Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler jeg leser om og ser reklamer stadig vekk om par som drar på spa når en av dem har bursdag, eller drar på en tur sammen eller noe annet fint.

Dere som gjør dette: Hvordan skjer det? Hvem tar initativet? Blir du spurt hva du ønsker til bursdagen din, om du ønsker å gjøre noe spesielt, eller foreslår du det selv?

Har aldri fått oppleve noe sånt med kjæresten, men har så lyst og vet ikke hvordan noen par bare får sånt til å skje.

Sannsynligvis blir det at han gir meg en sjokolade og cheeze doodles eller noe, om jeg er heldig en blomsterbukett. Jeg er passert 40, men enda ikke opplevd at en kjæreste har gjort noe spesielt med meg på bursdagen.

En kollega fylte nylig 40, og mannen hadde bestilt kjærestetur til Japan! Det er ikke noe sånt jeg forventer, men er ønske om spa for kravstort, eller en teltovernatting ved sjøen med kakao, eller at han tar meg på en restaurant (har ikke skjedd eneste gang på 4 år)?

Anonymkode: c85a6...f66

AnonymBruker
Skrevet

Du spør han: "Du, kan vi ikke gå ut og spise på bursdagen min i år?"

Og så gjør dere det.

Enkelt og greit.

Anonymkode: 25d52...e87

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du forresten aldri fortalte en kjæreste hva du ønsker deg, eller tatt en kjæreste med på noe når han har bursdag? Siden du aldri har opplevd noe sånt når "en av dere" har bursdag mener jeg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du forresten aldri fortalte en kjæreste hva du ønsker deg, eller tatt en kjæreste med på noe når han har bursdag? Siden du aldri har opplevd noe sånt når "en av dere" har bursdag mener jeg.

Det stemmer. Jeg har spurt han hva han har lyst til å gjøre når han har bursdag, men han ønsker seg ikke noe mer enn f.eks. en kake og og en hjemmelaget middag. Han spør aldri hva jeg ønsker å gjøre på bursdagen min. Han har spurt hva jeg vil ha i gave, men jeg ønsker jo ikke gaver. Jeg ønsker meg et romantisk spaopphold, eller en romantisk overnatting ved sjøen bare oss to, sånne ting. Men han spør aldri.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det stemmer. Jeg har spurt han hva han har lyst til å gjøre når han har bursdag, men han ønsker seg ikke noe mer enn f.eks. en kake og og en hjemmelaget middag. Han spør aldri hva jeg ønsker å gjøre på bursdagen min. Han har spurt hva jeg vil ha i gave, men jeg ønsker jo ikke gaver. Jeg ønsker meg et romantisk spaopphold, eller en romantisk overnatting ved sjøen bare oss to, sånne ting. Men han spør aldri.

Men, da er det jo for deg å si at årets gave ønsker jeg at er: [fyll inn det som passer]

Lykke til❣️

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du spør han: "Du, kan vi ikke gå ut og spise på bursdagen min i år?"

Og så gjør dere det.

Enkelt og greit.

Dette må komme fra kjæresten, ikke fra ts sin side. 

Anonymkode: c9e0f...344

AnonymBruker
Skrevet

Spa er temmelig dyrt, ihvertfall på bra steder. Man får ikke mye spa for prisen av ei kake liksom (om det er nivået han vil ligge på). Men kanskje han eller familien har tilgang på å låne eller leie ei hytte? Hvis du vil overnatte ved sjøen altså. 

Anonymkode: 8c25b...e28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg inviterte dama på spa hotell på bursdagen hennes. Jeg spurte ikke, men ga henne beskjed hvor og når hun skulle møte opp. Hadde sjekket at hun ikke hadde andre planer.

Alle er forskjellig,. Sånn det er for meg og de damene jeg har blitt kjent med i voksen alder (30-40 årene), er at damene liker å bestemme til daglig over småting. Men de må skjønne at jeg som er mann kan, vil og faktisk tar ledelsen og initiativ på en veldig tydelig måte av og til. En tilbakemelding et par tidligere kjærester har gitt meg, er at de føler seg som en liten jente når jeg tar styringen og forteller de hva som skal skje og hvordan . Og at det er en bra ting. Men det er ikke det samme som å være kontrollerende og dominant på en negativ måte. Det gjelder å velge sine øyeblikk. Jeg lar dama være sjefen, helt til jeg bestemmer at jeg er sjefen 🙂

Anonymkode: acfa9...8e9

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Spa er temmelig dyrt, ihvertfall på bra steder. Man får ikke mye spa for prisen av ei kake liksom (om det er nivået han vil ligge på). Men kanskje han eller familien har tilgang på å låne eller leie ei hytte? Hvis du vil overnatte ved sjøen altså. 

Anonymkode: 8c25b...e28

Det må ikke være spa, ville blitt overlykkelig om han ville ta meg med på overnatting ved sjøen eller ved et vann i skogen også. Ønsker meg at han vil gjøre noe sammen med meg på bursdagen min.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dette må komme fra kjæresten, ikke fra ts sin side. 

De damene som har den innstillingen opplever ikke mye her i verden!

Anonymkode: 72d9f...1e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De damene som har den innstillingen opplever ikke mye her i verden!

Eller de får kjærester som tar initiativ. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Er ikke et romantisk opphold en form for en gave da ? Kan ikke forvente å få i pose og sekk

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Pappy skrev (4 minutter siden):

Er ikke et romantisk opphold en form for en gave da ? Kan ikke forvente å få i pose og sekk

Pose og sekk? Selvsagt er spaopphold en gave. Men han tenker nok ikke tanken engang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Eller de får kjærester som tar initiativ. 

Sant nok. Men da må de jo initiere noe med han… 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sant nok. Men da må de jo initiere noe med han… 

Initiere hva? Det er han som tar initiativ. Hun må bare vise at hun ikke dater tafatte menn. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Initiere hva? Det er han som tar initiativ. Hun må bare vise at hun ikke dater tafatte menn. 

Det er en selvmotsigelse.

Ingen selvoppofrende og bra mann tar initiativ overfor en sånn dame. Kun tafatte menn som liker å få ting på sin måte, initierer noe med en passiv dame.

AnonymBruker
Skrevet

Enten må du jo svare ærlig når han spør om gave "den beste gaven hadde vært om du tok initiativ til noe romantisk å gjøre sammen. Om det så er spaopphold, restaurantbesøk eller en overnattingstur et sted, ikke prisen som har noe å si, men at du har lyst til å gjøre noe koselig for meg og med meg"

Evnt, hvis du ikke liker å være så direkte (noe man burde kunne være i langvarig forhold, men men) så kan du forsøke deg på en jombinasjon av hint og direkte. "Anne fortalte på jobben at hun hadde fått tur til Japan i bursdagsgave av mannen! Det høres kanskje litt voldsomt ut, men jeg liker tanken på å gjøre noe sammen som bursdagsgave, så om du sliter med å finne gaver er opplevelser med deg som blir en overraskelse den beste gaven ❤️ )

Anbefaler ikke kun hinting, fallhøyden er så stor da

Anonymkode: 3315d...c43

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Pose og sekk? Selvsagt er spaopphold en gave. Men han tenker nok ikke tanken engang.

Nei mye mulig han ikke tenker tanken om det bare er materielle ting du har sagt du ønsker deg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enten må du jo svare ærlig når han spør om gave "den beste gaven hadde vært om du tok initiativ til noe romantisk å gjøre sammen. Om det så er spaopphold, restaurantbesøk eller en overnattingstur et sted, ikke prisen som har noe å si, men at du har lyst til å gjøre noe koselig for meg og med meg"

Evnt, hvis du ikke liker å være så direkte (noe man burde kunne være i langvarig forhold, men men) så kan du forsøke deg på en jombinasjon av hint og direkte. "Anne fortalte på jobben at hun hadde fått tur til Japan i bursdagsgave av mannen! Det høres kanskje litt voldsomt ut, men jeg liker tanken på å gjøre noe sammen som bursdagsgave, så om du sliter med å finne gaver er opplevelser med deg som blir en overraskelse den beste gaven ❤️ )

Anbefaler ikke kun hinting, fallhøyden er så stor da

Anonymkode: 3315d...c43

Hvorfor skal man bare hinte ? Si det som det er. Da blir det ingen misforståelser

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Pappy skrev (2 minutter siden):

Nei mye mulig han ikke tenker tanken om det bare er materielle ting du har sagt du ønsker deg

Jeg har jo sagt at jeg nettopp ikke ønsker meg materielle gaver. Men han spør aldri om noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...