AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #1 Skrevet 9. mai 2024 Du som er voksen og har egne barn. mine foreldre bor ca 1,5 time kjøring + ferje vekke fra oss. Har prøvd å reise på besøk til dem en gang i måneden etter vi fikk barn for snart 5 år siden. Men nå når barnet begynner å bli så stor begynner det også å bli mer avtaler og planer i helgene, og det kan gå flere måneder mellom. vi har planer om å reise enten denne helga eller neste helg til dem, men jeg kjenner at det hele er et ork. Føles som pliktbesøk, og akkurat nå spør jeg meg selv hvorfor vi gidder å reise. Eneste jeg klarer å finne som grunn er at jeg ønsker at ungene skal ha kontakt med besteforeldre, men ellers ingen grunn. Jeg kjenner selv at jeg godt kunne ha sluppet å reist, og jeg syntes det er en vond følelse. Ingenting vondt mellom foreldrene mine og meg eller noe. Får bare avsmak på hele tanken. Anonymkode: 4ffbe...291 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #2 Skrevet 9. mai 2024 Jeg har barn på 10, besteforeldrene ser barnebarnet en gang i uka, selv om jeg ikke har behov for det. Det har absolutt vært verdt det, ungen har et topp forhold til besteforeldrene. Anonymkode: 7201e...2bb 1
Idunn Skrevet 9. mai 2024 #3 Skrevet 9. mai 2024 Den ene (som bor i nærheten) ser vi en gang i mnd, den som bor lengre unna ser vi max 5 ganger i året. Begge har vært lite tilstede for barnebarna, derfor er ikke forholdet så nært. De er aldri med barna uten at jeg er tilstede. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #4 Skrevet 9. mai 2024 Ikke samme situasjon som deg ts. Vi bor ett steinkast unna besteforeldrene og se de flere ganger i uken når de er hjemme fra feriehuset de har i utlandet. Barna har ett veldig tett og godt forhold til besteforeldrene sine. Og det er jeg glad for Anonymkode: 36872...c5f 1
Pappy Skrevet 9. mai 2024 #5 Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du som er voksen og har egne barn. mine foreldre bor ca 1,5 time kjøring + ferje vekke fra oss. Har prøvd å reise på besøk til dem en gang i måneden etter vi fikk barn for snart 5 år siden. Men nå når barnet begynner å bli så stor begynner det også å bli mer avtaler og planer i helgene, og det kan gå flere måneder mellom. vi har planer om å reise enten denne helga eller neste helg til dem, men jeg kjenner at det hele er et ork. Føles som pliktbesøk, og akkurat nå spør jeg meg selv hvorfor vi gidder å reise. Eneste jeg klarer å finne som grunn er at jeg ønsker at ungene skal ha kontakt med besteforeldre, men ellers ingen grunn. Jeg kjenner selv at jeg godt kunne ha sluppet å reist, og jeg syntes det er en vond følelse. Ingenting vondt mellom foreldrene mine og meg eller noe. Får bare avsmak på hele tanken. Anonymkode: 4ffbe...291 Annen hver helg
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #7 Skrevet 9. mai 2024 3.5t kjøring unna - besøker de kanskje 2 ganger i året. De besøker oss oftere da 4 av 5 av deres barn+barnebarn bor her vi bor. Svigers - bor 45min kjøring unna. Besøker de 2-3 ganger i mnd. Anonymkode: 89251...a96
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #8 Skrevet 9. mai 2024 Mamma, ca 1-2 ganger i året. Pappa, ca en gang annen hvert år. Det er lettere for dem å komme hit, men de er ikke noe flinke de heller. Prioriterer helst andre ting og det er jo greit det. Svigerfar møter vi ofte, ikke nødvendigvis hos oss, men han bor nå i nærmiljøet. Noen ganger er det flere ganger på kort tid og så kan det fort gå et par måneder igjen. Anonymkode: b0eff...95d
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #9 Skrevet 9. mai 2024 Så sjeldent som mulig. Min gjenlevende forelder er narssissist, sees 1 gang i måneden. Mannen ser sin mor oftere, kanskje hver uke eller annenhver, jeg er med en gang i måneden. Jeg er introvert og sliter med fatigue. Kunne sikkert vært med til svigers oftere. Anonymkode: 42332...7e9 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #10 Skrevet 9. mai 2024 Mine er døde. Da de levde prøvde jeg hver andre mnd. De bodde 5 timer unna . Svigers ser vi minst 1 dag I uka, til tider oftere. Før så vi de hver dag, da bodde de 50 m unna og de hjalp meg i fjøset og med ungene da mannen jobbet borte. Nå bor vi 30 min unna med bil. Så blir minst 1 dag , men til tider mer også. Som denne uka har vi alt vært der 3 ganger Anonymkode: f36ae...f31
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #11 Skrevet 9. mai 2024 Pappa bor litt over 3 timer unna. Besøker ham ca. 1 gang i måneden, så lenge veiene er åpen. Mamma bor på sørlandet. Henne besøker vi ikke så ofte. Vi bor i Finnmark Anonymkode: 092db...e8d
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #12 Skrevet 9. mai 2024 Det skiftet på et tidspunkt. Vårt liv var så travelt at besøk ble begrenset til ferier. Selv om de først var i jobb hadde de jo helger og litt fleks, og inneklemte dager. Deretter ble de pensjonister. Så det er de som har reist i mange år nå. Nå er det også vi som tar jul og slikt. Anonymkode: e846c...d1e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #13 Skrevet 9. mai 2024 Morsomt! Jeg vil ha barn for å ikke bli ensom som gammel...men mine egne foreldre som tok akkurat samme valget har jeg flyttet langt vekk fra. Anonymkode: 99c57...e41 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #15 Skrevet 9. mai 2024 Vi ser begge sett med besteforeldre ca. 2-4 ganger i måneden. Noen ganger oftere også, men sjeldent det blir mindre enn to ganger i mnd. Begge par bor nært, ca. 20 min kjøring fra oss, og alle er pensjonister. Svigers er flinke til å komme hit på korte besøk, eller bli med/invitere ut på tur. Mine foreldre sliter litt med helsa, og kommer ikke like ofte, og er sjeldent med på noe annet enn besøk her eller der. Barna syns det er sånn passe kjedelig å besøke besteforeldrene, og nå som det skjer mer i helgene og på ettermiddagene foretrekker vi vel helst at de kommer til oss. Anonymkode: ea361...6dc
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #16 Skrevet 9. mai 2024 Svigers bor på nabogården, så de se våre barn daglig. Min mamma, som ble enke i 2021 bor snaut 1.5 t kjøring unna. Vi er det i høytider, en helg inne mellom, pp dagsbesøk for å hjelpe henne med tung, hun har også alle barnebarna alene (5stk mellom 5-14år ) boende 1 uke hver sommer . Jeg ringer min mamma ca 2-3x pr uke. Anonymkode: 7c337...726
strawberry88 Skrevet 9. mai 2024 #17 Skrevet 9. mai 2024 Mine foreldre bor 4 timer unna, vi er vell der ca. en gang i kvartalet. Og de kommer til oss 1-2 ganger i kvartalet. Har unge foreldre som fremdeles er i jobb. Vi har tre barn i spredt alder og de har sine aktiviteter/hobbyer. Så tiden strekker dessverre ikke til. Svigers bor i et annet skandinavisk land, og de ser vi 1-2 ganger i året. Samt at de er i jobb også. Skulle gjerne sett både mine foreldre og svigers oftere, men er begrenset hva vi både rekker og orker. Da reise med barn ikke er like enkelt, og fly er iallefall dyrt nå...
Tjoheiii Skrevet 9. mai 2024 #18 Skrevet 9. mai 2024 Vi bor i nærheten av både mine foreldre og svigerforeldre så vi møter hver av dem hvertfall en gang i uka, så får vi i tillegg litt hjelp til barnepass
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #19 Skrevet 9. mai 2024 Vi bor 45 mil unna. Ser dem vel i snitt med 1,5mnd i mellom, ofte vi som reiser dit, så kommer de hit noen ganger. Barn på 3, 7 og 10. Anonymkode: 7cec3...314
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #20 Skrevet 9. mai 2024 Mine foreldre: 2 ganger i året, men de er oftere hos oss. Bor 4,5t(+ pauser), og barna er for små enda til at vi rekker det på en helgetur etter jobb på fredag. Svigers går det 1-2 mnd mellom hver gang vi besøker. De bor 2,5t unna. Anonymkode: f2c35...eba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå