Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter jeg hadde et kraftig astmaanfall for noen uker tilbake så klarer ikke kroppen min å falle til ro. Jeg får ikke ned til pulsen min til normal hvilepuls på rundt 60 (har ikke vært nede i 60 siden da) og den ligger nå på 75-90 om natten. 
Jeg er mye våken, bare våkner for å sovne igjen, mindre drømmesøvn (jeg drømmer egentlig veldig mye) og jeg er veldig trøtt og sliten. 
Jeg legger meg til samme tid rundt 23 (litt dårlig med skjermbruk om dagen..), står opp ca samme tid 08. 

Jeg har prøvd litt yoga, trent litt, gått turer, hvilt osv. Ingenting klarer å roe kroppen. Vil tro det kanskje er medisiner? Men kanskje noen her har noen triks? 

Anonymkode: 8db94...b6f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde søvnproblemer med bla. høy puls og mange, mange oppvåkninger. Fikk prøve blodtrykksmedisiner som jeg tok noen timer før jeg skulle sove, det hjalp meg.

Anonymkode: 363c5...ee2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar betablokker på morgningen for å få ned hvilepulsen og tar også en liten dose rett etter trening. 
Har også tatt innsovnings tablett i mange år, men legen er nå blitt strengere med å skrive dette ut til meg, så nå har jeg ikke tatt medisin på flere døgn

Litt utenfor tema. Men jeg sliter med innsovningen og kom over en artikkel her om dagen. Så nå prøver jeg den metoden. Jeg legger meg ikke før jeg blir stuptrøtt. Jeg sitter nå oppe til langt på natt og sovner ikke før i to-tre tiden, og står opp til normal tid i syv - åtte tiden 

Prøver å unngå skjermtid og hører på lydbøker. Da klarer jeg å holde meg unna tankekjøret og tenker hele tiden at det gjør ingenting om jeg må sitte oppe hele natten (jeg tar hjemmekontor hyppig hvis kvaliteten på søvnen er skikkelig dårlig. Arbeidsgiver har godtatt dette). 

Jeg har faktisk klart å sovne uten medikamenter de siste 5 nettene. Og det eneste som plager meg nå er at jeg får ekstremt urolige bein.

Anonymkode: b4b51...774

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...