Gå til innhold

Planlagt KS - plutselig veldig engstelig for at fødselen skal starte tidligere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, nå fikk jeg plutselig litt panikk her. Skriver her i håp om å få noen beroligende/trøstende ord. Men vil selvsagt ha ærlige svar fra de av dere som ønsker å svare 😊

Jeg skal ha planlagt keisersnitt i slutten av mai, 9 dager før termindato. Har to barn fra før, hvor begge fødslene endte veldig dramatisk (derav det planlagte keisersnittet denne gangen). 

Nå ble jeg altså skikkelig engstelig for at babyen skal komme før det planlagte snittet. Jeg vet jeg allikevel får keisersnitt, bare at det blir litt mer hast.

Men saken er den at siste fødsel var relativt raskt. Fra 4 cm til full åpning tok det kun 2 timer. Første fødsel var mer "normal" mtp tid, og fra første rie til babyen var ute tok det vel ca tolv timer (usikker på hvor lenge jeg var i aktiv fødsel, men var ikke sånn superrask). I tillegg har moren min kun hatt styrtfødsler når hun fikk sine tre barn. Har brukt omtrent tre timer på alle barna.

Det som beroliger meg litt er at begge barna mine kom rundt termin (første fire dager etter, andre en dag før). Men samtidig skremmer det vettet av meg å tenke på at det kan skje før, og at jeg i verste fall ikke vil rekke keisersnitt. Får rett og slett dødsangst av tanken på enda en dramatisk vaginal fødsel, og er oppriktig redd for at babyen eller jeg ikke skal overleve... 

Dere som har fått flere barn, har de stort sett kommet til omtrent samme tid? Kan jeg kanskje gå ut ifra at denne babyen ville kommet rundt termindato hvis fødselen startet av seg selv, siden de to andre gjorde det?

Jeg får jo ikke gjort så mye med det uansett... Men håper angsten roer seg litt og at den ikke bare blir verre fram mot terminen.

Anonymkode: 71ce4...4e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mine har komt 15 dager før, 13 dager før,  1 dag etter, 3 dager etter. Fikk igangsetting på femtemann 1 uke før termin pga nr fire var nær å ende i dødfødsel...

Anonymkode: 2c1c0...158

AnonymBruker
Skrevet

Dette går fint :) selvom det gikk fort fra 4 cm sist hadde du kanskje hatt en stund med modningsrier først?  Ta kontakt med føden dersom du får noen som helst tegn til fødselstart (vannavgang, rier, blodslim etc), så blir du tatt raskt inn og ks fremskyndet før du går i aktiv fødsel :) lykke til! 

Anonymkode: 62b9b...cd6

AnonymBruker
Skrevet

Barn 1 uke 36, barn 2 termindato, barn 3 10 dager etter termindato 

Anonymkode: d285b...2d6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk planlagt KS nesten 3 uker før termin. 

Anonymkode: 4fa59...651

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...