AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #1 Skrevet 9. mai 2024 Jeg bor i et borettslag med mange 4-mannsboliger som ligger ganske landlig til med stor tomt. En nabo som kommer fra et øst-europeisk land har skaffet seg noen høner som hun har på sin veranda. I noen land er det kanskje vanlig å ha høner på verandaen? Det er litt irriterende med kaklelyder, så jeg lurer på om det er greit å si fra til styret om hønene? Anonymkode: 1d208...55a
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #2 Skrevet 9. mai 2024 Du kan melde fra til Mattilsynet, slike dyrehold skal meldes inn. Det er viktig hvis det skulle komme pålegg om å holde hønsene innendørs, for eksempel ved utbrudd av fugleinfluensa. Og ja, meld også fra til borettslaget. Anonymkode: 24d84...9e5 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #3 Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du kan melde fra til Mattilsynet, slike dyrehold skal meldes inn. Det er viktig hvis det skulle komme pålegg om å holde hønsene innendørs, for eksempel ved utbrudd av fugleinfluensa. Og ja, meld også fra til borettslaget. Anonymkode: 24d84...9e5 Melde fra om hva? Høner holdes jo under horrible forhold ellers, er da ikke utenkelig at de kan ha et godt liv på en tilrettelagt veranda. Anonymkode: 4d3c7...269 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #4 Skrevet 9. mai 2024 Krav til uteområdet for høner | Mattilsynet Anonymkode: f1f01...69f 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #5 Skrevet 9. mai 2024 Lov om rettshøve mellom grannar (grannelova) - Lovdata Anonymkode: f1f01...69f 1
Pink Kitty Skrevet 9. mai 2024 #6 Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg bor i et borettslag med mange 4-mannsboliger som ligger ganske landlig til med stor tomt. En nabo som kommer fra et øst-europeisk land har skaffet seg noen høner som hun har på sin veranda. I noen land er det kanskje vanlig å ha høner på verandaen? Det er litt irriterende med kaklelyder, så jeg lurer på om det er greit å si fra til styret om hønene? Anonymkode: 1d208...55a Stakkars høner, de burde være på en romslig og trygg hønsegård, ikke sitte på en verander å kope. Ville ha kontakta Mattilsynet 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #7 Skrevet 9. mai 2024 Smart å ha høner, kortreist egg og de har det bedre enn på fabrikk Anonymkode: 38d68...aa8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå