Gå til innhold

Fettkuler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fettkuler en del steder på kroppen, og det henger sikkert sammen med at jeg har en del for mye fett både her og der.

Jeg sliter en del med nerver i klem og nå virker deg som disse nervene klemmer på de fettkulene så de gjør vondt. Det kjipe er at det sikkert er 20-30stk nederst i magen som er ømme når jeg klemme på dem. Kan dette gå over liksom? Jeg kan jo ikke fjerne den mengden fettkuler. Har også en del små av dem på venusberget, som også kan gjøre litt vondt.

Kjenner jeg begynner å bli stressa og lurer på om noen har opplevd lignende?

Anonymkode: 5d20a...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du vært hos lege som har sagt at det er fettkuler eller hvordan vet du det? Hvor lenge har du hatt dem? Om du har nerver i klem anbefaler jeg at du finner en god kiropraktor og ideelt sett begynner på yoga.

Anonymkode: d9412...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Har du vært hos lege som har sagt at det er fettkuler eller hvordan vet du det? Hvor lenge har du hatt dem? Om du har nerver i klem anbefaler jeg at du finner en god kiropraktor og ideelt sett begynner på yoga.

Gått til kiropraktor og fysio i over 1 år nå. Jeg vet ikke at det er det, men det er det de regner med. Må i så fall en tur til hudlege. Sliter også med en sykdom som heter hidrasentis supperativa som er byller som oppstår pga betennelse i hårsekker, Meen oppfatter ikke disse byllene som det. Virker som fettkuler, og det er vel egentlig ikke så mye annet det kan være heller. Er det kreftsvulster så er det i så fall 30 stk av dem og da er jeg fucked uansett🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du burde få sjekket kuler på armen og ikke bare anta at det er en fettkul. Jeg har en kul på armen jeg har sjekket hos lege som visste seg å være fettkul. Det er røntgen av kulen de tar, ultralyd.

Uansett om det er kreftsvulster er det bedre få sjekket det opp, enn å la være fordi jo tidligere jo bedre prognose.

Anonymkode: e68b1...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke si du er fucked om det er kreftsvulster. Kreft er ikke nødvendigvis død og mange overlever

Sjekk ut den emosjonelle rot årsaken bak kreft.

Anonymkode: e68b1...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gått til kiropraktor og fysio i over 1 år nå. Jeg vet ikke at det er det, men det er det de regner med. Må i så fall en tur til hudlege. Sliter også med en sykdom som heter hidrasentis supperativa som er byller som oppstår pga betennelse i hårsekker, Meen oppfatter ikke disse byllene som det. Virker som fettkuler, og det er vel egentlig ikke så mye annet det kan være heller. Er det kreftsvulster så er det i så fall 30 stk av dem og da er jeg fucked uansett🙈

Du må komme deg til legen. For å sjekke. Og det trenger ikke være kreft, kan være masse annet som hovne lymfeknuter feks.

Bra du går til behandling for nerver i klem, men om du ikke får effekt av det burde du bytte behandlere. Om du har en fysioterapeut som bare gir deg et program du ikke følger må du komme deg til en manuellterapeut i stedet. Hvis du bor i Oslo anbefaler jeg manuellterapeutene på Ullevål og Tåsen fysioterapi og trening. Og kiropraktorer på Nemus.

Siden du kommenterer at du har for mye fett og en betennelsessykdom ville jeg tatt tak i kostholdet. Tipper det ikke er så lett å trene med nerver i klem så ville begynt med kostholdet først. Ikke fordi du skal slanke deg nødvendigvis, men fordi du må få ned betennelsene i kroppen. Mat kan være med å øke eller senke lavgradig inflammasjon i kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...