Gå til innhold

Jeg har lagt naboen over for hat.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det blir så personlig å krenkende for min helse.Når jeg hver dag hører lyder som irriterer meg over.Jeg blir vekket hver dag hele året klokken 05.30.Da er det tid for å stå opp over. Også er det smelling med ting i gulvet i noen timerSå er det stille fra ca 10.00. Jeg er så lei å merker jeg har hele menneske opp i vrangstrupen.Er det sånn når man bor i eldre blokk leiligheter?At andre senker din helse.Og spytter deg ut som en sliten vaskefille.

Anonymkode: 110c5...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det stille resten av dagen, så har du det bedre enn oss med barnefamilier rundt oss ... 😒

Anonymkode: ebaf8...ed0

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det stille resten av dagen, så har du det bedre enn oss med barnefamilier rundt oss ... 😒

Nei. Det er lyder, hard tramping, tissing dag ut og dag inn.psykisk terror.Jeg har mange ganger holdt på å klikke av gjentagende lyder som aldri forsvinner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør flytte til en enebolig, det der er dessverre helt normale lyder i blokk. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når du er såpass sensitiv og lite fleksibel så bør du ikke bo tett på andre. Du bør vurdere å flytte

Anonymkode: e45a4...14d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I all verden? Er du fra før vant til å bo alene på en isolert øy? Det der høres da ut som helt normale lyder fra et menneske som lever et normalt liv.

Kan det være at det er andre ting som egentlig plager deg? Da jeg var gravid og full av hormoner la jeg nabobikkja for hat. Jeg synes den bjeffet, vekket meg og plager meg døgnet rundt. Var hos naboen og klikket flere ganger pga støy fra hunden.

Nå er jeg ikke en hormonbombe lenger og jeg hører aldri den bikkja… ja, den bor fortsatt der 😂

Anonymkode: a92f9...c9e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja jeg irriterer meg noe fryktelig over naboene mine, hvis jeg hadde økonomisk mulighet hadde jeg kjøpt en enebolig i skogen imorgen! men så prøver jeg også å ikke irritere meg alt for mye, da irritasjon i seg selv er dårlig for helse. Mer skadelig enn naboene som bare lever livet sitt. 

Anonymkode: 11833...7ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ptsd og blir veldig engstelig av lyder fra naboene. Det har alltid vært veldig stille her, men nå har en barnefamilie fra helvete flyttet inn ved siden av. Så nå er jeg veldig utrygg i mitt eget hjem. Må tenke på hva jeg skal gjøre. Sommeren er verst, med mye uteaktiviteter på verandaen, mye stemmer og grilling og snakking i telefoner. Skjønner at det er normalt med for meg er det veldig triggende. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har ptsd og blir veldig engstelig av lyder fra naboene. Det har alltid vært veldig stille her, men nå har en barnefamilie fra helvete flyttet inn ved siden av. Så nå er jeg veldig utrygg i mitt eget hjem. Må tenke på hva jeg skal gjøre. Sommeren er verst, med mye uteaktiviteter på verandaen, mye stemmer og grilling og snakking i telefoner. Skjønner at det er normalt med for meg er det veldig triggende. 

Høres ut som en helt normal familie. Det er din PTSD som gjør at du reagerer unormalt på normale ting. Får du noe hjelp til hvordan du kan bli tryggere og håndtere slike ting bedre?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grüner skrev (3 minutter siden):

Høres ut som en helt normal familie. Det er din PTSD som gjør at du reagerer unormalt på normale ting. Får du noe hjelp til hvordan du kan bli tryggere og håndtere slike ting bedre?

Jeg vet det. Skal til en psykolog på tirsdag, skal høre om det kan være et tema. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt samme problem. Naboen har roa seg nå, regner med at hen har fått endel klager fra de fleste i blokka her. Men det var ganske ille, og det er fremdeles ille når hen setter i gang. Man kan fint bo i blokk og holde ut med vanlige nabolyder, men et sted går jo grensa for hva som er normalt og nødvendig.

Anonymkode: b453f...fe6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det blir så personlig å krenkende for min helse.Når jeg hver dag hører lyder som irriterer meg over.Jeg blir vekket hver dag hele året klokken 05.30.Da er det tid for å stå opp over. Også er det smelling med ting i gulvet i noen timerSå er det stille fra ca 10.00. Jeg er så lei å merker jeg har hele menneske opp i vrangstrupen.Er det sånn når man bor i eldre blokk leiligheter?At andre senker din helse.Og spytter deg ut som en sliten vaskefille.

Hvorfor huter du deg ikke på arbeid kl 7 selv? 

Anonymkode: de61f...fed

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har samme type naboer og ikke hatt en natt med søvn siden vi flytta inn. Men disse naboene er ekstra bråkete. Går ikke, de tramper. Hopper. Bråker. Natt og dag. Har bodd i blokk hele livet, aldri hatt naboer så bråkete som dette før. Så skjønner deg godt jeg, ts. 

Anonymkode: 598b6...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tramping er nå en ting, men naboen må da kunne få tisse uten at du klikker i vinkel? Hva skal vedkommende gjøre, holde seg og begrense urineringen til et antall ganger daglig som du bestemmer?

Du høres veldig dramatisk ut som karakteriserer det som «psykisk terror», du har altså sagt i fra og regner med vedkommende går inn for å plage deg?

Anonymkode: e1e2e...af1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.5.2024 den 12.13):

Nei. Det er lyder, hard tramping, tissing dag ut og dag inn.psykisk terror.Jeg har mange ganger holdt på å klikke av gjentagende lyder som aldri forsvinner.

Tissing dag ut og dag inn? Ja, ganske normalt å tisse hver eneste dag, opp til flere ganger om dagen faktisk. IKKE normalt å hisse seg opp over det (ei heller høre det). Du trenger hjelp

Anonymkode: 2bfe8...03a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som du har store problemer med deg selv.

Høres nå ut som normal familie. Her så starter første i huset kl 04.30 om morgenen ska være på jobb til 06. Vi andre står opp kl 05.45 . Taxi til yngste ko.mer 06.45. 

Folk må da kunne stå opp og dra på jobb, gå på do osv

Kansje vært bedre hvis du har så store vansker å få deg et annet sted å bo

Anonymkode: 3f7ed...44d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (På 9.5.2024 den 12.07):

-Man får kjøpt sov i ro ørepropper på apoteket

-man kan få rimelig enebolig på landet 

- man kan aksepter at det er slikt det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.5.2024 den 12.52):

Hvorfor huter du deg ikke på arbeid kl 7 selv? 

Anonymkode: de61f...fed

Veldig spesielt, som kjent jobber alle som bor i blokk fra 7.30- 15.30 

Anonymkode: 32492...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...