Gå til innhold

Kan man få permisjonspenger om man bare er ringevikar?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvordan regner de ut permisjonspenger? Eller heter det foreldrepenger? Er det forskjell? Jeg har ikke fast jobb nå, kun et ringevikariat og et 60% jobbengasjement i bhg ut juli. Hvor lenge må jeg ha jobbet osv for å få f eks 80% stillingslønn i permisjonspenger? Kan jeg være ringevikar som tilsvarer 80% stilling og lønn deretter og likevel få den samme lønna hver mnd i permisjon, selv om jeg ikke har fast stilling?

Endret av mammaemma
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må ha hatt inntekt 6 av de siste 10 måneder før permisjon. Du kan velge 80 eller 100%, og det beregnes ut fra hva du har tjent. Hvis du jobber 80% vil du da få 80% av den summen. Ikke samme som om du velger 80%. Hvis du skjønner. 

Anonymkode: 1929b...098

AnonymBruker
Skrevet

Det kan du.

Anonymkode: a704c...001

AnonymBruker
Skrevet

Det går på hva du har hatt i inntekt siste 6 månedene, og det spiller ingen rolle Om du er vikar eller fast. De ser kun på hva som står på lønnsslippen din. 

Anonymkode: 6e3ac...8b6

AnonymBruker
Skrevet

Stillingstype har i utgangspunktet ikke noe å si, det er den reelle inntekten du har hatt i opptjeningsperioden som skal telle med. 

Jeg kjenner flere som har jobbet mer enn de pleier i svangerskapet for å få mer i foreldrepenger. Stort sett uproblematisk så lenge man ikke blir sykemeldt ol. Da spørs det på sykepengegrunnlaget. 

Anonymkode: e0367...09a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...