Gå til innhold

Er det noen her som har medlemskap i 2 forskjellige fagforbundet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har medlemskap i HK LO. Jobber i dag i varehandel. Tenker å ta kurs/utdannelse i helsesektoren. Lyst til å melde meg inn fagforbundet. Ser de har mye bedre forsikringer. 

Er det noen som har gjort noe lignende? Gått fra varehandel til helsesektoren? Er det mulig å være medlem i begge forbundene? Eventuelt ett B medlemskap viss det ikke går utover fordelene. 

Anonymkode: 1c440...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal du være medlem i to ulike LO-forbund? Det gir ikke mening? Jeg ville valgt et av dem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hørtes hinsidig dyrt ut! 

Anonymkode: 17280...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner noen som var medlem i to fagforeninger fordi hun fikk så gode forsikrings- og låneordninger i den ene at det lønte seg å være med i den. Hun ønsket å være medlem i en annen fagforening siden den var størst på hennes arbeidsplass. 
Den viktigste følgen av det var at hun måtte velge hvilken av de to fagforeningene som skulle representere henne i lønnsforhandlinger. Og du får kun lønnsopprykk etter EN av de to avtalene, ikke begge (man må velge på forhånd). 

Anonymkode: 7a0cd...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kålrota skrev (På 10.5.2024 den 23.46):

Hvorfor skal du være medlem i to ulike LO-forbund? Det gir ikke mening? Jeg ville valgt et av dem. 

Kun i en periode. Får ikke dekket kurs eller utdanning fra HK. Vurderer å gå over til helsesektoren og da må jeg ha fagforbundet. De har også mye bedre forsikringer enn HK. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 21.01):

Jeg kjenner noen som var medlem i to fagforeninger fordi hun fikk så gode forsikrings- og låneordninger i den ene at det lønte seg å være med i den. Hun ønsket å være medlem i en annen fagforening siden den var størst på hennes arbeidsplass. 
Den viktigste følgen av det var at hun måtte velge hvilken av de to fagforeningene som skulle representere henne i lønnsforhandlinger. Og du får kun lønnsopprykk etter EN av de to avtalene, ikke begge (man må velge på forhånd). 

Var dette LO? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ishwanvile skrev (På 10.5.2024 den 23.43):

Ja er medlem i to 👍🏻

Begge i Lo fravør? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ishwanvile skrev (4 timer siden):

Nei det er det ikke 😀

Hvilke har du? Har de gode forsikringsordninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Var dette LO? 

Nei, det ene var innen Unio, det andre Akademikerne (da de ikke var i samme tariffavtale). Men i lønnsforhandlinger må du bestemme deg for én. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvilke har du? Har de gode forsikringsordninger? 

NITO og Sykepleierforbundet 
Ja, men vi får de absolutt beste igjennom Forsvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...