Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er de verste naboene de som tar seg en fest av og til men som er rolig og stille ellers? Eller naboer med barn som begynner å løper og roper rett over hodet ditt kl 7? Også på de dagene du har fri? 

Mine naboer er nr 2. Jeg kan ikke lengere sitte oppe seint å se en film når jeg har fri pga at jeg våkner kl 7 dagen etter av løping frem og tilbake i leiligheten over. Skjønner at barnet vil løpe, men er det ikke vanlig å ta litt hensyn til sine naboer? 

Anonymkode: 35a6c...2b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil heller bli vekket kl 7 av et barn som løper, men jeg syns barn har en natulig plass i samfunnet.

Kan du sove med ørepropper? Kan du se filmen og ta en liten ettermiddagshvil neste dag? Har du bedt naboene om å prøve å holder barnet i ro til kokken 8?

Jeg tenker at lyder fra naboene er normalt når man bor tett, men det skal mye til at jeg våkner av kjente lyder. Jeg våkner derimot når naboene røyker ute på morrakvisten, men det får så være. De er hyggelige på alle andre måter, det er viktigere. Dessuten gjør sikkert jeg også ting som irriterer, så det går vel opp i opp.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har heldigvis ingen over. 

Men jeg kan relatere. De ved siden av har en baby som skriker dagen lang, den skriker når den er sur og den skriker når den er glad og den skriker på natta, og det er lytt her. 

Før bodde jeg i en blokk som omtrent var klinisk barnefri, men masse unge som hadde sine fester. Jeg var jo en av dem. 

Jeg hadde heller tatt det. Fest er sporadisk og i helger, hvor jeg gjerne er oppe seint selv. Barn er en konstant plage, døgnet rundt, hver dag. 

Jeg tror ikke du kan be dem få ungen til å slutte å løpe, altså... men jeg håper da de lufter den iblant.

Går det an å etterisolere kanskje?

Hvis ikke får du bare få deg et kosteskaft og være den sure naboen som dunker i taket.

Anonymkode: 46a95...9b2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har heldigvis ingen over. 

Men jeg kan relatere. De ved siden av har en baby som skriker dagen lang, den skriker når den er sur og den skriker når den er glad og den skriker på natta, og det er lytt her. 

Før bodde jeg i en blokk som omtrent var klinisk barnefri, men masse unge som hadde sine fester. Jeg var jo en av dem. 

Jeg hadde heller tatt det. Fest er sporadisk og i helger, hvor jeg gjerne er oppe seint selv. Barn er en konstant plage, døgnet rundt, hver dag. 

Jeg tror ikke du kan be dem få ungen til å slutte å løpe, altså... men jeg håper da de lufter den iblant.

Går det an å etterisolere kanskje?

Hvis ikke får du bare få deg et kosteskaft og være den sure naboen som dunker i taket.

Anonymkode: 46a95...9b2

Jeg vet at ungen skal få løpe. Men kanskje ikke tidlig om morgenen . 

AnonymBruker
Skrevet

Leser flere innlegg der man ikke tar med ungene ute på lekeplass så tidlig pga at man ikke skal plage naboene 🤔. Men å plage naboene inne så tidlig er greit?

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gamle folk som bråker fra 06.00 hver morgen hele året.

Anonymkode: e30ec...d3d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bryr meg verken om 1 eller 2. Jeg derimot naboer som er innpåslitne, masete/klagete og nysgjerrige har jeg et veldig anstrengt forhold til.... 

Anonymkode: 42ecd...8e2

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gamle folk som bråker fra 06.00 hver morgen hele året.

Anonymkode: e30ec...d3d

Hva bråker gamle folk med?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Øreplugger.

Anonymkode: 1757a...514

AnonymBruker
Skrevet

Til og med tenåringen min har sluttet å sove lenge om helgene. Våkner av løpingen han også. Og han sover gjennom det meste av bråk han 🤔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også noen naboer med barn som er skikkelig slitsomme. Begynner med hyl og skrik og misting av tunge ting i gulvet før kl. 6. I tillegg er mor ustabil og kjefter, smeller, hyler og gråter, så hun skremmer barnet (og meg). Her forleden smalt jeg er par ganger med døra, og da hørte jeg den frekke dama si høyt "herregud som hun smeller med den døra". Da var det plutselig nok for meg, verdens mest konfliktskye person, og jeg ropte høyt "det er i hvert fall bedre enn naboer som bråker hele jævla dagen!". De har roet seg etter det. Og jeg skjønner ikke hvordan jeg turte, men herregud så deilig det var å få det ut! 

Anonymkode: a36ca...cc2

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Festbråk gir meg angst, men barn som leker er bare fint å høre på. Våkner hver dag til at naboens 4-5 åring løper rundt og har det artig, og så smiler jeg.

Anonymkode: 2fed7...9e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå bor jeg i enebolig. Men jeg merker pensjonister!! Er mange rundt meg. Den vet ikke hvilken dag det er eller hvor mange klokka er. Dem jobber på alle dager og uansett klokka. Det reagerer jeg på. Soverommet rett ved inngangspartiet til naboen. Dem kommer alltid sent hjem fra bobiltur. Sånn type kl 02. Og da må det ryddes ut av bobilen. Og kaste glass og metall så det jomes. Også må vi gjøre noe falleferdig når det er rød dag. For dem vet jo ikke hvilken dag det er. For alle dager er jo like!!  Jaja. 

Anonymkode: 20674...33b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå bor jeg i enebolig. Men jeg merker pensjonister!! Er mange rundt meg. Den vet ikke hvilken dag det er eller hvor mange klokka er. Dem jobber på alle dager og uansett klokka. Det reagerer jeg på. Soverommet rett ved inngangspartiet til naboen. Dem kommer alltid sent hjem fra bobiltur. Sånn type kl 02. Og da må det ryddes ut av bobilen. Og kaste glass og metall så det jomes. Også må vi gjøre noe falleferdig når det er rød dag. For dem vet jo ikke hvilken dag det er. For alle dager er jo like!!  Jaja. 

Men dette er ikke hver dag? Jeg våkner til tramping og løping kl 7 hver fridag 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor mellom naboer med barn som skråler og hopper på trampoline fra tidlig til sent/samt baby som skriker. På den andre siden så har jeg noen med tenåringer som har bråkete fester innimellom. 

Jeg har ingenting i mot verken tenåringsfamilien eller de små barna. De jeg ikke liker er foreldrene til de små barna som klager bare man har den minste fest. De skjønner nok ikke hvor mye de bråker selv og at de burde tåle litt de også.

Anonymkode: dccbb...a2b

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en nabo som røyker cannabis ved alle døgnets timer

Anonymkode: cf6c8...912

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en nabo som røyker cannabis ved alle døgnets timer

Anonymkode: cf6c8...912

Gjør det noe? Siver det inn hos deg?

Barn er verst. Eller alle som bråker! Ingen naboer ❤️

Anonymkode: a6d2f...4e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men dette er ikke hver dag? Jeg våkner til tramping og løping kl 7 hver fridag 

Hver fridag ja. Er mange pensjonister rundt meg. Alle tviholder på eneboligen sin. Så er det mange småbarns familier som sliter med å finne seg hus her. Jeg har bodd i blokk selv jeg som ungdom. Er var på lyder. Derfor jeg flytta på landet. Og har ikke planer om å flytte til leilighet lell om mine barn har forlatt redet. Jeg liker å ha plass rundt meg. Er for ung til å kjøpe meg ei leilighet i sentrum her. 

AnonymBruker
Skrevet

Verste naboen må jo være den som ble beskrevet i en annen tråden her som fyrte i bålpanna hver forbanna kveld på terrassen under deres veranda i en firmannsbolig.

Anonymkode: 405df...396

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er de verste naboene de som tar seg en fest av og til men som er rolig og stille ellers? Eller naboer med barn som begynner å løper og roper rett over hodet ditt kl 7? Også på de dagene du har fri? 

Mine naboer er nr 2. Jeg kan ikke lengere sitte oppe seint å se en film når jeg har fri pga at jeg våkner kl 7 dagen etter av løping frem og tilbake i leiligheten over. Skjønner at barnet vil løpe, men er det ikke vanlig å ta litt hensyn til sine naboer? 

Jo det pleier å være vanlig å ta hensyn. Kan hende dem ikke er klar over at det bråker sånn for deg? 

Du kan jo prøve å si ifra. Jeg hadde gitt dem en tegnebok til barnet 🤭. Hint hint 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...