Gå til innhold

Hva tenker dere angående dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og barnefar har hatt ett godt samarbeid i noen år nå med en 50/50 løsning. Så fikk far en kjæreste, da sa han fra seg 50/50 og skulle bare ha annenhver helg. Det hadde vi en liten stund. Kjæresten flyttet inn nærmest dagen de ble sammen så da var nye kjæreste der under disser helgene. Så barnet og den nye kjæresten kjenner til hverandre. Men etter rundt fire helger med samvær, ønsket han bare samvær der han kunne komme og gå når han ville. Vi prøvde ut dette, men det var ikke noe godt for barnet. Han kunne komme to ganger på en uke, eller plutselig ikke på en måned. Og hver gang barnet spurte måtte jeg alltid jeg vet ikke når du ser pappa igjen. 

Nå har det begynt og komme litt atferdsvansker som kan skyldes dette. Vi har dialog med skole, og barnet skal nå gå fast til samtaler hos helsesøster. Der vi også har snakket om at barnet kan føle seg byttet ut, noe barnet bekrefter. 

Så over til poenget, jeg prøvde og nå sette opp en ny avtale. Der far kunne ha en times samvær en gang annen hver uke. Som vil si to ganger i måneden. Han sa det kunne fungere og han forsto at barnet trengte og vite når h*n fikk se han. Så nevnte jeg at jeg tenker det er fint at han kom alene på samvær inntil samvær øker. Da det er viktig for barnet og være trygg på at pappa er der. Og at de bygger opp det forholdet de nå holder på å miste. Og hvis samvær øker kan jo da ny kjæreste bli litt mer med. Da ble jeg ghostet, og fikk ikke noe svar. 

er det helt idiot av meg og mene at han burde komme på samvær alene, hvis de bare skal ha samvær 2 timer i måneden? De har vært samboere og kjærester siden januar i år. Så dette er ganske ferskt. Og det gikk veldig fort fra 50/50 til nærmest null samvær. 

Takk for at du tok deg tid til å lese, og takk for alle svar 💞

Anonymkode: 80b29...bd6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en bedriten far. Jeg ville krevd en fast avtale, eller at han bare holdt seg unna, men det er jo heller ikke godt for barnet. Veldig vanskelig! 

• Liker 1
Skrevet

Hei,

Det eneste du kan gjøre her i denne betente situasjonen er å ta kontakt feks. i morgen med familievernkontoret og be om mekling etter barnelova § 51. så tar dere det derfra. det er obligatorisk oppmøte minimum en time med utvidelse til flere timer. 

Finn informasjon om familievernkontoret i din kommune på https://www.bufdir.no

Håper dere kommer til en løsning som er til hjelp for dere alle. Lykke til!!

• Liker 2
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...