mammaemma Skrevet 9. mai 2024 #1 Skrevet 9. mai 2024 (endret) Hvordan regner de ut permisjonspenger? Eller heter det foreldrepenger? Er det forskjell? Jeg har ikke fast jobb nå, kun et ringevikariat og et 60% jobbengasjement i bhg ut juli. Hvor lenge må jeg ha jobbet osv for å få f eks 80% stillingslønn i permisjonspenger? Kan jeg være ringevikar som tilsvarer 80% stilling og lønn deretter og likevel få den samme lønna hver mnd i permisjon, selv om jeg ikke har fast stilling? Endret 9. mai 2024 av mammaemma
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #2 Skrevet 9. mai 2024 Du må ha hatt inntekt 6 av de siste 10 måneder før permisjon. Du kan velge 80 eller 100%, og det beregnes ut fra hva du har tjent. Hvis du jobber 80% vil du da få 80% av den summen. Ikke samme som om du velger 80%. Hvis du skjønner. Anonymkode: 1929b...098
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #4 Skrevet 9. mai 2024 Det går på hva du har hatt i inntekt siste 6 månedene, og det spiller ingen rolle Om du er vikar eller fast. De ser kun på hva som står på lønnsslippen din. Anonymkode: 6e3ac...8b6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #5 Skrevet 10. mai 2024 Stillingstype har i utgangspunktet ikke noe å si, det er den reelle inntekten du har hatt i opptjeningsperioden som skal telle med. Jeg kjenner flere som har jobbet mer enn de pleier i svangerskapet for å få mer i foreldrepenger. Stort sett uproblematisk så lenge man ikke blir sykemeldt ol. Da spørs det på sykepengegrunnlaget. Anonymkode: e0367...09a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå