sørlands-jenta Skrevet 9. mai 2024 #1 Skrevet 9. mai 2024 Ble brudd for 9 dager ca og jeg føler meg helt ødelagt. var innlagt på dps pga sterke selvmordstanker pga bruddet. Føler jeg skal dø. dette er mitt første b rudd. og mitt første seriøse forhold. lite netverk så det gjør det ikke bedre heller. prøvde være venn med eksen , men jeg klarte ikke det.Han vil vær bare vær venner og det takler jeg dårlig. andre som dealer med brudd nå? 8
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #2 Skrevet 9. mai 2024 Ikke vær venn med ham, det beste er å bare kutte kontakten. Men det går over! Min eks ble innlagt da det ble slutt mellom oss, men han lever virkelig i beste velgående nå og har det bra. Anonymkode: 7383f...edd 3
sørlands-jenta Skrevet 9. mai 2024 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke vær venn med ham, det beste er å bare kutte kontakten. Men det går over! Min eks ble innlagt da det ble slutt mellom oss, men han lever virkelig i beste velgående nå og har det bra. Anonymkode: 7383f...edd jepp jeg har kuttet han ut. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #4 Skrevet 9. mai 2024 Hvorfor ble det slutt? Hvem gjorde det slutt? Anonymkode: 7e9d7...4a8
sørlands-jenta Skrevet 9. mai 2024 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor ble det slutt? Hvem gjorde det slutt? Anonymkode: 7e9d7...4a8 lang historie. er så mye å skrive. men ikke noe utroskap . var han 1
Knoyken Skrevet 9. mai 2024 #6 Skrevet 9. mai 2024 Det du beskriver er en vanlig reaksjon etter et så langt forhold. Heier på deg og er glad du lever. Bare at du deler tanken her er jo et tegn på at du søker forståelse og det tror jeg du kommer til å få mange gode svar på. Tenk kun på deg selv en stund fremover og lev litt der du er tilstede i øyeblikket mens det skjer. Eksempel på dette kan være å gå en tur og bare sitte på en benk mens du egentlig ikke tenker på noe. Dersom angsten og ubehagene kommer snikende tilbake så prøv å pust inn 8 sekunder gjennom nesen og ut 8 sekunder gjennom munnen. Klarer du dette 10 ganger er du på et rolig sted i kroppen din. Du vil nok snart se at ting bedrer seg, men ikke vær redd dersom du plutselig for et tilbakefall bare se på det som en del av prosessen. Lykke til på bedringens vei. 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #7 Skrevet 9. mai 2024 sørlands-jenta skrev (1 time siden): Ble brudd for 9 dager ca og jeg føler meg helt ødelagt. var innlagt på dps pga sterke selvmordstanker pga bruddet. Føler jeg skal dø. dette er mitt første b rudd. og mitt første seriøse forhold. lite netverk så det gjør det ikke bedre heller. prøvde være venn med eksen , men jeg klarte ikke det.Han vil vær bare vær venner og det takler jeg dårlig. andre som dealer med brudd nå? Det kan føles som noen nære har dødt. Hørt om mennesker som blir innlagt. Aldri vært der selv,men har vært der jeg bare ville "dø". Livet er over. Trøsten? Det går OVER. Det er 100% like sikkert som at det blir jul i år og😉 Tips,kutt all kontakt og slett fra sosiale medier. Ikke finn på å "stalke" han på sosiale medier = verre sorg. Anonymkode: 6c301...113 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #8 Skrevet 9. mai 2024 Kutt ut all kontakt. Ikke søk ham opp i SoMe. Aldri igjen. For meg ble livet enklere om ca 6 mnd. Traff en ny mann 5 år senere. Om enda 5 år til var jeg gift med 2 babyer. Anonymkode: 39271...d95 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #9 Skrevet 9. mai 2024 Skjønner godt at det er grusomt … Det vil ta lang tid, men etter hvert blir det bedre .. Anonymkode: 1dddf...a59
sørlands-jenta Skrevet 9. mai 2024 Forfatter #10 Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kutt ut all kontakt. Ikke søk ham opp i SoMe. Aldri igjen. For meg ble livet enklere om ca 6 mnd. Traff en ny mann 5 år senere. Om enda 5 år til var jeg gift med 2 babyer. Anonymkode: 39271...d95 har kuttet han ut. for jeg ble dårligere av å være med han. For nå kan han flørte med andre jenter og det klarer. jeg ikke se på. osv. 1
Kullsyrevann Skrevet 9. mai 2024 #11 Skrevet 9. mai 2024 Etter så lang tid sammen kjennes det ut som en kroppsdel blir hugget av når det blir slutt. Du må bare gi det tid. Masse tid! Dette kan ta år å komme seg etter, men de store følelsene avtar skal du se Finn ny driv i hverdagen. Du har en spennende (og fin) tid foran deg ❤️ Tro meg. Men det krever litt. Lat som han ikke eksisterer frem til du hadde tålt å se han på gata igjen uten å gråte. Bygg ut den sosiale kretsen å finn noe nytt å fylle tid og følelser med. Ikke bli stuck. Kanskje flytt? Ny jobb? 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #12 Skrevet 9. mai 2024 Jeg var helt alene i det når det ble brudd med min eks etter 15 år. Det som hjalp for min del var å f. eks. skrive ned (og tenke på) alle fordelene med å være singel/at det var slutt, altså bare rams opp absolutt alt du kan komme, den minste ting - det hjelper deg å bli både bevisst på det, tenke mer på det, bli observant på mer av det, se fordelene, fokusere på det positive og identifisere alt som er positivt med det. Det sender også signaler til hjernen din om hva du ønsker at den skal prioritere å jobbe med (å finne fordeler/positive ting fremfor negative/fokusere på det vonde), så det kan hjelpe mer enn du tror. ❤️ Ellers: Gjør ting du liker (evt. pleide å like), ta vare på deg selv, smør deg med litt tålmodighet og ha forståelse/medfølelse med deg selv ifht. at kan ta litt tid å komme ovenpå, gjør positive ting, ting du vet er sunt, prøv å få vært sosial hvis du kan (evt. se etter nye venner/forbindelser dersom du mangler dette), hør på glad og positiv musikk som får deg i godt humør, se på morsomme, fine eller glade tv-serier, finn på ting, gå turer. Det blir bra! Anonymkode: 8b20a...c24 1 2
sørlands-jenta Skrevet 10. mai 2024 Forfatter #13 Skrevet 10. mai 2024 Kullsyrevann skrev (12 timer siden): Etter så lang tid sammen kjennes det ut som en kroppsdel blir hugget av når det blir slutt. Du må bare gi det tid. Masse tid! Dette kan ta år å komme seg etter, men de store følelsene avtar skal du se Finn ny driv i hverdagen. Du har en spennende (og fin) tid foran deg ❤️ Tro meg. Men det krever litt. Lat som han ikke eksisterer frem til du hadde tålt å se han på gata igjen uten å gråte. Bygg ut den sosiale kretsen å finn noe nytt å fylle tid og følelser med. Ikke bli stuck. Kanskje flytt? Ny jobb? det føles sånn ut ja
sørlands-jenta Skrevet 10. mai 2024 Forfatter #14 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg var helt alene i det når det ble brudd med min eks etter 15 år. Det som hjalp for min del var å f. eks. skrive ned (og tenke på) alle fordelene med å være singel/at det var slutt, altså bare rams opp absolutt alt du kan komme, den minste ting - det hjelper deg å bli både bevisst på det, tenke mer på det, bli observant på mer av det, se fordelene, fokusere på det positive og identifisere alt som er positivt med det. Det sender også signaler til hjernen din om hva du ønsker at den skal prioritere å jobbe med (å finne fordeler/positive ting fremfor negative/fokusere på det vonde), så det kan hjelpe mer enn du tror. ❤️ Ellers: Gjør ting du liker (evt. pleide å like), ta vare på deg selv, smør deg med litt tålmodighet og ha forståelse/medfølelse med deg selv ifht. at kan ta litt tid å komme ovenpå, gjør positive ting, ting du vet er sunt, prøv å få vært sosial hvis du kan (evt. se etter nye venner/forbindelser dersom du mangler dette), hør på glad og positiv musikk som får deg i godt humør, se på morsomme, fine eller glade tv-serier, finn på ting, gå turer. Det blir bra! Anonymkode: 8b20a...c24 kan vi snakke på pm ??
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #15 Skrevet 10. mai 2024 sørlands-jenta skrev (8 minutter siden): kan vi snakke på pm ?? Ja okei, jeg sender deg pm:) Anonymkode: 8b20a...c24 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå