Gå til innhold

Finnes det lege i Bergen som har peiling på hormonterapi/overgangsalder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om det finnes en lege/gynekolog i Bergen om kan mer om hormonell behandling enn leger flest?

Får bivirkninger av det jeg har fått utskrevet som Vagifem og østrogen tabletter, og når jeg forteller at jeg blir dårlig med kvalme, hodepine og tung pust, så sier legen at "alle tåler det", men det stemmer ikke.

Anonymkode: b420b...f14

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror de fleste gynekologer vet mer mye om dette enn fastleger. Se om du finner en kvinnelig en. Er ikke fra Bergen så kan ikke anbefale noen. Har nettopp sluttet på hormontabletter selv pga heftige bivirkninger. Prøvde i flere måneder, men nå makter jeg ikke mer. Fastlegen pusher på og mener jeg bør fortsette - han kan stappe dem et visst sted. Men jeg tenker som deg, så kommer til å be om henvisning til gynekolog når jeg har fått dette på avstand og bivirkningene har roet seg.  Håper på et mer "tilpasset" opplegg og tenker lavere dose, og enten spray eller plaster. Tablettene hjalp noe, men andre ting ble verre og summen av bivirkningene var større enn nytten. 

Anonymkode: d7423...1ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tror de fleste gynekologer vet mer mye om dette enn fastleger. Se om du finner en kvinnelig en. Er ikke fra Bergen så kan ikke anbefale noen. Har nettopp sluttet på hormontabletter selv pga heftige bivirkninger. Prøvde i flere måneder, men nå makter jeg ikke mer. Fastlegen pusher på og mener jeg bør fortsette - han kan stappe dem et visst sted. Men jeg tenker som deg, så kommer til å be om henvisning til gynekolog når jeg har fått dette på avstand og bivirkningene har roet seg.  Håper på et mer "tilpasset" opplegg og tenker lavere dose, og enten spray eller plaster. Tablettene hjalp noe, men andre ting ble verre og summen av bivirkningene var større enn nytten. 

Anonymkode: d7423...1ac

Jeg fikk hodepine, metallsmak i munnen, kvalme og tungt å puste/trykk i brystet og ble redd.

Underlivet ble velfungerende, men jeg ble livredd for å få hjerteinfarkt eller blodpropp, så jeg sluttet.

Ts

Anonymkode: b420b...f14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...