Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har positive erfaringer med Livea eller lignende kurs for livsstilsendring? Altså, gått ned i vekt for deretter å holde vekten stabil i flere år? Føler slike kurs retter seg inn mot ressurssvake mennesker som bruker tusenvis av kroner på noe de fint kunne tatt tak i selv. 

Anonymkode: f2600...1d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har deltatt i overvektsrehabilitering hos Falck, og har positive erfaringer med det. Vet selvsagt ikke om Falck har noe tilsvarende der du bor, men i mitt fylke hadde de i alle fall det.

Etter hva jeg leser om Livea, kan det likne. Bare muligens enda mer helhetlig. Begge steder er gruppeopplegg som handler om livsstilsendring istedenfor slanking, og kombinerer kosthold, fysisk aktivitet og psykologiske temaer. Falck tar inn pasienter etter henvisning fra det offentlige, så der er det kun egenandeler. Deltakerne var ulike på mange måter, og jeg vil si at vi alle fikk utbytte av opplegget. Vi var svært forskjellige med hensyn på alder og sosial bakgrunn, men vi hadde alle noe å bidra med overfor hverandre. For meg var det motiverende å være med i et gruppeopplegg, for jeg har forsøkt svært mye forskjellig på egenhånd før, og det passer ikke for meg. 

Ingen av deltakerne i slike opplegg er idioter. Alle vet at det er sunnere med knekkebrød enn med sjokolade. Alle vet at kaloriforbruk og kalorier inn har alt å si. Jeg var spent og litt skeptisk før jeg startet, men er veldig fornøyd i etterkant. 

Anonymkode: e93ce...291

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...