Gå til innhold

Fryktelig vondt i hælene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet som sykepleier på sengepost i 6 mnd nå. Jeg sliter ufattelig mye med smerter under hælen. Det føles som å gå på vonde blåmerker. Når samboer trykker på dem så nærmest skriker jeg ut i smerte. Jeg har byttet sko og de skoene jeg har nå har ganske god demping. 
Jeg er overvektig og lurer på om det kan være årsaken, men så har jeg også jobbet på sykehjem i 2 år uten å kjenne noen ting når det kom til smerter. Noen som kan hjelpe en stakkar som halter når hun går pga smerter i hælen?

Anonymkode: 2086a...243

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bytte sko løpet av dagen.

Komme til en fotterapeut eller ortoped.

Anonymkode: 0d0c1...48e

• Liker 1
Skrevet

Google plantar fascitt og sjekk om det som står der stemmer for deg. Det passer godt med kombinasjonen der man begynner å gå masse, og samtidig er litt for tung. 

Det kan ta tid å bli kvitt, men tøyeøvelser og teiping av foten (søk opp filmer på Youtube) hjelper. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke plattfot? For jeg er det og merka det ved at jeg hadde veldig vondt under hælene. Fikk tilpasset såle og ting ble mye bedre. 

Anonymkode: f0ae4...516

AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen,som kan henvise deg til ortoped. Jeg fikk såler som jeg nå er helt avhengig av.

Anonymkode: 3d9fb...eb2

AnonymBruker
Skrevet

Plantar fascitt. Skechers sko trigger det hos meg.

Bruker Hoka sko og det fungerer bra. Viktig at skoene ikke er for store.

Anonymkode: 1d442...7a5

Skrevet

Har hatt det samme. Tok 2 år å bli bra.

Kjøpte hælkappe på apoteket og gikk over til kun joggesko med løse såler og klippet vekk hælen og satt inn sånne silikonhælkapper.

Strekk foten i trapp. Oppover og nedover. Flere ganger hver dag. så ofte du husker det. Google det. Synes det hjalp.

Og gå aldri barbent. Kjøp crocs eller annet som er supermykt og bruk som tøfler.

God bedring.  Det er vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...