Gjest shoppedilla.. Skrevet 10. februar 2006 #1 Skrevet 10. februar 2006 Skal til Italia. Siden italienerne er mindre enn oss slo det meg plutselig at jeg kanskje ikke får shoppet så mye pga str min? Jeg er i str 42-44. Jeg er også 1.72 høy.. Noen som vet hvordan det er? *håpe, håpe at det går bra!!!*
Gjest Gjesta Skrevet 10. februar 2006 #2 Skrevet 10. februar 2006 Italienske klesstørrelser generelt er jo små, bare se på Benetton (nå tenker jeg ikke bare på tallstørrelsene, men klærne generelt). Jeg liker for eksempel selv jeans fra italienske merker som Diesel og Replay, nettopp fordi de ofte er relativt små i størrelsene.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #3 Skrevet 10. februar 2006 Ville ikke hatt for store forhåpninger.. Jeg er din høyde og str 44 og har aldri funnet noe.. Fant en gang en jakke jeg syntes det så ut som det kunne være verd å prøve, men da ble jeg nektet å ta med meg jakken inn i prøverommet av (den veldig høflige.. not!!) ekspeditørdama..
Night Owl Skrevet 10. februar 2006 #4 Skrevet 10. februar 2006 Skal til Italia. Siden italienerne er mindre enn oss slo det meg plutselig at jeg kanskje ikke får shoppet så mye pga str min? Jeg er i str 42-44. Jeg er også 1.72 høy.. Noen som vet hvordan det er? *håpe, håpe at det går bra!!!* ← Ikke noe problem. Tanta mi har samme størrelse og hun går ikke naken.
Gjest Binna Skrevet 10. februar 2006 #5 Skrevet 10. februar 2006 I vanlige klesbutikker i Italia ER det et problem å finne klær jo. Jeg var før str S, er 167 høy. Da jeg var i Italia måtte jeg ha den største str de hadde. Noen ganger var den for trang.. De eneste stedene jeg klarte å finne større klær var på torg og der er ikke utvalget det det samme.. Hvor i Italia tenker du på? Kanskje noen har noen spessielle steder å anbefale? Jeg husker hvertfall at jeg fant èn bra butikk som hadde større str enn meg..men det var i en liten by..
Gjest Binna Skrevet 10. februar 2006 #6 Skrevet 10. februar 2006 Og forresten har jeg hatt problemer med å finne sko der også. Jeg er str 39 med en bred fot.. Tror jeg fant str min, men de var TRANGE. Hadde jeg vært deg hadde jeg satsa på å shoppe dill og vesker.. Og gått på gate utsalgene.
Latee Skrevet 10. februar 2006 #7 Skrevet 10. februar 2006 Det må da finnes folk i Italia som ikke bruker str 34. Og de går vel ikke nakne
Gjest Binna Skrevet 10. februar 2006 #8 Skrevet 10. februar 2006 Som jeg sier så FINNES det butikker, men det er veldig greit å finne ut av hvor de er på forhånd...
Gjest Elfrida Skrevet 10. februar 2006 #9 Skrevet 10. februar 2006 Min erfaring er at det ikke er så lett å finne noe i størrelse 44 i Italia, i hvert fall ikke i vanlige motebutikker. Lettere å finne noe på markeder som nevnt, men da er litt av vitsen med å handle i Italia borte, for det er billig, men ikke uendelig fancy det du får på markedene. Jeg bruker 39 og 40 i sko og har ikke hatt vanskeligheter med å finne størrelsen. Selv om det virker som om italienerne helst vil ha på stilletthæl med en liten glittertråd over storetåa - sko du ikke går lange turen i. Så da blir det ofte til at jeg kjøper smykker og solbriller og annet tilbehør.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #10 Skrevet 10. februar 2006 Proev la Rinascente et stort varehus som finnes i de fleste store italienske byer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå