Gå til innhold

Far vil at barna skal møte den nye damen allerede

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble slutt mellom oss 29 desember i fjor, 1 mnd senere er han i nytt forhold, nå har de vert sammen litt over 3 måneder. Barna våre er 11,8, 7 og minsten er 1 år i Juni, han har de 3 største anhver uke og minsten anhver helg og en gang i uka, vi er enig om at hn minste skal være 50/50 fra 3 år.

Jeg synes det er for tidlig at hun møter barna, er jeg vanskelig her?

de 3 største håper at jeg og far skal bli sammen igjen ,men det skjer ikke, jeg er helt ferdig med han, da det siste året ikke har vert bra, prøvde pga minsten. Vi har vert kjærester siden vi var 14 og giftet oss når vi var 23, nå er vi 33.

Anonymkode: a7ebd...084

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er for tidlig.

Anbefales det ikke minst 1 år? 

Anonymkode: c1b44...7f6

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Altfor tidlig 

Anonymkode: d4aa2...cee

• Nyttig 2
Skrevet

Sånn i utgangspunktet kan du ikke styre det, men om du og far har en grei dialog så kan du kanskje forsøke å gå ham litt i møte. Kanskje kan han fortelle ungene at han har fått en ny kjæreste nå. Og så kan han satse på å introdusere henne over sommeren. Om ungene deres håper på at dere skal bli i lag igjen kan det kanskje være en fordel at de får gjennomført den første sommerferien med dere hvor dere ferierer med dem hver for dere, UTEN ny partner som er tydelig med i bildet. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar

Ja synes det også er veldig tidlig.

Far skal jobbe hele sommeren i år, da han har fått ny jobb, så jeg har de mest i ferien, de er der de ukene de skal ,men skal ikke bort med far i år. jeg skal 2 uker til finnmark med dem , dette er far informert om og synes det er ok

AnonymBruker
Skrevet

Du kan gjerne ha en mening om det, men du kan likevel aldri nekte han.. Vel, enkelte kvinner begynner med samværssabotasje, noen lykkes ganske godt, andre ikke.

Du kan jo prøve ut det for å bli hørt? 

Anonymkode: bd819...33a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan gjerne ha en mening om det, men du kan likevel aldri nekte han.. Vel, enkelte kvinner begynner med samværssabotasje, noen lykkes ganske godt, andre ikke.

Du kan jo prøve ut det for å bli hørt? 

Nei, det er ikke til barnas beste og de kommer først

• Liker 1
Gjest Spade
Skrevet

Enig med deg, det er altfor tidlig

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det er ikke til barnas beste og de kommer først

Nei, hva da?

Mener du det ikke er lov? 

Da må du nesten vise til den loven. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ble slutt mellom oss 29 desember i fjor, 1 mnd senere er han i nytt forhold, nå har de vert sammen litt over 3 måneder. Barna våre er 11,8, 7 og minsten er 1 år i Juni, han har de 3 største anhver uke og minsten anhver helg og en gang i uka, vi er enig om at hn minste skal være 50/50 fra 3 år.

de 3 største håper at jeg og far skal bli sammen igjen ,men det skjer ikke, jeg er helt ferdig med han, da det siste året ikke har vert bra, prøvde pga minsten. Vi har vert kjærester siden vi var 14 og giftet oss når vi var 23, nå er vi 33.

Det som er.. Er at det egentlig ikke spiller så stor rolle her hva du syns. Far kan velge å introdusere den nye damen når han ønsker - uavhengig av om du syns det er tidlig. Det er fars valg. 

Forøvrig er jeg enig i at det er noe tidlig, men det er opp til hver enkelt forelder når de vil gjøre slikt. 

Ingen kan si noe om hvordan det vil påvirke barna da dette er individuelt. Jeg har selv ikke introdusert ny partner før rundt 8mnd.. Mens far har introdusert sine (2) partnere tidligere enn hva jeg syns var ok. Det gikk helt fint. Han er nå gift med nr 2 - der møtte barna henne etter kun 4 uker - til min store frustrasjon 😂🙈 Men ikke mitt valg, ikke mitt liv, ikke min avgjørelse.

Man kan ikke diktere hva den andre skal gjøre. Du kan bare gjøre det beste ut av hva han velger å gjøre. 

Anonymkode: 0198a...262

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Klart det er tidlig, men dessverre ikke noe du får gjort noe med eller kan motsette deg. 

Anonymkode: 9537f...277

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, hva da?

Mener du det ikke er lov? 

Da må du nesten vise til den loven. 

Hvordan i all verden får du ikke til barnas beste til å bli ikke lov?

Anonymkode: 3e0e6...f38

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan i all verden får du ikke til barnas beste til å bli ikke lov?

Anonymkode: 3e0e6...f38

Som sagt, det er irrelevant hva som er barnas beste..  

AnonymBruker
Skrevet

Exdamen til min mann nektet meg i flere år.

Når hun fikk seg type gikk det ÉN uke før barnet ble introdusert.

Hun sa ikke til faren at hun hadde møtt noen, bare tok med typen for å introdusere han da hun skulle hente datteren etter endt samvær hos faren.

🖕

Anonymkode: 63a54...cf7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen

har bestilt time hos fvk for og snakke om dette, helt greit hun møter barna med tiden,men ikke etter 4 måneder, vet når venninne min skilte seg ,fant egge seg kjærester fort,men de var heldigvis nøye og tenkte på barna, og ventet 1 år.

AnonymBruker
Skrevet

MINST et år alene, så et år på å langsomt introdusere venner, familie, barn.

Tro meg, vi rundt har ikke lyst til å involvere oss med den nye før etter lang tid.

Anonymkode: 4ef32...65a

AnonymBruker
Skrevet

«Problemet» er at far ikke trenger å hensynta verken hva du synes, hva eventuelt FVK synes osv. Han kan gjøre akkurat som han selv vil. 

Min xmann introduserte sin elskerinne (og hennes barn) til våre barn (6 og 11 år gamle) kun en uke etter at han flyttet fra meg/oss. En måned senere flyttet han sammen med henne og hadde samvær i deres felles hjem. Til tross for anbefaling fra FVK om å vente med å instrodusere ny kjæreste. 

Da jeg sa til han at jeg syntes det var altfor tidlig - både at ungene møtte henne og at de flyttet sammen - fikk jeg beskjed om at jeg var vanskelig og bitter….

Anonymkode: 4bd2c...085

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 20.58):

Min eks møtte ny kjæreste i starten av måneden og på slutten av samme måned hadde hun flyttet inn. Heldigvis har det vart, de har 3 år sammen, hus og to små. De syns selv at 3 år er lenge så nå skal de gifte seg. 

Anonymkode: d4c54...f16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...