AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #1 Skrevet 8. mai 2024 Hvordan var det? Hva følte du, hvilken tanker hadde du og hvordan fungerte det i praksis? Årsaken til at jeg lurer er fordi jeg tror min kone forlot meg for en annen, å lurer litt på hva som egentlig foregår. Får ikke henne på tale. Det er så fjernt i mine øyne så klarer ikke å forstå. Anonymkode: 31b73...d47
novembertrist Skrevet 8. mai 2024 #2 Skrevet 8. mai 2024 Jeg gjorde det da jeg var 33 (hadde ett barn) med min barndomskjæreste. For meg hadde nok forholdet da i realiteten vært over lenge, men jeg hadde ikke villet innse det, jeg ville så gjerne at det skulle fungere. Fordi jeg ikke lenger hadde noen følelser ble også bruddet veldig enkelt for meg. Dessverre ble det veldig vanskelig for partneren, og er det en ting jeg virkelig angrer på i dag er det at jeg ikke sørget for et ryddigere brudd, jeg burde gått ut av forholdet og vært alene en stund, uten å se på det nye forholdet som en enkel vei ut. Hvis partneren din har det som meg, at hun nærmest virker følelsesløs i dette er nok det for at hun har bearbeidet bruddet lenge. Dessverre tror jeg det da er lite du kan gjøre annet enn å innfinne deg med det og bidra til et godt samarbeid om evt barn. I dag er jeg 51 og jeg har fortsatt dårlig samvittighet for det jeg gjorde. Det nye forholdet var bra en stund, men mange ganger har jeg tenkt at det hadde vært bedre å vært der jeg var, ikke fått et nytt barn til med en ny partner, det ble rotete og komplisert med to barn med ulike partnere, og i dag vurderer jeg å gå fra han jeg da var utro med. Når det er sagt, karrieren og jobben min fikk en boost, med barn annenhver uke ble det virkelig likestilling og jeg kunne fokusere på jobb på en annen måte. Det har gitt meg stor selvstendighet, og jeg tjener 1.6 mil i året, som jeg tror er ganske bra til å være kvinne. Det hadde aldri skjedd hvis jeg hadde blitt hos min første partner. Ønsker deg all lykke til videre, men ikke tvihold på noe som ikke lenger er der, det vil bare gjøre deg ulykkelig. Prøv heller å bidra til et godt samarbeid. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #3 Skrevet 8. mai 2024 Antagelig har hun forlatt deg fordi hun var ulykkelig i ekteskapet. Kanskje har hun funnet en annen, men en som er lykkelig i sitt ekteskap faller ikke for en annen. Mange kvinner og menn er ulykkelige og sliter i ekteskapet lenge før de endelig går. Noen ganger er det nettopp det å møte noen andre som utløser motet til å gå. Er man lykkelig og tilfreds i ekteskapet vil man aldri forelske seg i en annen. Om hun har falt for en annen mann, så er det ikke denne mannen sin feil. Dere har feilet i ekteskapet før han kom inn i livet hennes, om ikke hadde hun ikke gitt ham plass. om det er en annen, så har han kanskje utløst det endelige motet, det hun har tenkt på lenge, men ikke turt eller klart. For min del møtte jeg en annen mann som jeg visste at jeg egentlig ikke var forelsket i, jeg likte ham knapt nok, men han ga meg oppmerksomhet. Jeg visste i mange, mange år før dette at ekteskapet mitt var over. Jeg elsket ikke mannen min, faktisk tror jeg at jeg følte han var helt feil for meg på alle plan. Så kom denne nye mannen (som jeg også så at var enda mer feil for meg), men han bekreftet så veldig at alt min mann ikke bekreftet. Så da gikk jeg. Jeg datet den andre mannen litt, bare for den deilige følelsen sin skyld, men det ble selvfølgelig ikke noe forhold ut av det. ingen forlater et ekteskap på impuls. Følelsene har vært tapt lenge før man går, og antagelig har man også jobbet lenge for å få eksteksapet på rett kjøl uten å blir møtt, sett, forstått eller blitt anerkjent og tatt alvorlig. En dag er begeret fult, men det renner kanskje ikke over før noen andre heller på den siste dråpen. Anonymkode: 97864...941 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå