Gå til innhold

Hvorfor tror du er grunnen til at du ikke klarer holde på venner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg synes det hele livet har vært vanskelig å holde på venner.  Virker som at alt er fint i begynnelsen og at en er godt likt, men så blir man faset ut på et tidspunkt. Uten at man får en forklaring på hvorfor.  Synes det er trasig.  

Hva tror dere er grunnen til at dere ikke klarer å holde på venner?  Evt vet grunnen. 

Anonymkode: cc7ea...6aa

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For min del er det at de er ikke verdt å holde på. Rett og slett. 

Utenom barn så har jeg 3 relasjoner som er stabile og har vært det siden jeg traff de. Et familiemedlem og to som kunne vært familie. :) Alle relasjonene går flere tiår tilbake i tid.

Alle jeg har truffet utenom som forsvant savner jeg ikke utenom en og det er hun som var min bestevenninne i flere år. Var ikke noe stort som skjedde mellom oss men vi fikk alvorlig sykdom begge to i tillegg til flytting så bare forsvant relasjonen. Var nok vår feil begge to, kanskje mest min, var så redd for å dø fra barnet mitt i den tiden at jeg bare fokuserte på barnet en periode at jeg fikk ikke tid til så mye annet for jeg tenkte jeg ville bruke tiden jeg hadde på barn. 

Ja og så trives jeg veldig godt alene så jeg er ikke så veldig på å få nye relasjoner og så har jeg jo litt fatigue og kroniske smerter så da blir det slik.

Anonymkode: 938b5...529

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har flere gode venner, men av og til treffer man feil folk og får feil venner. 

Anonymkode: 54506...cf8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi jeg ikke gidder å spørre tilbake og alltid sier nei til å finne på noe. 

Anonymkode: d0681...ca2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Angst og at jeg ikke har hatt et normalt familieforhold.

Anonymkode: 3311d...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi jeg ikke orker å møtes så ofte. Er rett og slett sliten etter jobb. 

Anonymkode: a60c1...2cf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke energi. Vil gjerne beholde på venner, men vanskelig med utmattelse.. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går lei. Synes ofte det kan bli litt intenst. Har 3-4 nære venninner. Synes egentlig det holder . Har i tillegg et godt og nært forhold til familien min

Anonymkode: 9b1d8...ea5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Interessant spørsmål. Jeg er kanskje dårlig til å åpne meg, jeg bruker mye tid på jobb og familie.

De vennene jeg har hatt møtte jeg fram til jeg var 25. Etter det har de jevnt skallet av.

Anonymkode: b25e6...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkedykker

Fordi jeg er autist. Nevrotypiske folk føler instinktivt at det er noe annerledes med meg. De få vennene jeg har er litt annerledes slik som meg. 

Alle vennene mine fra barne/uskole kuttet meg ut sakte men sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå: jeg har 3 små barn, de er de viktigste for meg, vi holder kontakt men sees ikke så ofte.

før: mye baksnakking/sladder jeg var aldri uskyldig, men jeg var syndebukk

Anonymkode: 4b0ee...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt på det samme... kanskje jeg ikke er bra nok for dem, dunno 🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi jeg er en kjedelig introvert person.

Anonymkode: 135bb...bfc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har adhd. Jeg husker på et tidspunkt ikke på at jeg har venner, også går det så lang tid at det bare glir over. Jeg pleier å ha en ganske total utskiftning av omgangkretsen gjennom sånn ca 5-7 år.

Anonymkode: 9f168...d0f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi det er veldig normalt og en del av livet.
Det er uvanlig hvis det ikke skjer.

Anonymkode: d0873...db6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange bekjente....

Skikkelige gode venner har jeg et fåtall av, men de er gull verdt for meg 💛

I mine øyne så er en god venn en som aksepterer deg for den du er. Trenger ikke å være enige, og respekterer deg likevel.

En av mine aller beste venninner sa til meg

" Det er akkurat som om vi har to ulike hjernehalvdeler" 😂😂😂😂

Synes det var så utrolig bra sagt 👏👏👏👏

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg synes det hele livet har vært vanskelig å holde på venner.  Virker som at alt er fint i begynnelsen og at en er godt likt, men så blir man faset ut på et tidspunkt. Uten at man får en forklaring på hvorfor.  Synes det er trasig.  

Hva tror dere er grunnen til at dere ikke klarer å holde på venner?  Evt vet grunnen. 

Noen vokser fra hverande, hadde kanskje bare en interesse felles. Det er mange grunner til dette, venner kommer og går, men det koster også endel av deg å opprettholde vennskap da man av og til må ringe vennene sine selv om man ikke har noe å snakke om. 

Et ekte vennskap kan vare livet ut, men som voksen og i familiesituasjoner er det mange som sliter med å finne tid i hverdagen til venner.

Samfunnet i dag krever mye spesielt dersom dine venner har barn i skolealder. Oppfordrer deg til å ta uoppfordret kontakt med dem du liker og kommer godt overens med. Lykke til videre med gamle og nye venner!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sikkert fordi jeg ikke er interessant nok. 

Folk ønsker heller å gå på for eksempel kino sammen med noen andre, i stedet for å være sammen med meg. 

Anonymkode: 6781a...164

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg har venner fra langt tilbake, men vi har ikke fullt så mye kontakt som før. Jeg kan godt prate på telefon med en og annen ukentlig, mens andre er snapper og meldinger ukentlig. Men med mann, barn, hus, jobb og annet så prioriterer jeg litt annerledes. Det blir en og annen venninnekveld om jeg har overskudd. 

Nye venner ser jeg på som litt slitsomt for da må man gjennom så mange faser for å skjønne hverandre. Men har klart å bygge nye vennskap de siste 5 årene som viser seg å vare. 

Anonymkode: 73803...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sikkert fordi jeg ikke er interessant nok. 

Folk ønsker heller å gå på for eksempel kino sammen med noen andre, i stedet for å være sammen med meg. 

Anonymkode: 6781a...164

Husk nå også på at det er bedre å ha 1 eller 2 venner du kan stole på en å ha 45 venner du egentlig ikke har noe spesielt godt forhold til. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...