AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #1 Del Skrevet 9. mai 2024 Kanskje et rart spørsmål, men jeg merker stadig at det jeg alltid har trodd har vært standard ikke er det likevel, derfor spørsmålet: Vasker dere ansiktet morgen og kveld? Jeg har brukt ansikstrens som skummes med vann og skylt av med vann morgen og kveld i en årrekke. Nå har jeg gått over til rensegelé som ikke skal skylles av. Derfor er spørsmålet mitt om dere som bruker tilsvarende produkter vasker ansiktet før påføring eller ikke i det hele tatt? Anonymkode: eb0d6...0b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #2 Del Skrevet 9. mai 2024 På morgen kaster jeg først bare vann i ansiktet, så går jeg over med micellar water. Og tar på ansiktskrem før jeg drar på jobb. På kvelden bruker jeg micellar water først, så går jeg over med rensegel/krem etterpå. Anonymkode: 0032e...862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet 9. mai 2024 #3 Del Skrevet 9. mai 2024 Huden min har ikke godt av å bruke rens både morgen og kveld, på morgningen "vasker" jeg ansiktet med vann, og på kvelden bruker jeg ansiktsrens etterfulgt av serum og ansiktskrem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 9. mai 2024 #4 Del Skrevet 9. mai 2024 Med mindre man har fet og/eller uren hud, er det ikke nødvendig å rense huden om morgenen. Jeg bruker også kun lunkent vann om morgenen, etterfulgt av serum, fukt og solbeskyttelse. Ettersom jeg bruker både sminke og solbeskyttelse, er jeg nøye med å rense huden om kvelden. Jeg foretrekker en renselotion som jeg masserer godt inn i huden slik at jeg er sikker på at den har løst opp all sminke og solkrem, og skyller av med vann før jeg påfører nattserum og fukt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #5 Del Skrevet 9. mai 2024 Om kvelden bruker jeg gjerne skumrens. Om morgenen kun vann og dabber litt rundt med vaskeklut. Anonymkode: 13aa3...0e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #6 Del Skrevet 9. mai 2024 Dusjer to ganger i uka og vasker ansiktet samtisig. Anonymkode: db8a4...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 9. mai 2024 #7 Del Skrevet 9. mai 2024 Renser både morgen og kveld, dobbel rensing på kvelden pga solkrem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #8 Del Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dusjer to ganger i uka og vasker ansiktet samtisig. Anonymkode: db8a4...deb Samme her . Anonymkode: 6bf31...adc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #9 Del Skrevet 9. mai 2024 Her var det en del forskjellige svar, ja. Takk for svar, greit å høre hva andre gjør. Hva er greia med micellar water? Hvis man skal påføre rens med fingrene/bomullpads og så tørke forsiktig, men ikke skylle med vann, hva tørker man av med da? Anonymkode: eb0d6...0b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #10 Del Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dusjer to ganger i uka og vasker ansiktet samtisig. Anonymkode: db8a4...deb Virkelig? Du vasker vel ansiktet daglig? Øyerusk, fett fra mat, etter tannpuss/tanntråd etc. Altså, det er nasty å ikke vaske ansiktet minst én gang daglig. Anonymkode: 6c24f...5de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #11 Del Skrevet 9. mai 2024 Ja, vasker ansiktet både morgen og kveld. Anonymkode: 43a3c...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #12 Del Skrevet 9. mai 2024 Ja, jeg vasker i alle fall ansiktet. Når man likevel skal vaske hendene, for eksempel. Så går det selvfølgelig kjapt å kaste litt vann i ansiktet i samme slengen. Men å bruke ansiktsrens og dagkremer / natt kremer, og så videre det bruker ikke jeg tid på i alle fall. Sånne ting kan jo selvfølgelig bare tette til porer i ansiktet, og gjøre mer skade enn gavn. Anonymkode: af224...942 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #13 Del Skrevet 9. mai 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Her var det en del forskjellige svar, ja. Takk for svar, greit å høre hva andre gjør. Hva er greia med micellar water? Hvis man skal påføre rens med fingrene/bomullpads og så tørke forsiktig, men ikke skylle med vann, hva tørker man av med da? Anonymkode: eb0d6...0b0 Micellar water er ikke så skånsomt for huden som mange tror! Veldig mange reagerer dårlig på det over tid. Personlig dobbelrenser jeg på kvelden. På morgenen gjør jeg ingenting annet enn å "dabbe" litt fukt, springvann, på huden, for så å ta på fuktighetskrem. Lar det trekke inn et par minutter og så "låser" jeg inn fuktigheten med rosehip oil som jeg har tatt 5-6 tørkede nelliker oppi. (Denne metoden er som botox for huden, anbefaler det til alle) For øvrig ville jeg aldri ha brukt en rens som ikke skal skylles av. Hilsen spaeier. Anonymkode: 8cba7...8ae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #14 Del Skrevet 9. mai 2024 Renser morgen og kveld, men med en mildere rens på morgenen. På kvelden bruker jeg dobbeltrens-metoden siden ansiktet og huden utsettes for mye løpet av dagen Anonymkode: d94c6...e4e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #15 Del Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Micellar water er ikke så skånsomt for huden som mange tror! Veldig mange reagerer dårlig på det over tid. For øvrig ville jeg aldri ha brukt en rens som ikke skal skylles av. Hilsen spaeier. Anonymkode: 8cba7...8ae Dette! 🙏👏 Anonymkode: d94c6...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #16 Del Skrevet 9. mai 2024 Vasker med vann hver morgen (naturligvis, man må jo fjerne øyerusk og tannkrem osv), og renser om kvelden. Bruker rens som vaskes av, hvis ikke gnis jo bare skitten rundt? Det gir ingen mening. Anonymkode: cac07...c8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #17 Del Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Virkelig? Du vasker vel ansiktet daglig? Øyerusk, fett fra mat, etter tannpuss/tanntråd etc. Altså, det er nasty å ikke vaske ansiktet minst én gang daglig. Anonymkode: 6c24f...5de Bare tull. Samme som dem over her, 2-3 ganger i uken ifm dusj. Anonymkode: aaa10...61b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 9. mai 2024 #18 Del Skrevet 9. mai 2024 (endret) Har prøvd mye forskjellig: micellærvann, skummende rens, ikke-skummende rens, olje, bare vann, vaske kun på kvelden. Det eneste som fungerer bra for med er: på kvelden vasker jeg av solkremen og det lille av sminke jeg bruker med oljerens, etterfulgt av mild, ikke-skummende rens, serum og fuktighetskrem. På morgenen bruker jeg samme ikke-skummende rens, solkrem og bittelitt sminke. Vasker med konjac-svamp. Når jeg ikke vasker med noe på morgenen føles huden min mer ru, og hva enn jeg tar på over ser ikke like bra ut og holder ikke like lenge - kan være at t.o.m. solkremen ikke sitter like godt. Jeg har hud som tåler en del nå, men micellærvann er IKKE bra over tid. Det løser jo faktisk opp oljer, og hvis du rister på det så skummer det også. Drit langt i hva "hudeksperter" - inkludert dermatologer sier, det kan absolutt ha negativ virkning på huden. Endret 9. mai 2024 av katties 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 9. mai 2024 #19 Del Skrevet 9. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Virkelig? Du vasker vel ansiktet daglig? Øyerusk, fett fra mat, etter tannpuss/tanntråd etc. Altså, det er nasty å ikke vaske ansiktet minst én gang daglig. Anonymkode: 6c24f...5de Ja, det er faktisk normal hygiene å vaske daglig. Vi går ute, samler støv og masse andre partikler på ansiktet, svetter, øyerusk, osv. Mye av det som finnes i lufta i byer er ikke bra å ha på huden over lengre tid. Selv min bestemor som dusjet hele kroppen kun én gang i uka vasket ansiktet daglig. Endret 9. mai 2024 av katties Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #20 Del Skrevet 9. mai 2024 Vasker hver kveld. Om morgenen vasker jeg bare med vann på en bomullsdott. Huden min tørker ut om jeg vasker den unødvendig mye. Anonymkode: a9864...e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå