AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #1 Skrevet 9. mai 2024 Har store vansker med å delta sosialt og har slitt med sosial angst, panikkangst og generell angst og mindreverdsfølelse i alle år grunnet ekstrem traumatisk barndom. Traumene har jeg jobbet mye med fra jeg ble myndig, men jeg føler at jeg kanskje har tatt mer skade enn jeg selv tror. Det emosjonelle er mye bedre enn før men det er mange andre ting som har manifestert seg. Det er ingenting som feiler mitt intellekt, annet enn at jeg får bare ikke uttrykkt meg som jeg ønsker. Føler ofte at jeg tenker en ting men sier noe annet i samme "gata" og det kan oppfattes rart? Eller at poenget mitt ikke kommer helt frem. Så overtenker jeg på det etterpå og gir meg selv juling psykisk i flere dager. Dette er blitt et stort problem for meg. Hvis jeg skal ta en telefon i jobbsammenheng må jeg skrive ned ordrett hva jeg skal si, på forhånd. Og må formulere det flere ganger før jeg får det riktig. Føler også at andre i sosiale settinger alltid vet de rette tingene å si, har gode "comebacks" og får samtaleflyten til å gå lett. Jeg føler at ordene mine sitter fast inne i meg, jeg kan liksom "føle" hva jeg har lyst til å si men jeg finner ikke ordene man bruker, før senere.. Og da kommer de negative tankene, hvorfor sa jeg ikke det sånn. Hvorfor datt det dér ut? Dette skjer hele tiden hver eneste dag. Jeg prøver å "la det gå" men det hjelper ikke. Anonymkode: 55528...103 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #2 Skrevet 9. mai 2024 Ja det kunne vært lurt. Logoped er forresten ikke kun på de som sliter med stamming. De jobber med alle som på en eller annen måte har problemer med kommunikasjon noe som det fremstår at du har. Anonymkode: d1f9d...217
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #3 Skrevet 9. mai 2024 Kanskje du har språkvansker? Lurt å sjekke ja. Anonymkode: 2ac9b...42d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå