anonymisert2001 Skrevet 8. mai 2024 #1 Skrevet 8. mai 2024 Meg og samboer har bestilt 5 dager ferie i Mallorca. Vi har ikke klart å bestemme oss hvor vi skal bo, da ingen av oss har vært der før. Flyet vårt ankommer Palma ganske seint, rundt 23.45. Så jeg lurer på om det kommer til å være lite fristende å sette seg i en taxi eller på en buss å kjøre langt vekk for å komme frem til hotellet midt på natten. Kunne det vært en idé å bestille hotell for 1 eller 2 netter i Palma, for å være nærme flyplassen, for å så dra videre til for eksempel Alcudia og være der resten av ferien? Tar veldig gjerne i mot tips og råd! Om hva som helst angående Mallorca egentlig..
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #2 Skrevet 8. mai 2024 Jeg foretrekker Palma foran Alcudia. Hyggeligere, mer å finne på og ikke bare typisk strandby. Anonymkode: cf455...e81 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #3 Skrevet 8. mai 2024 På Mallorca* Tar ca 1 time fra flyplassen til Alcudia. Ville dratt rett til hotellet, Anonymkode: 759df...de5 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #4 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På Mallorca* Tar ca 1 time fra flyplassen til Alcudia. Ville dratt rett til hotellet, Anonymkode: 759df...de5 ..hvis det er Alcudia dere skal til..Ellers er det mange steder å velge mellom på Mallorca, f.eks Palma Nova. Det ligger nærmere flyplassen. Anonymkode: 759df...de5 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #5 Skrevet 8. mai 2024 Palma by (sentrum) er en undervurdert kombinert by/strand ferie. Altfor mange forbinder Palma med de harry distriktene rundt som feks Magaluf😱 Palma by har mer stil med rolig storby med flotte bygninger, samt nydelig strand. Så mtp hvor mye billigere det er å reise til Palma fremfor feks Barcelona anbefaler jeg ofte Palma om man vil ha mye for pengene☺️ Anonymkode: d04e8...d10 2 1
Pawn Hearts Skrevet 8. mai 2024 #6 Skrevet 8. mai 2024 Et lite hjertesukk her: Hvorfor i all verden velger dere å dra til et sted der dere vet at dere ikke er velkomne? Og fem dager (for lite for en skikkelig ferie) uten engang å vite hvor dere skal bo? Mitt råd er å avbestille hele turen og finne på noe annet.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #7 Skrevet 8. mai 2024 Jeg ville faktisk valgt å bli i Palma, var der en dag med kjæresten i fjor, og vi vil gjerne tilbake for å se mer av byen. Base i Palma og heller ta buss til småsteder rundt byen 😊 Anonymkode: 36938...68d 2
Anonym11223344 Skrevet 8. mai 2024 #8 Skrevet 8. mai 2024 Massevis av hoteller like ved flyplassen. Hørt om Booking?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #9 Skrevet 9. mai 2024 Med kun 5 dager ville jeg holdt meg i Palma. Jeg foretrekker Alcudia selv og har vært der 7 ganger. Og synes 14 dager er for lite… Med så kort opphold kan dere rekke såvidt å bli kjent med Palma som er en flott by. Anonymkode: 2d537...9b8 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #10 Skrevet 9. mai 2024 Pawn Hearts skrev (15 timer siden): Et lite hjertesukk her: Hvorfor i all verden velger dere å dra til et sted der dere vet at dere ikke er velkomne? Og fem dager (for lite for en skikkelig ferie) uten engang å vite hvor dere skal bo? Mitt råd er å avbestille hele turen og finne på noe annet. Ikke velkomne? Anonymkode: 3c00d...6d3
Pawn Hearts Skrevet 9. mai 2024 #11 Skrevet 9. mai 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke velkomne? Anonymkode: 3c00d...6d3 Du må da ha lest om protestene mot masseturisme i Spania. Jeg velger iallfall å dra andre steder når jeg vet at lokalbefolkningen ønsker færre turister og mer innflytelse over utviklingen på øya. https://www.theolivepress.es/spain-news/2024/05/08/spains-anti-tourism-protests-move-to-mallorca-activists-plan-a-huge-demonstration-on-the-balearic-island/
mommyaka Skrevet 9. mai 2024 #12 Skrevet 9. mai 2024 Har dere ikke bestilt noe rom/ hotell? Jeg elsker Alcudia 1
Numii Skrevet 9. mai 2024 #13 Skrevet 9. mai 2024 Ville tatt 5 dager i Palma, og tatt buss til strender i nærheten. Koselig by 😊 1
Loff77 Skrevet 9. mai 2024 #14 Skrevet 9. mai 2024 Palma er jo bra, eller rett utenfor på Playa de palma, hvis man først skal opp til Alcudia området ville jeg heller blitt ved port de pollenca Hadde ikke dratt til Alcudia på voksenferie, alt for mye barnefamilier og styr 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #15 Skrevet 9. mai 2024 Hadde definitivt holdt meg i eller nær Palma! Er uteliv og byliv greia så bor dere i Palma, og tar bussen til f.eks. Cala Major (!) eller området rundt Platja d'Or for å bade. Alternativt bor dere på et av disse strandstedene og tar buss/taxi til byen. Easy peasy. Palma er uten tvil en fin by som har mye både historisk, interessant og spennende å by på. Palma kan by på et stort utvalg av spisesteder, barer, shopping etc. Til tross for at Mallorca har hatt masseturisme i 60 år så er byen likevel genuin og spansk – i mangel av en bedre måte å forklare det på. Og til kommentarer om at "turister ikke er velkommen": Sant nok: det har vært en voldsom diskusjon de siste ti årene rundt negativ påvirkning gjennom turisttrykket. Det er også grunnen til at Airbnb så vidt jeg vet ikke er tillatt i Palma nå. Palma er en stor, historisk og levende by, og fastboende har slitt med å klare å finansiere leiligheter og boliger på grunn av turismen. Slikt blir det forståelig nok murring av. Men det er selvsagt ikke slik at dere blir angrepet av en mobb med fakler og høygafler. 😁 Palma er herlig, enten en tar en langhelg eller en uke! Anonymkode: ed61f...c9d 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #16 Skrevet 9. mai 2024 Illetes utenfor palma er veldig fin med nydelig strand. Boen fine restauranter også Anonymkode: 4b665...490
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå