbetennelse har jeg også hatt de verste frostriene jeg noen gang har opplevd, svettet mer enn noen gang ellers i hele mitt liv og kaldsvettet. Temperatur- og svettegreiene har vært fullstendig i ball. Fyfaen så ubehagelig!! Sist når jeg fikk sepsis kunne jeg vri opp t-skjorten. Og jeg var så dårlig også at jeg orket ikke flytte meg, så lå liksom og badet i svette, frøs, tørket, svettet igjen, badet i svette, frøs, tørket, svettet igjen. Trodde helt alvorlig jeg hadde abstinenser, selvom jeg visste at det ikke var en mulighet en gang, men fordi det er det eneste som har lignet på noe sånn jeg har følt meg faktisk. Anonymkode: 9c7bc...6ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #10 Del Skrevet 10. mai 2024 Jeg har hatt nyrebekkenbetennelse UTEN feber 2 ganger. Jeg blir skikkelig asymptomatisk: Subfebril, så vondt i magen at jeg ikke klarer å gå rett og ømme flanker. Det gjør vondt å ligge på siden. Jeg skjønner ikke selv at jeg er så syk før enn jeg går "brettet på midten" så jo, man må ikke alltid ha skikkelig feber. Anonymkode: 73b70...30a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 10. mai 2024 #11 Del Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har hatt nyrebekkenbetennelse UTEN feber 2 ganger. Jeg blir skikkelig asymptomatisk: Subfebril, så vondt i magen at jeg ikke klarer å gå rett og ømme flanker. Det gjør vondt å ligge på siden. Jeg skjønner ikke selv at jeg er så syk før enn jeg går "brettet på midten" så jo, man må ikke alltid ha skikkelig feber. Anonymkode: 73b70...30a Takk for svar. Er på vent til fastlegen. Smertene i flanken er like ille. Kommer meg knapt opp fra sengen. Veldig smertefullt. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #12 Del Skrevet 10. mai 2024 Grrr, det irriterer meg sånn at leger sender hjem kvinnelige pasienter med slike symptomer og ber dem ta en smertestillende. Fy faen! Om en mann får UVI settes himmel og jord i bevegelse Anonymkode: e84b5...580 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #13 Del Skrevet 10. mai 2024 Har hatt det ja😌 Begynte med ryggsmerter og at jeg ikke klarte å rette meg skikkelig opp. Vondt i ryggen og nedover beina. Så kom kvalme og oppkast, feber og skjelving mm. Endte opp på sykehus med morfin og antibiotika. Lå på sykehus i litt over 1 uke. Anonymkode: db54a...911 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #14 Del Skrevet 10. mai 2024 Huff, lykke til hos legen ts! oppdater oss hvis du orker da. Får håpe det ikke er nyrebekkenbetennelse, men det beste er jo hvis du iallefall kan få noe som hjelper. Masse god bedring også Anonymkode: 9c7bc...6ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janina1 Skrevet 10. mai 2024 #15 Del Skrevet 10. mai 2024 Jeg fikk det etter operasjon. Dro hjem etter operasjonen, ble dårligere og dårligere form. Etter tre dager dro jeg på legevakten, ble innlagt med smitteregime fordi de trodde det var infeksjon etter operasjon hvor jeg fjernet livmor, livmorhals og eggledere. Lå tre døgn på smitterom, tok flere avførings- og infeksjonsprøver, CT m/kontrast etc før de fant ut at det var nyrebekkenbetennelse og jeg fikk Tazocin iv hver 8. time. Var sykmeldt i 3 uker. Har født 4 barn vaginalt, men aldri verken før eller siden følt meg så dårlig som jeg gjorde med nyrebekkenbetennelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 10. mai 2024 #16 Del Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Huff, lykke til hos legen ts! oppdater oss hvis du orker da. Får håpe det ikke er nyrebekkenbetennelse, men det beste er jo hvis du iallefall kan få noe som hjelper. Masse god bedring også Anonymkode: 9c7bc...6ee Tusen takk Urinprøven var negativ, og hun trodde det var kink i ryggen eller noe slikt. Fikk en voltaren sprøyte og beskjed om å ta smertestillende 4 ganger i døgnet. Om jeg ikke er bedre over helgen, skal jeg kontakte de igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 10. mai 2024 #17 Del Skrevet 10. mai 2024 Janina1 skrev (3 timer siden): Jeg fikk det etter operasjon. Dro hjem etter operasjonen, ble dårligere og dårligere form. Etter tre dager dro jeg på legevakten, ble innlagt med smitteregime fordi de trodde det var infeksjon etter operasjon hvor jeg fjernet livmor, livmorhals og eggledere. Lå tre døgn på smitterom, tok flere avførings- og infeksjonsprøver, CT m/kontrast etc før de fant ut at det var nyrebekkenbetennelse og jeg fikk Tazocin iv hver 8. time. Var sykmeldt i 3 uker. Har født 4 barn vaginalt, men aldri verken før eller siden følt meg så dårlig som jeg gjorde med nyrebekkenbetennelse. Det hørtes skikkelig fælt ut! Håper du slipper det igjen. Heldigvis «bare» kink i ryggen her, men store problemer med å gå. Uff, håper jeg kommer meg fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #18 Del Skrevet 10. mai 2024 Hatt det to ganger. Begge gangene kom feber over 40 som kastet på meg. Ingen symptomer på urinveisinfeksjon på forhånd. Den første gangen holdt jeg på å stryke med før jeg tok kontakt med sykehus og ble innlagt men blodforgiftning og full pakke. Den andre gangen tok jeg kontakt litt før det gikk så langt. Inylagt da også intravenøst antibiotika i noen dager. Høy feber og litt ubehag over rygg/nyrer var vel første symptom.. Anonymkode: 3d139...ade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 10. mai 2024 #19 Del Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hatt det to ganger. Begge gangene kom feber over 40 som kastet på meg. Ingen symptomer på urinveisinfeksjon på forhånd. Den første gangen holdt jeg på å stryke med før jeg tok kontakt med sykehus og ble innlagt men blodforgiftning og full pakke. Den andre gangen tok jeg kontakt litt før det gikk så langt. Inylagt da også intravenøst antibiotika i noen dager. Høy feber og litt ubehag over rygg/nyrer var vel første symptom.. Anonymkode: 3d139...ade Det hørtes skremmende ut! Heldigvis var det ikke det hos meg… glad for det, viktig å være på vakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #20 Del Skrevet 10. mai 2024 Blue Berry skrev (39 minutter siden): Tusen takk Urinprøven var negativ, og hun trodde det var kink i ryggen eller noe slikt. Fikk en voltaren sprøyte og beskjed om å ta smertestillende 4 ganger i døgnet. Om jeg ikke er bedre over helgen, skal jeg kontakte de igjen. Det var jo bra, sånn sett. Nyrebekkenbetennelse er jo ikke så bra å få. Håper sprøyten hjalp, masse god bedring og håper du kommer deg raskt!:) Anonymkode: 9c7bc...6ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå